אין פתרונות פלא כאשר מדובר על שיווק. שיווק היא עבודה קשה, בתנאי תחרות קשים ובעיקר בתנאי אי וודאות. אך יחד עם זאת, אחרי למעלה מעשור של ניהול מערכי שיווק באינטרנט, ניתן לומר בוודאות כי האינטרנט הוא ערוץ שיווקי מוצלח מכל הבחינותף מבחינת הפניה לקהל רחב, מבחינת היכולת לפלח קהלים, עלות הפירסום ועוד. במאמר זה נסקור את ציוני הדרך ובעיקר את היתרונות של שיווק באינטרנט בסוף למעלה מעשור מוצלח לכל הדעות.
שיווק באינטרנט - המודל הויראלי:
שיווק באינטרנט הוא כל כך יעיל מאחר והאינטרנט הוא כלי ויראלי משמע - מידע זורם במהירות ומתפשא כמו וירוס. קל ונוח להעביר מסרים, בעיקר ברשתות חברתיות כאשר כל אדם הנחשף למידע יכול, באמצעות לחיצה על מקש, להעביר את המידע לעוד עשרות ואף מאוד מכותבים שלו. האינטרנט הוא כלי דינאמי המאפשר העברת מידע במהירות הבזק ולכן שיווק באינטרנט עובד כל כך מהר על פני השטח.
שיווק באינטרנט - הכמות היא זו שקובעת:
הישראלים מכורים לאינטרנט וזו עובדה. גם מי שיש לו מינוי לעיתון, גם מי שרואה חדשות בטלויזיה כל היום ומאזים לרדיו, שום דבר לא מהווה תחליף לשעות גלישה המרובות. יש כיום אינטרנט בכל בית, בכל מקום עבודה, בכל בניין ציבורי ויש קליטה אל-חוטית המאפשרת גלישה ממחשבים ניידים ומכשירים סלולאריים. לכן שיווק באינטרנט הוא ללא ספק כלי לשיווק המוני. כאשר מדובר על העברת מסר, בין אם הוא מיתוג חברה מסחרית, תהמולת בחירות הבאה לקדם מועמד לראשות עיר, העברת מסרים של תנועה פוליטית או חברתית, ככל שתווצר תקשורתעם ציבור גדול יותר כן הסיכוי להצלחה הינו גדול יותר ולכן שיווק באינטרנט הוא הפיתרון.
שיווק באינטרנט - המיקוד הוא המוקד העיקרי בשיווק:
שיווק באינטרנט הוא אופטימלי שכן כיום עולם הפירסום עובד בשיטה של מיקוד / התמקדות בקהלי יעד. אם בעבר מכרו סבון עם מסר אחד לערת הבית שהלכה לסופרמרקט ובחרה סבון מתוך מבחר סבונים על המדף, כיום, כשלכל ילד יש כרטיס אשראי, הציבור בעל כוח הקניה הוא רחב יותר ולכן המפרסמים פונים לכמה קהלים בו זמנית (דוגמה: חברות סלולאריות מציעות מבצעים לחיילים, מבצעים שונים לתיכוניסטים, מבצעים להורים לילדים ועוד. כל ציבור כזה הוא קהל יעד). שיווק באינטרנט מאפשר לזהות קהלי יעד ולפנות לאיהם ישירות כי לכל אתר יש קהל יעד ייחודי: קהל אוהדי ספורט, קהל אוהדי אופנה ועוד וזאת ניתן לדעת בבירור לפי תחום עיסוק עיקרי של כל אתר.
שיווק באינטרנט - כמה שיותר זול ככה יותר שווה (לשווק):
שיווק באינטרנט היא כיום האלטרנטיבה הזולה ביותר לשיווק ופירסום. גם כאשר מדובר על פירסום באמצעות רכישת שטחי פרסום, התעריפים נמוכים יותר מהמדיות השונות וגם מאחר ויש אופציה להפצת מידע רב ללא תשלום. שווה!
עולם השיווק האינטרנטי פתוח לכולם - כל אחד יכול לשווק או לפרסם במדיה זו וליהנות. אז מה אפשר לעשות בתחום? מומלץ קודם להתחיל בייעוץ מקצועי של אחת החברות המובילות בתחומי פרסום באינטרנט , בניית אתרים או אחסון אתרים . אנשי מקצוע בתחום יוכלו להעניק לכם כלים שימושיים לביצוע כמו קידום אתרים , הפצה של תכני כתיבה שיווקית , שיווק באמצעות רשתות חברתיות ועוד. כל אדם שתשאלו בתחום יוכל לומר לכם באופן ודאי שאחד מהכלים החזקים היום הוא דווקא קידום אתרים. תוכלו להיעזר במקדמי אתרים מקצועיים, או להירשם בעצמכם וללמוד קורס קידום אתרים על מנת להכיר את התחום מקרוב. ישנם גם אתרים חינמיים ללימוד קידום אתרים - תוכלו ללמוד בעצמכם גם מתוך עולם המידע באינטרנט בתחום.