בניית אתרים באינטרנט
אנשים בונים אתר באינטרנט כדי לשווק את עצמם, להתפרסם ולהתקדם ברחבי הרשת, להשיג לקוחות חדשים ולהיחשב כחברה חדישה ומודרנית. כל כך הרבה אנשים – כל כך הרבה אתרים – כיצד ניתן לבלוט מעל כולם ולבנות אתר אינטרנט מצליח באמת?
כיצד לבנות אתר אינטרנט?
בשלב הראשון יש לתכנן את בניית האתר ועיצובו. יש להתייחס למטרות האתר, קהל היעד שלשמו הוקם, מי ינהל את האתר, חלוקת תפקידים בין העובדים, זמני בניית האתר ותכנון תוכנית לקידום האתר בעתיד.
פנייה לחברת בניית אתרים היא השלב הבא. ישנן הרבה חברות המציעות שירות בניית אתרים אך לא כולם ישיגו תוצאות מרביות בבנייתו.
חברה גדולה ובעלת מוניטין רב נחשבת להצעה הטובה ביותר בשוק – אומנם יש להתחשב בעובדה שחברה קטנה תשקיע יותר על מנת להתקדם ולהתפרסם, השירות שתתן יהיה אישי וזמין יותר כיוון שאין לה את אותו עומס של החברה הגדולה.
ותק האתר הוא גם אחד מהמאפיינים המשווים בין חברות שונות, גם כאן יש יתרון וחסרון: חברה עם ניסיון גדול תוכל להימנע מהרבה בעיות טכניות בהקמת האתר, אך מצד אחד, חברה עם ותק גדול שעדיין לא מפורסמת ובעלת מוניטין גדול מדליקה מנורה אדומה – אם היא בעלת ניסיון אך עדיין לא מצליחה, כנראה שעבודתה לא איכותית כל כך.
יש להשוות בין חבילות מגוונות המוצעות בחברות שונות, המחיר, התלות בחברה ותאריך היעד הסופי של בניית האתר משפיעים בבחירת. יש לבדוק ביסודיות מהם התנאים שאתם חותמים עליהם בתחילת העבודה כדי לא להיות מופתעים לרעה בעתיד.
בניית אתר תקני:
ישנם הרבה דפדפנים באינטרנט – ביניהם גוגל כרום, אקספלורר ופייר-פוקס. המטרה של בניית אתר אינטרנט היא להופיע בכל הדפדפים. לשם כך הוקם ארגון בינלאומי שקבע תקנות משותפות שהאתר נדרש לעמוד בהן כדי שיופיע בכל הדפדפים – ארגון ה World Wide Web. (המוכר כWWW בתחילת כתובת URL).
עמידה בתקנות מאפשרת גם לאנשים בעלי מוגבלויות לגלוש באתר האינטרנט, וכך להרחיב את מעגל הלקוחות.
יתרון נוסף בבניית אתר תקני הוא שמנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים תקניים להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות וכך קידום האתר יהיה מהיר יותר.
אתר לא תקני יכול לגלות בעתיד שאינו מופיע בשום דפדפן כיוון שהדפדפנים השתדרגו והאתר כבר לא נקרא על ידם.
הוצאות בבניית אתר אינטרנט:
הוצאות כספיות תמיד מדאיגים כאשר רוצים להתפרסם ולהתפתח. בניית אתר מתמחרת בעלויות שונות. חלק מהפרמטרים המשתנים הם:
אתר סטטי או אתר דינמי: בחירת סוג האתר המתאים לעסק, כל אתר בעלות שונה כי כל אתר נבנה אחרת- אתר סטטי הינו פשוט עם מבנה בסיסי לעומת אתר דימני הנבנה ומעוצב אישית ע"י חברת בניית אתרים, האתר מורכב וגדול יותר, זקוק למערכות ניהול ואבטחה (אם צריך) מיוחדות ולכן עלותו גדולה יותר, אך האתר מקצועי יותר.
הוצאה נוספת וחשובה הינה בפרסום האתר ברחבי הרשת, עיצוב באנרים, קישורים חיצוניים ועוד.
יש לשכור מומחים ומקצוענים שיעצבו את האתר כדי שימשוך גולשים. גם עיצוב התמונות וסרטוני הוידיאו חשובים – שהרזולוציה תהיה איכותית ומיקומם באתר יהיה מחושב ויעיל.
באתרים מסחריים נדרשת מערכת אבטחה חזקה. החזקת מערכת זו היא בעלות כספית חודשית/שנתית אך היא חשובה ביותר כדי שלקוחות יסמכו על האתר ויזינו את הפרטים האישיים ומספרי אשראי באתר.
בניית אתר אינטרנט היא השקעה לטווח הארוך. למרות ההוצאות הכרוכות בעיצוב ובנית אתר מקצועי יש לזכור שאתר זה יניב יותר רווחים מאתר פשוט. ניתן לפנות לחברת בניית האתרים אימפלה ולקבל עכשיו הצעת מחיר לאתר מקצועי ומוצלח.