מסחר אלקטרוני הינו הדרך פשוטה והמהירה לעשות עסקים ללא צורך לצאת מהבית. בעבר מסחר אלקטרוני היה שמור לחברות גדולות, אך כיום גם עסקים קטנים מציעים את מרכולתם ברשת. מוצרים הנמכרים בדרך של מסחר אלקטרוני ברשת יכולים לנוע מכלי בית לדוגמא ועד מכשירים אלקטרונים. הפידבקים החיוביים שיש לדרך שיווק זו, גורמים לכך שלא מעט אנשים פרטיים מנסים בה את מזלם. חוסר הרלוונטיות של מיקום גיאוגרפי גורם לכך שגם שירותים או עסקים שבעבר לא היו זמינים לציבור הרחב בגלל מיקומם, כיום בעידן האינטרנט יכולים להציע ולספק את מוצריהם ביתר קלות.
מסחר אלקטרוני קיים בשלוש צורות עיקריות:
- מכירה רגילה- בדרך זו מוכרים מוצר עבור ערכו הנקוב.
- מכירה קבוצתית- בדרך זו מוכרים כמות גדולה של פריטים במחיר נמוך יחסית, למספר מסוים של אנשים כקבוצה, אך לא בהכרח כקבוצה מאורגנת.
- מכירה פומבית- בדרך זו מבקשים מהקונים הפוטנציאלים להציע את הסכום המקסימאלי אותו הם מוכנים להוציא על הפריט המדובר. מי שהציע את הסכום הגבוה ביותר, הפריט הופך להיות שלו.
על מנת לשמור על אנונימיות הצרכן ועקב בעיות אבטחת המידע שקיימות ברשת האינטרנט, התפתחו שירותי מסחר אלקטרוני המאפשרים שמירה על פרטיות הקונה. שמירה זו נועדה בין השאר להפיג את פחדיהם של הקונים הפוטנציאלים המשתמשים בכרטיס אשראי על מנת לבצע רכישה, וכן להבטיח, שמי שעושה שימוש באותו אתר מסחר אלקטרוני, עם כרטיס אשראי, הינו בעל הכרטיס. בנוסף, "חוק הגנת הצרכן", אשר מגן על לקוחות שקנו מוצר בחנויות "אמיתיות", מגן גם על לקוחות אשר קנו מוצר בחנות וירטואלית. הסיבה שהחוק מכליל גם לקוחות מהסוג הזה הינה משום שהלקוח לא יכול לראות את המוצר האמיתי שיקבל, אלא רק בתמונות או סרטונים שסיפק לו האתר, בניגוד ללקוח של חנות "בשר ודם" ולכן גובר החשש שיתקל בתרמית ולא יקבל בדיוק את המוצר ששילם עליו.
יחד עם זאת ואף על פי כן, מסחר אלקטרוני הוא דרך נהדרת לעשות עסקים בימינו. הוא מאפשר ליזמים קטנים להקים עסק בהשקעה מינימאלית, דבר שלא היה מתאפשר להם לו היו צריכים להקים עסק כזה במציאות, וזאת כוון שההשקעה הכספית בהקמת ותפעול עסק מסחר אלקטרוני, הינה נמוכה לאין שעור, מההשקעה בשכירת חנות "אמיתית" ותפעולה. מסחר אלקטרוני נותן אופציה לביטוי, תעוזה ויצירה גם לאנשים שאין ברשותם ממון ראשוני רב.