חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטמעת CRM - הצלחה מול כשלון

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/20092398 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה באמת משפיע על הצלחה או כשלון של הטמעת תוכנת CRM בארגון ?

תוכנות CRM רבות קיימות בשוק, רובן ככולן בעלות מאפיינים וכלים זהים. על כן אין שוני רב בתהליך ההטמעה שלהן. אם כן-  מה נדרש על מנת לצלוח את תהליך ההטמעה?

  • תוכנית הטמעה מסודרת חוצת ארגון.
  • הבנה בסיסית לפחות בתפעול מחשב.
  • הגדרת מידור מידע ברמה המתאימה לארגון ע"פ משתמש.
  • התאמה בין תהליך העבודה הפיזי בארגון והתהליך הממוחשב המיועד.
  • התאמה לרמת הטכנולוגיה והתקשורת הקיימות בארגון.

עקרון מנחה מרכזי שצריך להוביל את מקבלי ההחלטות בעת בחירת מערכת CRM לארגון הוא: התוכנה צריכה להתאים לצרכי הארגון ונהלי העבודה (במידה והנהלים הוכיחו את עצמם) ולא לכפות על הארגון שינוי בשיטות העבודה עקב מבנה התוכנה.

כל מהלך עסקי, ובוודאי כזה בעל השפעה והשלכות רבות חייב להיות מתוכנן בקפידה. ללא תוכנית מסודרת לביצוע התהליך סיכויי ההצלחה קטנים באופן דרמטי. אם בסופו של תהליך התוכנה הוטמעה בארגון, אך היא לא ממצה את הפוטנציאל הטמון בה, או בכח האדם שעובד עם המערכת, הרי התהליך מוגדר כהצלחה חלקית (במקרה הטוב).

הצעה לתוכנית הטמעה כזו ניתן למצוא בקישור (http://www.crm.co.il/uploads/file/plan(2).doc).

תפעול מחשב:

ארגון או חברה המתכננים להצטייד בתוכנת CRM כלשהיא חייבים לקחת בחשבון  את רמת העובדים בתפעול מחשב. בניגוד לישומים מקצועיים (פוטושופ, אוטוקאד, וכדו') אותם לומדים עובדים לתפעל במסגרת הכשרתם המקצועית, אין ההכשרה כוללת שימוש בתוכנת CRM, כך שלמעט ההדרכה הניתנת ע"י בית התוכנה המפתח אותה או מי מטעמו  אין לעובדים מקור הדרכה נוסף. על כן יש להבין מראש מה הם יכולות תפעול המחשב של המשתמשים המיועדים במערכת, ולהתחשב בנתון זה כחלק ממכלול השיקולים בבחינת המערכת על מנת לשפר את הסיכוי להטמעה מוצלחת.

מידור מידע:

מנהלים ובעלי חברות רבים חוששים משיתוף כלל העובדים במידע הארגוני המצטבר. מתוך כך בוחרים שלא להטמיע מערכת CRM או ERP על מנת שלא לחשוף (פנים אירגונית) מידע הנתפס בעיניהם כרגיש. חשש זה מקורו בד"כ בהבנה לקויה של מערכות ניהול נתונים וכיצד עובדות מערכות ההרשאה והמידור בתוכנות אלה. חששות ופחדים לא ניתן לפוגג בדיבורים בלבד, על כן יש צורך להדגים הלכה למעשה כיצד ניתן לאחסן את כל המידע במקום אחד ויחד עם זאת להסתירו מפני מי שאינם מוסמכים לצפות בו. נכון הדבר גם לגבי סמכויות ביצוע בתוכנה עצמה, הווה אומר - רמת הרשאות של כל עובד בהתאם לסמכותו המקצועית המקבילה, ושלילת הרשאות ייתר.

התאמת נהלים קיימים למבנה התוכנה

הטמעה של תוכנה חדשה בארגון מחייבת ראשית - לימוד מעמיק ובחינה מחודשת של נהלי העבודה בארגון, ולאחר מכן לימוד מעמיק ופרטני של התוכנה המיועדת על שלל מאפייניה, אופן פעולתה, ויכולותיה.בחינה מקבילה זו היא על מנת לוודא מלכתחילה שניתן להקביל את תהליכי העבודה הקיימים לתהליך הממוחשב.

שינוי נוהלי עבודה, או החלת שיטות עבודה חדשות בעת ובעונה אחת עם הטמעת תוכנת CRM -  תידון את התהליך כולו לכשלון. סיבת הכישלון היא - שלכל ארגון קצב לימוד ופיתוח משלו, וככל שמעגל השינויים והלימוד הנדרשים מתרחב, משך הזמן שבו הארגון נמצא באי יציבות מקצועית ושיטתית מתארך ומשדר תחושה של חוסר יעילות הן לעובדים והן למנהלים, ומכאן קצרה הדרך להאשים את תוכנת ה CRM בכשלון התהליך.

