כתיבה שיווקית היא הדרך שלכם להגיע אל קהלי יעד חדשים ומגוונים ובין אם מדובר על שיתופי פעולה עסקיים, משקיעים פוטנציאליים או ישירות אל לקוחות קצה בארץ ובחו"ל, יש כמה חוקי יסוד בתחום של כתיבה שיווקית ובמאמר זה תלמדו או את הכללים המרכזיים וכן מאילו מלכודות להמנע בעת כתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית - ממוקדת לפי קהלי יעד:
כתיבה שיווקית מיועד לשווק חברות, ארגונים חברתיים, נבחרי ציבור, תנועות פוליטיות, גופים מסחריים המציעים שירותים ומוצרים למכירה ועוד. כתיבה שיווקית היא כלי מרכזי בעיקר בעידן האינטרנט המאפשר לכל חברה מכל סוג ומכל דגם לבנות את התדמית שלו באמצעות פניה אל קהל היעד באמצעות כתיבה שיווקית. כמובן שחשוב לשלב כתיבה שיווקית עם עיצוב גרפי כי טקסט, מעניין ורלוונטי ככל שלא יהיה, לא יגרום לאנשים להתקרב אליו אם הוא לארוז בעטיפה חיצונית אסתטית. אבל מעבר ליופי ולעניין שהם ידועים מאיליהם, כתיבה שיווקית צריכה להיות מכוונת ישירות אל קהל היעד ולדבר בשפה שלהם בכדי ליצור אצלם ענין והזדהות.
כתיבה שיווקית - לשמור על איכות הטקסט ועל אמינותו:
גם אם אתם כותבים לילדים, נוער וחיילים משוחררים ורוצים לדבר ב"שפה": שלהם, חשוב לשמור על רמה גבוהה גם אם המשלב הלשוני איננו גבוה. יש לשמור על כללי הלשון העברית וכמובן להמנע משגיאות כתיב וטעויות הגהה. גם הלקוחות הצעירים הם לקוחות ויש להתייחס אליהם בכבוד וליצור רושם חיובי, אמין ואיכותי על הקלוחות הצעירים והחדשים. מפרסמיםרבים חושבים כי קהל היעד ובעיקר הצעירים מאמינים לכל מסר וניתן "לעבוד עליהם בעיניים" ובכן לידיעתכם - זה ממש לא כך. חברות נתבעותמידי שנה על מיליוני שקלים מצד הצרכנים המאוכזבים לאחר שאלו גילו כי רימו אותם במהלך מערך השיווק. אין לזלזל בלקוחות ובעיקר לא בלקוחות הצעירים. יש להם דרך כיום להשיג מידע מקיף, בתוך דקות ספורות והם יכולים לעלות עליכם ולא רק שהם לא יצרכו את המוצר או יצטרפו לשירות הם גם יפיצו את המידע בקרב החברים הרבים הנמצאים ברשת ואז זה כבר יהפוך ליחסי ציבור שליליים עד כדי משבר תקשורתי. היזהרו מהפיתוי לשקר, לסבן ולעבוד על הקוראים.
כתיבה שיווקית - לשאוף למקצועיות מקסימלית:
כתיבה שיווקית נועדה לקדם את החברה שלכם בקרב קהלי יעד פוטנציאליים ומה שכבר הופך אותם לפוטנציאליים ומבדיל בינם לבין שאר הציבור הוא שהם כבר קשורים לתחום בצורה זו או אחרת. אם אתם משווקים מוצרים לטיפול בנשירה, קהל היעד הוא קבוצת אנשים אשר סובלים מנשירה, מנסים לטפל בכל דרך אפשרים, מכירים סוגים של תרופות וטיפולים וכיו"ב. לכן, כתיבה שיווקית חייבת לכלול טרמינולוגיה (מונחים מקצועיים) ולדבר אל קהל היעד בשפה מקצועית בכדי לחבר אותם עוד יותר למוצר או השירות שלכם כי יש להם כבר זיקה ממילא. כתיבה שיווקית הופכת מקצועית יותר כשהיא עושה שימוש במונחים מקצועיים.
לסיכום, האתר שלכם זקוק לשירותי כתיבת תוכן כלשהם. אם יש לכם רצון להרוויח באמצעות האתר - תוכלו להיעזר בשירותי כתיבת תוכן לאתר מסוגים שונים - כתיבה שיווקית, קופירייטינג , כתיבת תוכן שיווקי ועוד. היום תוכלו גם לשכור שירותים של קופירייטר מנוסה שיבצע עבורכם גם עבודת קופירייטינג וגם עבודת שיווק נהדרת!