עסקים קמים (ולצערינו) נופלים כל הזמן, ההבדל היחיד בין כולם זה רמת ההצלחה ורמת הכישלון, מינוף גבוה לעסק מול נפילה קשה וכואבת. האם אנחנו יכולים לשלוט בזה או שזה בידיי הגורל בלבד?
עסק חדש שקם בזמן האחרון, מבין דבר פשוט, ללא לקוחות נידון לפשיטת רגל לא נעימה. להצליח בעולם העסקים, יש רק דבר אחד וזהו לא הגורל – אלא ההבנה של השוק, של העולם האמיתי ומה מחפשים מול מה שמוצאים, באם זה ברשת ובאם זה בעולם החופשי המוכר.
עולם האינטרנט תמיד התחלק לשני חלקים שווים, החלק השואל – אלו שמחפשים תמיד, שאלות, בקשות, הימורים ואפילו תפילות. החלק השני הינו החלק העונה, המפרסמים, העסקים הקטנים, הבלוגריסטים, החדשות ואפילו הקזינויים הלא חוקיים.
כאשר בעולם החופשי ישנם יותר מידי פרסומות, ג'ינגלים ועוד, אנחנו לאט במשך השנים מתרחקים מהמקום ההומה אדם ומתקרבים לאינטרנט, סיבה פשוטה – צורך הלקוח.
צורך הלקוח הוא הדבר הכי ברור שיש, אני חיפשתי – אתה תענה. כאשר בעולם הטלוויזיה, בעולם התוכניות המלאות אחוזי רייטינג מפרסמים הגדולים, העשירים והמותגים, הלקוחות בבית יושבים ונהנים מהטלווזיה ולא מבינים למה מפריעים להם כל פעם מחדש בעזרת מרכך כביסה חדש, הרי אם באמצע תכנית ישנה פרסומת למרכך כביסה, כמה מהצופים באמת הם לקוחות פוטנציאלים? כמה באמת יושבים עכשיו ורצים לטל' להשיג את אותו המרכך? האם הנערים שיושבים לראות כוכב נולד מתעניינים? האם אלו המבוגרים שמחפשים את השלט להנמיך רוצים מרכך חדש? למרות מיליוני הצופים, אין לדעת למי אנחנו מכוונים, אבל כאשר בעולם האינטרנט אנחנו מכוונים אוטומטית לאנשים הנכונים אנחנו רוצים להיות יחד עם הקדמה.
אתרי אינטרנט נותנים את מירב התשובות היום בעולם, הן במנועי החיפוש והן באתרי בעלי המקצוע, עסקים למדו שבשביל להצליח בכל השווקים יש לפנות לחברת הקמת אתרים ולדאוג שיכירו אותם בעולם הרשת, חלקם דרך פורומים, חלקם דרך אתרי אינדקס עסקים, הרעיון הכללי הוא, לדעת איך ליחצן את עצמינו בשביל קידום עצמאי וחסר תקציב מופרך רק למען הפיכת העסק למיתוג.
ישנם המון אתרי אינטרנט אשר דואגים לפרנסת העסק יותר מאשר חנות העסק, עיצוב אתרים נכון גם ידאג לאתר העסק להיראות כעסק גדול ומצליח כאשר לפעמים זה בסך הכל בחור יזם אינטרנטי בעל רעיון נפלא למוצרים חדשים בנושא מסוים, יש להבין דבר פשוט, הקמת אתרים באינטרנט גורמת לעולם להתקדם בזמן טכנולוגי ובתקופות חדשות מלאות עידן השואלים והעונים.
כאשר מישהו הקליד בגוגל – חנות פרחים, ה"שואל" הוא בעצם בעל האינטרנט לעומת הטלוויזיה והשוק הפתוח ברחוב כאשר ה"עונה" (בעל העסק) הינו בעל האינטרנט אשר מנסה למכור את המוצר החדש שלו, ברגע שבאינטרנט חיפשתי משהו, אני בעצם דורש לתשובה ולקנות את המוצר שלי, אף אחד לא כפה עליי את אתר האינטרנט ואף אחד לא צעק לי בפרסומת שכדאי.
הקמת אתרים תמיד ידאגו לפתח נוסף לעסק ללקוחות פוטנציאלים, כמו שאנחנו לא תמיד נוסעים לתל אביב דרך איילון, תמיד אפשר לקבל לקוחות מכל מיני דרכים, אסור לשלול ורצוי לחשוב קדמה.