התאמה טכנולוגית למצוי בארגון

לכל תוכנה בדומה לחומרה יש אורך חיים ואיכות טכנולוגית שניתן לכמת ולאפיין בערכים אוביקטיבים. אורך החיים של היישום תלוי במספר גורמים: שפת קוד מקור (באיזה שפת תיכנות נכתב היישום ובאיזה גרסא של השפה), סוג מסד הנתונים של היישום, וכמובן מידת התאימות לסוגי מערכות הפעלה שונות. האיכות הטכנולוגית של התוכנה היא נגזרת של אורך החיים של התוכנה, ובנוסף תלויה ביכולת התוכנה להתחבר להסתנכרן ו\או להתממשק ליישומים אחרים, בעיקר בתחום התקשורת.

דוגמא לממשקים רצויים: מרכזיות טלפונים בפרוטוקול אינטרנט(VOIP), סלולר, SMS, פקס לסוגיו ,דוא"ל, אתר אינטרנט פנים ארגוני או ציבורי ועוד. בד"כ דרישות הארגון הן גבוהות שלא לצורך, ולעיתים אף אינן עולות בקנה אחד עם הטכנולוגיה הקיימת בארגון. יש לבחור בטכנולוגיה מתאימה לסביבה הקיימת בחברה או בארגון, ולא נכון לשדרג מערכות חומרה כפועל יוצא מרכישת תוכנה. כמו כן בבואנו לרכוש תוכנת CRM, יש לבחון איזה טכנולוגיות הנחשבות "חוד החנית" קימות בשוק ומי מהן תוכנס לשימוש בארגון ולהיערך בהתאם עם יישום תומך. הטמעת יישום בשילוב עם שדרוג חומרה מכל סוג, מעכב ומכביד על התהליך ויכול לגרום להכשלת התהליך כולו. ניתוח צרכים עתידיים, ובחינת תשתיות קיימות בטרם בוחרים יישום מרכזי הוא חשוב אפילו הכרחי. דבר זה בולט בייחוד בגופים קטנים שאינם עוסקים בשדרוג תשתיות על בסיס יומי ואינם מחזיקים מחלקת IT פנים ארגונית.

תוכנת CRM אינה תרופת פלא לארגון חולה, היא סטרואיד לארגון בריא ששואף ליותר. תוכנת CRM  גם לא תרפא ארגון מהתנהלות ישראלית אופיינית = תרבות ה"סמוך" / "יהיה בסדר". תוכנת CRM תתרום לארגון רק אם הארגון יגיע עצמאית למסקנה כי שינוי התנהלותי הוא דבר מחוייב, במקרה זה- התוכנה תתן לו את הכלים ליישום השינוי ובקרה על תהליכים הארגוניים מובנים.

מנהלי חברות גדולות וקטנות נוטים לחשוב שברגע שיטמיעו תוכנת CRM בארגון עליו הם מופקדים, הארגון יהפך להיות מסודר באופן אוטומטי. חשיבה זו פוגעת בעצם התהליך בשני היבטים, האחד - יצירת מערכת ציפיות גבוהה (ולא ריאלית) מתוכנת ה CRM ,והשני - הטלת האחריות להבנייתה מחדש של הסביבה הניהולית בארגון על תוכנת מחשב.

היתרונות היחסיים של תוכנת ברק-CRM בהצלחת הטמעה.

תוכנת "ברק CRM" משלבת את העקרונות החשובים הנדרשים להצלחת תהליך ההטמעה:

§         ידידותיות למשתמש,

§         ממשק גרפי נוח ללא ריבוי פקדים ולחצנים,

§         מראה דומה לתוכנות מוכרות

תוכנת "ברק CRM", שונה מתוכנות אחרות המנהלות את כלל המידע הארגוני. השוני הוא בפשטות ההנדסית ברמת הממשק וברמת בסיס הנתונים. "ברק CRM" מנהלת את המידע הארגוני סביב הלקוח, כחלק מתפיסת עולם שאומרת:  "הלקוח במרכז".

ראיית העולם ממנה נגזר מבנה התוכנה הוא- שכלל הפעילות הארגונים והמידע הנאסף בעקבות כך קשורים ליישות מרכזית שסביבה פועל הארגון. יישות זו היא בד"כ הלקוח, אך כמו כן היא יכולה להיות פרויקט, תהליך וכו'. "ברק CRM" נבנתה כך שתרכז את כלל הנתונים סביב אותה יישות, ותאפשר לכל משתמש בתוכנה נגישות למידע הארגוני הצבור (בכפוף להרשאות).

תוכנת "ברק CRM" מהווה פלטפרומה חזקה, בד בבד עם היותה גמישה מאוד, ומאפשרת התאמה מאוד מדויקת לסביבת העבודה הארגונית, וזאת מבלי לכפות על הארגון שינויים בתפיסת העבודה והמידע.

לב ליבו של כל עסק הוא בין השאר שיטות המכירה שלו, בין אם מדובר בשיטות מוכרות או ייחודיות לארגון, תוכנת "ברק CRM" "יודעת" לתעד את תהליכי המכירה ללא תלות בשיטת העבודה בארגון. בכך "ברק CRM" אינה כופה שינוי של שיטות מכירה קיימות.

