מחקר מעניין שנעשה לפני שנים מעטות גילה הבדלים בין הרגלי הגלישה של גברים ונשים, ובמיוחד בתחום הרכישה באינטרנט. על פי המחקר, גברים נוטים להשתמש באינטרנט כדי לרכוש גאדג'טים ולשדרג את ההיבטים הטכניים של הבית. הם אלו שיקנו יותר מחשבים, מכשירי DVD, מסכים וטלוויזיות. כיוון שהם אלו שנוטים לרכוש מוצרים טכניים ולא נשים, גברים הם גם אלו שמשתמשים יותר באינטרנט כמקור להשוואה בין מוצרים. לדוגמא, הסבירות כי גבר יתעניין בהשוואה מפורטת בין אייפון 4S לבין סמסונג גלקסי נקסוס כדי לדעת איזה מכשיר לרכוש, גבוהה בהרבה מהסבירות כי אישה תעשה זאת.
נשים, לעומת זאת, משתמשות ברשת האינטרנט ככלי נוסף בחיי היום יום שלהן, לפחות על פי אותו המחקר. רשת האינטרנט מהווה עבור נשים רבות מקום בו הן יכולות לבצע פעולות של שיחה, טיפול באחרים, וגם שופינג. בשונה מגברים, הן לא ישקיעו שעות בחיפוש אחר סמארטפונים והשוואות ביניהם, אלא ימקדו את תשומת ליבן למוצרי אופנה, טיפוח ופנאי. בנוסף לכך מעלה המחקר כי כאשר נשים נכנסות לאתרי הדיל היומי ואתרי מבצעים אחרים, הן לא בהכרח מחפשות את המוצרים עבור עצמן. לעומת גברים, הן נוטות יותר לרכוש מוצרים עבור אחרים.
כמובן שהבדלים אלו הם הבדלים סטטיסטיים, ולא צריך להתייחס אליהם כאל חוקים. ישנן בהחלט לא מעט נשים שיחפשו בין מוצרי ערוץ הקניות מסכי טלוויזיה או צגי מחשב, וילמדו את הנתונים הטכניים שלהם לפרטי פרטים כדי לבצע השוואת ביצועים ומחירים. ישנם גם לא מעט גברים שפונים לאינטרנט לא כדי להשוות בין משחקי מחשב אלא כדי לקנות מוצרי טיפוח ויופי. ובנוסף לכך, ישנם גורמים אחרים כגון גיל או שכבה חברתית, שמשפיעים גם הם על הרגלי הרכישה באינטרנט.