שיווק באינטרנט הוא צירוף הקסם של כל מנהל שיווק, של כל בעל חברה מסחרית ושל כל מנהל פיתוח עסקי ושיווקי של חברות מקומיות, בינלאומיות, ארגונים ותאגידים. אם בעבר התרגלנו לסלוגן (סיסמא: הפרסום ברדיו עובד) זה היה נכון עד שהאינטרנט נכנס לתמונה. האינטרנט הוא כיום הכלי החזק ביותר להעברת מסרים ומה זה בדיוק שיווק אגרסיבי, שיווק חכם או שיווק נכון אם לא העברת מסרים?
שיווק באינטרנט - בגלל הציבור הרחב:
כולם מחוברים לאינטרנט. זה לא יאומן. תסתובבו בבנקוק באיזו מרכז מסחרי קטן,בתוך בקתאות עץ, באמצע שום מקום, תשאלו תיאלנדי איפה יש אינטרנט והוא יוביל אתכם למחשב עם גישה לרשת. בכל חור כיום יש תשתיות אינטרנט. אבל לפני שמגיעים למדינות העולם השלישי - כיום לכל משפחה כמעט יש מחשב והיכן שיש מחשב - יש אינטרנט. אנשים נעזרים באינטרנט הן לצרכים אישיים והן לצרכים מקצועיים כמה שעות ביום כך שכל העולם ואשתו אכן נמצאים במקום אחד ובשעה אחת זהה - כולם נמצאים באינטרנט. זה מה שהופך שיווק באינטרנט לשיטה כל כך יעילה. היכולת להגיע לציבור כל כך רחב בפרק זמן כה קצר. שיווק באינטרנט מאפשר למנהלי שיווק לפעול בשתי דרכים מקבילות: שיווק ישיר וכן שיווק סמוי. כמו כן, שיווק באינטרנט מאפשר לפעול בשתי הטקטיקות של עולם הפירסום: פרסום כללי היינו העברת מסר כמו סיסמת בחירות זהה לכל הציבור ו/או שיווק ממוקד - היינו העברת סיסמאות שונות בכל פעם לקהל אחר כך שהמסרים יתאימו לשפה, לסגנון החיים ולערכים של הקבוצה בפניה מוצג המסר.
שיוק באינטרנט - בגלל העלויות הנמוכות:
בעוד פרסום באמצעות שלטי חוצות, מודעות עיתון ואפילו ג'ינגלים לרדיו עולות הון עתק, בעיקר פרסומות בטלויזיה המשודרות בפריים טיים, שיווק באינטרנט מציע חלופה זולה בעשרות ואף במאות אחוזים. מאחר ובאינטרנט אפשר להעלות תכנים לא בצורה של "פרסומות" אלא ניתן לשלב תכנים שיווקיים דרך: מודעות, כתבות, מאמרים, בלוגים, פורומים, תכנים ברשתות חברתיות וכו', ניתן לפעול בערוצים שונים של פרסום באינטרנט ללא הוצאות כלכליות פרט להשקעת הזמן. שיווק באינטרנטזו אלטרנטיבה מצויינת לגופים הפועלים תחת הגבלות תקציביות, גופים כגון: ארגונים חברתיים, משרדים ממשלתיים, חברות מסחריות חדשות אשר עדיין אינן מרוויחות ועוד.
שיווק באינטרנט - בגלל התוצאות המיידיות:
שיווק באינטרנט הוא כל כך יעיל וכל כך אהוב בעיקר על חברות מסחריות הבונות על הערוץ של שיווק באינטרנט כפלטפורמה מכירתית (היינו האינטרנט כעוד נקודת מכירה) וזאת בשל המבנה הטכני של האתר. כאשר אדם שומע ג'ינגל ברדיו שמשכנע אותו לכנות מכשיר חשמלי חדש, גם אם האדם השתכנע במאה אחוז והוא מוכן לקנות אותו - נניח שיום שבת או יום חול והוא בדרך לעבודה... הוא לא יקנה. אולי כאשר יגיע למשביר ויתקל שוב במכשיר, אם הוא עדיין יזכור את הגינגל. אבל כאשר מדובר על שיווק באינטרנט - האפשרות להכנס לדפי הרשמה / דפי נחיתה, להזמין מוצר, להצטרף לשירות, להרשם כמנוי או להשאיר לנציגי השירות והמכירות של החברה את הפרטים כך שהם יצרו קשר במהירות המיידית - כל אלו מאפשרים את אפקט התוצאה המיידית.
אם אתם רוצים לקחת את השיווק של האתר שלכם לידיים ולעבוד באופן עצמאי, יש כמה דברים שתוכלו לעשות. כתיבה שיווקית היא כתיבה שכל כולה נועדה בשביל לשווק באינטרנט - אם יש לכם יכולת שיווקית בכתב תוכלו לנצל יכולת זו ולכתוב בעצמכם טקסטים קולחים לאתר שלכם. עליכם לפרסם אותם באתר שלכם, וגם באתרי מאמרים ובלוגים אשר מאפשרים פרסום חינמי של תכנים. תוך זמן קצר הרשת תתמלא בטקסטים שיווקיים שלכם!
ומה עוד? עבודה באופן עצמאי יכולה להתבצע גם באמצעות ידע שתצברו בנושא קידום אתרים . תחום קידום אתרים ניתן ללמידה עצמית בעזרת בלוגים של קידום אתרים ואתרים המלמדים את הנושא. אפשר גם להפוך את זה למקצוע ולהירשם ללימודי קורס קידום אתרים - שם תוכלו ללמוד את הנושא בצורה מקצועית יותר.
אך לצערנו, יש כמה דברים שלא תוכלו לעשות לבדכם... בניית אתרים הוא שירות שדורש מכם הבנה טכנולוגית עמוקה ושירות אחסון אתרים דורש מאתכם להחזיק שרת בבית - והרי אף אחד לא מחזיק שרת בביתו, נכון? אלו שני שירותים שיש לרכוש מחברות המתמחות בתחום. עם שאר הדברים תוכלו להסתדר בכוחות עצמכם, עם מעט מחשבה, סבלנות וזמן.