הגזרה העסקית היא קשה, בעיקר כיום, לא משנה באיזה תחום, וחברות רבות מתקשות לשמור על הראש מעל המים ורובן לא שורדות את התחרות. תחום הנדל"ן הוא אחד התחומים הכי תחרותיים כיום בגלל עליות וירידות ותמורות תכופות במחירי הנכסים והקרקעות. חברות נדל"ן צריכות תוכנות נדלן מיוחדות שיעזרו להן להגיע לרמה ארגון ומחושבות גבוהה מספיק שיעזרו להן לא רק לשרוד, אלא להיות מהחברות המצליחות ביותר.
תוכנות נדלן הופכות התנהלות של חברות נדל"ן על פניה. איסוף כל המידע מכל מחלקות החברה בתוכנה אחת תחת קטגוריות הופכת את המעקב וחישוב הפעולות והצעדים הבאים לפשוטים יותר, מה שבא לידי ביטוי בגידול רווחים. תוכנות נדלן מסוגלות לנתח נתונים ולפלוט תוצאות שיראו מה פועל נכון, מה צריך לשנות וכדומה, כאשר הניתוח יכול להתבצע בכל מחלקה בחברה.
בין היתר, אפשר להכניס לתוך תוכנת נדלן נתונים של כל אחת מהמחלקות, אם זו מחלקת פרסום או כוח אדם. התוכנה מצליבה את נתונים שהכניסו לתוכה, מנתחת הכל ומראה עד כמה משתלמת כל פעילות וכל השקעה של זמן וכסף בכל אספקט בחברה. תוכנת נדלן היא חכמה כל כך עד שהיא יכולה לעזור למנהלי החברה להבין את האפקטיביות של הפרסום והשיווק, ובמידת הצורה הם יכולים לשנות את הדרכים בהן תקציב הפרסום מפוזר.
אם כן, מבחינת השקעת התקציבים השונים בכל מחלקה, תוכנת נדלן ממזערת הוצאות מיותרות ונזקים כלכליים והופכת כל השקעה כספית למשתלמת ביותר. אם מדובר בתקציב הפרסום, אפשר לראות בעזרת התוכנה איזו פלטפורמה היא המשתלמת ביותר, ממנה מספר הלקוחות הנחשפים לחברה ומספר העסקאות שנסגרות הוא הגבוה מכל.
תוכנת תיווך היא משמעותית כל כך לחברות נדל"ן שרוצות להגיע ללקוחות פוטנציאליים. חוץ מאיתור לקוחות, על ידי הצלבת נתונים תוכנת תיווך עוזרת להתאים במידה המרבית בין נכס מסוים ללקוח פוטנציאלי. באופן זה, סוכני המכירות יודעים למי לפנות ולהשקיע עליו את הזמן בניסיון לסגור עסקה ומי נחשב כמועמד מתנגד או בעייתי.
מקסום הרווחים, החיסכון בזמן, המעקב אחר העסקאות והפעולות- כל אלו ועוד הופכים תוכנת תיווך ליתרון גדול בתחום הנדל"ן.