המשתמשים ב"ברק CRM" נגישים למידע הרלוונטי להם וכמו כן למשימות שהוקצו להם, ובכך הם נשארים מרוכזים בעיקר ללא הסטות וסטיה מתהליכים. המידע המוצג למשתמש ניתן לפילוח בהתאם לרמת המידור הנדרשת בארגון וכך נמנעת זליגת מידע מתוך הארגון החוצה.

תוכנות אינן אשמות! ואינן נושאות באחריות! אנשים כן!!!

לא רכישת תוכנת ניהול זו או אחרת חשובה - הטמעת התוכנה היא העיקר !!

רשימת הפונקציונרים שניתן להאשים בבואנו לנתח כשלון בהטמעה של כל תוכנה בכל אירגון היא ארוכה שלא לאמר אין-סופית. החל באנשי מכירות להוטים מידי המפזרים הבטחות וקסמי שווא על מנת לממש עסקה, ועבור דרך מנהלים זוטרים שמאמינים באמת ובתמים שתוכנת ניהול תשנה את סביבת העבודה שלהם ותסייע לייצוגם החיובי בעיני הבכירים מהם. הדבר אינו פוסח גם על מנהלים בכירים שחושבים שבאמצעות תוכנת ניהול הם ישלטו ביד רמה בארגון, יהיו מחוברים לנעשה בשטח ,וכמובן ייעלו את הארגון ויגדילו את הריוחיות.

חשיבה מעין זו יכולה להיות נכונה- אך היא תלויה בהטמעה - הטמעה טובה ומוצלחת בארגון יכולה לשפר ריוחייות להניב רווחים כספיים ישירים ועקיפים לעיתים באחוזים ניכרים. בחירה שגויה והטמעה לקויה תגרור הוצאות ישירות גבוהות: עלות רכישת התוכנה, שעות עבודה מבוזבזות וכמובן הפסד ההתיעלות העתידי. אך ההפסד הגדול ביותר וכמו כן ההוצאה הגדולה מכולן היא - העברת הארגון זעזוע מיותר.

לסיכום : כשלון בהטמעת תוכנה בארגון או חברה , הוא כשל ארגוני, תהליכי, ותרבותי, ואינו קשור לסוג התוכנה או הטכנולוגיה המוטמעת.

מאמרים נוספים : www.crm.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף וילנסקי הוא מנהל השווק וההטמעה של "תבל תעשיות תוכנה" המפתחת ומשווקת את תוכנת "ברק CRM". לחברה נסיון בן למעלה מ 10 שנים בכתיבת והפצת והטמעת "ברק CRM" ומעל 1000 משתמשים.
לפרטים: www.crm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף וילנסקי

מאת: אסף וילנסקישימור לקוחות21/03/121215 צפיות
מהן דרישות הסף מתוכנת CRM לצורך ניהול שירות לקוחות / מוצרים ? בבואנו לרכוש / להשתמש בתכנת CRM לצורך ניהול שירות ללקוחותינו עלינו לבחור את התכנה היטב. לא כל תכנת CRM בנויה לניהול שירות לקוחות, ויודעת לנהל את הפעילות מול הלקוח בהקשר של המוצר/שירות שנמכר ללקוח (תוקף שירות, היסטוריית מוצר וכו') אז מה נדרש על מנת להצליח בתפעול/ ניהול שירות הלקוחות ?

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע09/11/091620 צפיות
כיצד מחברים איש שטח לשרת הארגוני או למערכת המחשוב הארגוני ? מאמר קצר זה סוקר את השיטות המקובלות בשוק ואת יתרונותיהן וחסרונותיהן + טבלת השוואה למילוי ע"י הקורא על מנת לבדוק את התאמת כל אחת מהשיטות לפי יכולות הארגון וצרכיו

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע30/08/091418 צפיות
ארגונים רבים מגיעים למסקנה כי עליהם לנהל את הקשר מול לקוחותיהם ואת דרך הניהול הפנימית בארגון, בצורה טובה יותר. לצורך כך הם מתחילים להתעניין ביישומי CRM כמענה לצרכים אלו ולצרכים נוספים. השאלה הגדולה היא - כיצד ניגשים לבחור את התוכנה המתאימה מתוך שלל התוכנות? ומהם ההכנות הנדרשות מהארגון על מנת להטמיע מהלך ארגוני חדש הכולל שינוי נוהלי עבודה ? במאמר זה אנסה לתת את שלושת העקרונות הנדרשים כהכנה לרכישת תוכנת CRM.

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/091415 צפיות
בזמן האחרון מתעורר שוב הדיון בקהילת מפתחי ומטמיעי תוכנות CRM על יתרונות ה CRM ב"ענן" (אינטרנט) מול אירוח תוכנת CRM בשרת הארגוני המקומי. הסיבה - התפקחות מהאופוריה הכלכלית שאפייניה את השנים הקודמות ואכזבה מקצב התפתחות והשלמות של מודל ה SAAS (תוכנה כשירות) מה הבעד והנגד ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221197 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211176 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/211004 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21911 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161836 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161574 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152292 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica