כתיבת תוכן לאתר הופכת להיות דבר מתבקש עבור בעלי אתרים רבים, זאת על מנת ליצור אתרי אינטרנט עם ערך מוסף מעבר לרצון "לשווק את עצמנו".
כתיבת תוכן לאתר משמשת כאמצעי להכנסת בשר לתוך האתר. בימינו גולשי האתרים השונים לא מסתפקים פשוט באתרי תדמית פשוטים שבהם טופס ליצירת קשר. הם מחפשים גם מידע- הם רוצים ללמוד על הנושא, הם רוצים להכיר את הנושא ולדעת מה אמורים לעשות (לקנות מאיתנו) ומה לא אמורים לעשות (לא לקנות מאיתנו).
כתיבת תוכן לאתר היא שירות שניתן על ידי חברות קידום אתרים שונות כמו גם חברות לכתיבת תוכן, יהיה זה תוכן שיווקי או תוכן אינפורמטיבי נטו (שהוא גם, בצורה כזאת או אחרת, שיווקי).
כך, כאשר יחפשו גולשים מסוימים מידע על מוצר מסוים או שירות הם יגיעו, איך לא, אל האתר שלנו, ואיזו דרך יותר טובה יש מאשר לגרום לגולשים השונים לראות כמה שאנחנו מקצועיים ואיכותיים כדי לגרום להם לבצע את הרכישה?
העניין די פשוט- כתיבת תוכן לאתר מאפשרת לאתר להיות יותר מקצועי ויותר רציני. כך, באמצעות הידע שאנחנו מעניקים (חינם אין כסף) לגולשים השונים אנחנו מביעים את המוכנות שלנו לשתף אותם בכל סודות ורזי המקצוע, זאת מתוך נדיבות וחום הלב שלנו. באמצעות הנדיבות הזאת אנחנו מביעים את המקצועיות שלנו מולם.
ברגע הזה ישנה כבר התחייבות מצד הלקוח הפוטנציאלי- כאשר הוא יחפש את השירות המסוים הוא יזכור את האתר לטובה בתור אתר מקצועי ואמין שיכול לספק לו מידע (אז מן הסתם שיכול לספק לו אחלה של שירות) ויפנה אליו לקבלת עוד מידע, ואז כמובן מתבצעת המכירה באמת.
מרבית החיפושים שנערכים באינטרנט נועדו למטרות תוכן. גולשים מחפשים תוכן ומידע מדי יום - ומי אנחנו שנמנע בעדם ליהנות מתוכן מעניין בכל יום? כל אתר זקוק לשירותי תוכן שונים בשביל לספק לגולשים שלו את הסחורה המבוקשת. אחד מהתכנים הנפוצים באינטרנט הם תכני כתיבה שיווקית . כתיבה שיווקית במהותה היא כתיבה שנועדה לשווק מוצר או שירות. בדומה לעבודתו של קופירייטר מנוסה, כתיבת תוכן שיווקי מעבירה מסר שיווקי במלל רחב יותר. קופירייטינג היא אומנות של שיווק במינימום מלל - אך באינטרנט אנו חייבים למלא את האתר בכמה שיותר תוכן (טקסטים, סרטונים, תמונות ועוד) בשביל לעניין את הגולש שלנו.