ילדותנו בשנות השבעים והשמונים לא הייתה ילדות משופעת בממתקים. לרוב כאשר היינו נשרכים אחרי אימי בשאלה "יש משהו טוב?" היינו זוכים לתשובה בסגנון "קניתי תפוחים/תפוזים /בננות/אפרסקים (הכל בהתאם לעונה, מחק את המיותר) מצויינים – יש במקרר. בחוסר שביעות רצון מוחלט היינו נגשים למקרר , לוקחים את הפרי המוצע ועדיין עורגים למשהו אחר. משהו מתוק, שוקולדי, נימוח בפה .
כמובן שהיצע הממתקים באותם שנים לא היה רב. כמו ערוץ אחד בטלוויזיה - המעט שהיה זכה לרייטינג גבוה אצל כולנו. בכל זאת מעל כולם בלט ממתק אחד מוכר שוקולד הפרה. חפיסת שוקולד פרה הייתה בגדר אוצר אצל כולנו הן בשל טעמה המיוחד והן בשל גודל החפיסה שאפשר לנו לטעום מהשוקולד הנכסף בכמות מספקת ומשביעת טעם.
לא היה לנו צורך באריזות מתוחכמות או פרסומות שיגרמו לנו לקנות את השוקולד. שוקולד עלית היה השוקולד היחידי כמעט באותם שנים והחפיסות היו בעיקר שוקולד פרה. על טעמו המובחר של השוקולד שיוצר במפעל החברה ברמת גן לא היה צורך להכביר מילים. המכירות דיברו בעד עצמן. שוקולד פרה ובעיקר שוקולד חלב היה המוצר הנמכר והפופולארי ביותר.
היום כאשר יש הרבה ומהכול נראה כי מותג פשוט כמו שוקולד פרה היה אמור להיבלע בתוך ים המוצרים הדומים לו. חברות נוספות מתחרות על אותו פלח שוק בארץ. אולם למרבה ההפתעה מסתבר שאנו הצרכנים לא בגדנו בנושא אהבתנו מילדות. שוקולד הפרה נצרך ע"י דור הילדים שלנו לא פחות ולמעשה הרבה יותר מאשר על ידינו. אפילו הדור התזזיתי של ימינו , שיש לו את האפשרות והזמינות לבדוק מוצרים שונים, מסתבר כי גם הוא מגלה עקביות בנאמנות למותג הפשוט החם והידוע שוקולד פרה.
חברת עלית נרכשה ע"י חברת שטראוס הצפונית, האחראית למוצרי חלב רבים וטובים המוכרים לכולנו. איחוד יצרני השוקולד המובילים עם יצרני החלב ומוצריו הביא להגדלת החברה אשר החלה להתפרש על תחומים שונים. חברת שטראוס עלית מפתחת כיום מגוון רב מאוד של מוצרים בתחומים שונים . היא מחולקת למספר חטיבות ומוצריה נמכרים בארץ ובעולם.
שוקולד הפרה שהחל את דרכו בשנת 1934 עם הקמת מפעל עלית הפך לאחד ממותגיה המובילים ואפשר לומר מוצר הדגל של חטיבת המתוקים.
המוצר שינה את פניו במהלך השנים במשך 6 פעמים. וכיום נמכרת חפיסת שוקולד פרה בכל מספר שניות. בסך הכל נמכרים כ-888,000 מוצרי שוקולד פרה בשנה.
ברוח התקופה פיתחה חברת שטראוס עלית את המותג המפורסם לתתי מוצרים בטעמים שונים ולקהלי יעד שונים. שוקולד החלב מיוצר קודם לכל בשלושה טעמים בסיסיים: שוקולד חלב, שוקולד מריר ושוקלד לבן. על המוצרים הבסיסיים התווספו מוצרים הפונים לילדים וזוהי סדרת אצבעות שוקולד פרה. הסדרה המיועדת לילדים ארוזה באריזות צבעוניות מושכות עין, צבעים מרהיבים של ירוק ,כתום, ורוד ותכלת. האריזות מחולקות ליחידות דמויות אצבעות ומכאן שמן. סדרת האצבעות מכילה תוספות מגוונות לשוקולד הידוע כמו עוגיות, סוכריות עדשים, סוכריות קופצות, ועוד.
חברת שטראוס עלית השכילה ללכת עם הזמן ולזהות את אהבת הצרכנים למותג שוקולד הפרה, בעיקר אהבת הילדים שמובילה את הצלחתו.