שיווק באינטרנט
שיווק באתרי אינטרנט חברתיים בעלי סימניות מועדפים (אינדקס אתרים), מציינים למשתמש מיהם האתרים הטובים ובקטגוריות מתאימות - social bookmarking sites. (כגון Reddit, Digg, StumbleUpon).
שיווק באינטרנט, הגדלת התעבורה והתנועה של המשתמשים לאתר שלך דרך אתרים מסוג זה יעילה מאוד.
להלן מספר טיפים להגדלת התנועה מאתרי מועדפים חברתיים:
1. שקול את הכותרת היטב
מאמר טוב עם כותרת דלה צפוי להיעלם באתר בדיוק כמו בבלוג. הכותרת זה הדבר הראשון שהגולשים רואים והיא משאירה את הרושם הראשוני.
קחו את הזמן וחישבו על כותרת דומיננטית, איכותית ומושכת קהל. (לדוגמא: כותרת מקורית היא "רווחים בשביל בלוגרים" – כותרת חדשה "ששת מאפייני ההכנסות של בלוגרים").
2. כתיבת תיאור קצר ומשמעותי
גם אם הכותרת תהיה מעניינות ומושכת, כדי להשאיר את אותו הרושם על הגולש יש גם לכתוב תיאור קצר ומשמעותי של המאמר, שגם עליו להיות מסקרן. יש להימנע מכתיבת דברי שווא ושקר כדי למשוך את קהל היעד.
אין להתפתות ולרשום תיאורים ארוכים, שכן אין לגולשים זמן לקרא אותם. בנוסף, באתרים חברתיים מסוג זה, מספר המילים בתיאור מוגבל.
3. כתוב פסקה ראשונה מעולה
לאחר כותרת מעניינת ותיאור מושקע, יש להמשיך ולעמוד בסטנדרט שהחלו בו, ולכתוב בקפידה ובמקצועיות את הפסקה הראשונה של המאמר. לאחר שקוראים את הפסקה הראשונה – והיא טובה – ממשיכים אוטומטית לשאר המאמר.
4. כתיבת תוכן של אתרי אינדקס
באתרים מסוג זה צריך לשכנע גולשים רבים לבחור בך ולא המתחרים, לכן על התוכן להיות מעולה ומומלץ שיהיה גם תוכן שיווקי כדי שימשוך גולשים ויקדם במנועי החיפוש בו זמנית.
יתר על כן, אם התוכן לא יהיה מתאים, ולא יעמוד בתנאי הכתיבה והפרסום של אתר המועדפים (אינדקס האתרים), חשבון האתר יוסר לצמיתות.
5. אפשרות דירוג האתר
במקום לנסות ולשכנע על איכות המאמר, תן לגולשים לדרג אותו בשבילך בעזרת הוספת כפתור הדירוג (בדרך כלל במספרים בין 1 ל-5 כאשר 5 מציין את האיכות הטובה ביותר) אם התוכן באמת טוב ומקצועי – אנשים אוהבים לדרג אותו ואף לפרסם אותו באתרים אחרים.
6. פרסום בזמן הנכון
אם אתה רוצה לפרסם באינדקס אתרים, התזמון בעל משמעות גדולה. ברב האתרים נותנים לך להישאר כ24 שעות בדף הראשי של האתר, לכן פרסום בלילה או בחגים, כאשר אין הרבה משתמשים באינטרנט, זהו בזבוז זמן.
7. התאמת קטגוריה מתאימה
מאמצי הפרסום באינדקס האתרים יכול להיכשל אם האתר לא מפורסם בקטרוגיה הנכונה. הגולשים לא ימצאו את מטרתם באתר שלך כיוון שחיפשו קטרוגיה שונה מהנושא בו הוא עוסק, והפרסום לא ישתלם.
8. פרסום במספר אתרי אינדקס במקביל
פרסום באתר אחד תהיה סוג של התאבדות. יש לפרסם במספר אתרי אינדקס, למשוך את הגולשים מאתר לאתר, שיעזרו לדרג את האתר גבוה, והפרסום יהיה משמעותי יותר. יש למצוא את האתרים הפופולאריים והמוכרים ביותר, אנשי מקצוע בעלי ניסיון וחברות בניית אתרים המקדמות אתרים גם דרך אינדקס אתרים יכולים לעזור בבחירת האתרים ובניסוח המודעות.
9. כתיבה באנגלית
השפה הבינלאומית המוכרת היא אנגלית. חברה ועסק הרוצים להתפתח ולגדול בעולם צריכים להעלות את כרטיס העסק של האתר באנגלית – ובמקרה שרב קהל היעד הראשוני של החברה דובר שפה אחרת, יש לכתוב בשפה המוכרת עם הצעה לתרגום באנגלית.
10. אשר את העובדות
כדי להראות על אמינות החברה יש להוכיח את כל הנאמר בכתבה, בדוק שכל מידע שהינך מביא ממקורות שונים נכון ובכך הימנע מתגובות שליליות של הגולשים.