הרגלי הקניה של הצרכן הישראלי הממוצע עברו שינוי דרסטי בשנים האחרונות, עם שגשוגם של אתרי הרכישה המשותפת. אתרים אלו מנצלים את הנגישות של רשת האינטרנט כדי לצבור מספר גבוה של לקוחות עבור מוצר או שירות מסויים, ולזכות בצורה כזו בהנחה על מחירו. אתרי מבצעים אלו ("דילים") מציעים כל דבר שניתן להעלות בדמיון, החל ממכשירי חשמל, דרך ריהוט ועד לפעיליות נופש ופנאי. נשים וגברים רבים כבר התרגלו לפתוח את הבוקר בהצצה לאחד מאתרי הדיל היומי כדי להתעדכן במבצעים החדשים, הרגל שיכול לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה למשפחה ממוצעת.
גלישה לאתרי הדיל היומי היא פשוטה וקלה עבור כל אחד, ואין צורך בהבנה כלשהי במחשבים או בטכנולוגיה. אתרים אלו מציעים לגולש לחפש מגוון מוצרים מבין הקטגוריות שמעניינות אותו, כגון מוצרי חשמל, אופנה או מסעדות. בכל קטגוריה ניתן לבחור במוצרים עליהם מוצע דיל באותו רגע, כאשר דילים אלו מוגבלים בזמן ומשום כך יש להתעדכן לגביהם בכל יום. ברשימת הדילים באתר יכול הגולש לצפות בנתונים על המוצר עצמו, וכן בנתונים הקשורים בקניה כגון מספר הגולשים שהצטרפו לדיל, הזמן שנותר עד לסיומו ועוד.
המוצרים אותם ניתן למצוא באתרים המציעים דילים יומיים יכולים לנוע על טווח מחירים רחב מאוד, החל מדילים של ארוחה בעשרים שקל ועד למסך טלוויזיה ענק במחיר כמה אלפי שקלים טובים. ישנם מוצרים שלוקח להם זמן להגיע לאתרי הדיל היומי, וכדאי לשקול אם הציפיה שווה את זה. כך לדוגמא בתחומים בהם יוצאים דגמים חדשים מדי כמה חודשים כמו בתחום הסמארטפונים, יתכן וייקח זמן עד שתמצאו את הדגם החדש של סמסנוג גלקסי נקסוס, ובינתיים תסתפקו בדגם ישן יותר כמו סמסנוג גלקסי 2 או דגם אחר.