כתיבה שיווקית
על מנת לכתוב כתיבה שיווקית צריך לדעת מהו המוצר אותו מעוניינים לשווק. כאשר אנחנו מעוניינים לבצע כתיבה שיווקית של מוצר מסוים צריך לוודא מהו קהל היעד אשר המוצר עתיד להיות משווק אליו, צריך לדעת מהם כלי הפרסום אליהם הציבור הזה נחשף בכמות הגדולה ביותר, וצריך לבחור את הסלוגן או המשפט אשר יפנה אל הקהל הזה בצורה הטובה ביותר. כתיבה שיווקית טובה היא לא כזאת אשר מכבירה במילים או משתמשת בביטויים קלישאתיים, אלא בוחרת בקפידה את המילים ואת הדרך בה היא פונה אל הקהל.
על מנת לכתוב כתיבה שיווקית טובה צריך להיות בעל כשרון כתיבה ולזהות את הפוטנציאל אל המילים הפונות אל קהל מסוים. הרבה פעמים כתיבה שיווקית עושה שימוש בדברים אשר יכולים להיות במבט ראשון נסתרים מעין הקורא ולהעביר את המסרים בצורה תת מודעות או מודעת למחצה. על מנת לכתוב כתיבה שיווקית טובה צריך כותב מיומן אשר מסוגל לכתוב בצורה כזאת. כתיבה שיווקית יכולה לשווק מוצר גם אם לא מדובר עליו בצורה ישירה אלא המסר מועבר בעקיפין. המטרה היא לשווק מוצר כלשהו ולכן הדרך בה כתיבה שיווקית מתבצעת יכולה להשתנות ממוצר למוצר.
אין דרך אחת לכתוב כתיבה שיווקית אלא כל מוצר יכול להיות משווק בעזרת כתיבה אחרת. כתיבה שיווקית טובה לדעתי עושה שימוש באלמנטים מעולם הפרסום אשר צריך להיות איש פרסום או כותב מיומן כדי לעשות בהם שימוש בצורה טובה. כתיבה שיווקית שונה לחלוטין מכתיבה ספרותית או אומנותית מפני שהמטרה שונה. כתיבה שיווקית טובה יכולה להזניק מוצר מסוים בצורה מהירה וטובה קדימה, אך צריך לדעת מלבד לכתוב כתיבה שיווקית בצורה טובה גם היכן לפרסם אותה ואיך לגרום למילים שנכתבות בצורה שיווקית להגיע לקהל הפוטנציאלי של המוצר המשווק בדרך זו.
עבור בעלי אתרים אשר מעוניינים לקדם את השיווק והפרסום העצמי שלהם באינטרנט, כתיבה שיווקית היא אבן יסוד חשובה. תכנים שיווקיים מופיעים כפטריות אחרי הגשם באתרים רבים ברחבי האינטרנט, ולכולם ישנה מטרה אחת ויחידה - להאיץ את השיווק שלהם באינטרנט. כאמור, השיווק יכול להתפרס לכל תחום או רעיון, החל ממוצרים חדשים אשר עולים למדפים, או שירותים מעניינים שיכולים להקל עלינו את החיים, שינוי תדמית של חברה או מותג, והחדרת רעיונות או קונספט פרסומי כזה או אחר. הכי חשוב זה, ממש כמו שנאמר כבר בפסקאות הקודמות, לדעת לעשות את זה נכון. על העוסקים במלאכה לדעת לבחור בכותבים הבקיאים בכתיבה שיווקית, ואוהבים לכתוב - והרבה.
כתיבה שיווקית היא אחת הכתיבות המייגעות ביותר, אשר דורשת מהכותבים לכתוב "בלי חשבון" - לדעת לרגש ולגעת בקוראים, ובד בבד להעביר להם מסר שיווקי ברור. אל להם לבחול באף אמצעי על מנת להשיג מטרה זו, ולהשתמש בכל כישורי השפה שלהם. בקיצור, דרושים כותבים נועזים - לעבודה מאתגרת בהחלט, כתיבה שיווקית. בהצלחה!