כל חברה מעוניינת למקסם רווחים ולמזער הוצאות, וכך הדבר גם בעולם הנדל"ן. עם התחרות הגדולה שיש על לקוחות פוטנציאליים (בייחוד זוגות צעירים שמעוניינים לקנות בית), תוכנות תיווך עוזרות לחברות הנדל"ן לנהל את המכירות שלהן בצורה הטובה ביותר ולהתאים נכס לכל לקוח במידה המרבית.
תוכנות תיווך מציעות לחברות הנדל"ן פתרונות טכנולוגיים לניהול העסק שלהם בצורה חכמה ומסודרת יותר. בעזרת התוכנות החברות יכולות לעקוב אחר כל היבט ניהולי ועסקי, ועם הנתונים שמתקבלים הן יכולות להשתמש בחוכמה בתקציבים ולהגדיל את המכירות בעשרות אחוזים.
בעזרת תוכנות תיווך החברות יכולות לראות את שיטות הפרסום היעילות יותר שבהן היא משתמשת ולזהות את שיטות הפרסום שמהן החשיפה ללקוחות פוטנציאליים היא הנמוכה ביותר ומהן אחוזי המכירות הם הנמוכים ביותר. על ידי כך, חברת נדל"ן יכולה להשקיע בחוכמה את תקציב הפרסום שלה ולהעלות את מידת החשיפה, וכך הסיכויים לבצע עסקאות יגבהו משמעותית.
מידת ההצלחה של חברות הנדל"ן נמדדת לפי מספר העסקאות שכל אחת מהן סוגרת, אבל מה עם ההכנסות שלהן? תוכנות נדל"ן לא רק יגדילו את סך כל העסקאות בתקופה מסוימת אלא גם יגדילו את ההכנסות לעומת ההוצאות, שזוהי למעשה המטרה של כל חברה בכל תחום.
תוכנות נדל"ן אינן תוכנות מאיימות, וגם אם צריך להשקיע זמן בלימוד שלהן, אין ספק שההשקעה בלימוד התוכנות משתלם לטווח הארוך. הגאונות של תוכנות נדל"ן היא בהצלבת נתונים- אפשר בקלות להכניס נתונים מכל אספקט של החברה (מכירות, פרסום ושיווק ועוד) ומהצלבות הנתונים והתוצאות שנותנות התוכנות אפשר ללמוד הרבה על דרכי הפעולה הטובות ביותר שיעזרו לייעל את החברה.
מלבד הפרסום, תוכנות נדלן מייעלות את הזמן והמשאבים שסוכני המכירות משקיעים בלקוחות פוטנציאליים. זמנם של הסוכנים, וכך גם של החברה, הוא יקר ובעזרת תוכנות נדלן אפשר לחסוך זמן רב משום שהן עוזרות לסוכנים להתמקד בלקוחות שמתאימים לנכסים שהם מציעים. בנוסף, התוכנות חוסכות לסוכנים את הצורך במילוי טפסים ודוחות סיכום והם מעדכנים הכל בלחיצת כפתור אחת.
תוכנות נדלן עדיין לא נכנסו לגמרי לתודעה של חברות הנדלן, אך נראה שמצב השוק כיום ייאלץ אותן, בשלב כזה או אחר, להיעזר בהן כדי להצליח בתחום התחרותי הזה.