חנות וירטואלית היא בעצם אתר אינטרנט המוכר מוצרים און ליין על ידי הזמנתם ותשלומם דרך האתר. לאחר שהבעלים של חנות וירטואלית מקבלים את ההזמנה ומאשרים את פרטי התשלום, המוצר נשלח אל הלקוח. היתרון העצום בהקמתה הוא עלויותיה הנמוכות אשר מסתכמות בבניית אתר של חנות וירטואלית מקוונת ותחזוקה שוטפת שלו על ידי בעליו הכוללת : מעקב אחר הזמנות נכנסות, מתן שירות לקוחות וניהול מלאי. בעל חנות וירטואלית לא נדרש להחזיק עובדים בשכר ולשכור מקום על מנת להציג את המוצרים.
באם אתה יזם החושב על הקמת חנות וירטואלית, ישנם כמה טיפים שכדאי לחשוב עליהם לפני הקמתה:
- בחר מוצרים למכירה אשר מצד אחד הינם ייחודים ולא ניתן להשיגם בקלות על מדפי החנויות, אך מצד שני, הם מתאימים לקהל רחב של לקוחות.
- צלם את המוצרים בצורה אטרקטיבית ובמצלמה עם איכות צילום גבוהה מאד. צילום מטושטש, יעורר תהיות ויערער אמינות.
- גלה בקיאות במוצרים, ובנה דף של שאלות ותשובות לגביהם.
- תכננן את האתר כך שהלקוח יוכל להגיע למוצר המבוקש בקלות, ללא צורך בלעבור יותר ממסך אחד או שניים על מנת להגיע למוצר. שים לב: ככל שהלקוח יצטרך לעבור יותר מסכים על מנת להגיע למוצר המבוקש, הסיכויים שהוא לא יקנה ממך, גדלים, היות ותהליך זה של לעבור מסכים, מתיש את הלקוח.
היתרונות לקונה דרך חנות וירטואלית הם רבים:
אין הגבלים גיאוגרפיים כך שרכישת המוצרים יכולה להיעשות מכל מקום בעולם.
חסכון בזמן ובעליות היות שתהליך איתור המוצר, קצר יותר ואין צורך לצאת בשביל זה מהבית.
אופציה לקבלת רשמים והמלצות מגולשים אחרים שקנו את המוצר לפניך.
היתרונות למוכר דרך חנות וירטואלית הם:
זמינות של עשרים וארבע שעות, היות שבניגוד לחנות "רגילה", פה אין שעות פתיחה וסגירה אלא זמינות לעסקים בכל שעות היממה.
גישה לפרסום מכוון וזול של אותה חנות וירטואלית, בניגוד לפרסום שלטי חוצות שהינו יקר הרבה יותר.
צמצום הסיכון הקיים בהקמת עסק חדש היות שההשקעה הכספית בבניית חנות וירטואלית, נמוכה יותר.