המילה קופירייטינג מוכרת לכולנו מעולם הפרסום. בתחום הפרסום תפקיד של קופירייטינג הוא להפוך את הרעיונות המופשטים למילים ברורות שבונות תדמית, מוכרות והופכות את החברה או המוצר לדבר מוכר. קופירייטינג מוכר ביותר הוא הסולגנים שאנחנו חוזרים עליהם כשהם קליטים וטובים. דוגמא של קופירייטינג שהיה טוב יותר מהמוצר שפרסם הוא של המשקה "קווינס" שלא נחל הצלחה אבל רבים ידעו לשנן את הססמא "דור הג'ינס שותה קווינס".
אבל קופירייטינג הוא לא רק כתיבת ססמאות המיועדות למכור מוצרים. קופירייטינג היא למעשה כתיבה מקצועית שהיא גם מכירתית שיווקית וגם תקשורתית. קופירייטרטוב הוא זה שיודע להשתמש בהשפעה שיש למילים לטובת המוצר או החברה. באמצעות קופירייטינג טוב אפשר להעביר רעיון במספר מילים, אפשר להעביר מידע בצורה מדוייקת ומתומצתת בעזרת טקסט קצר או אפילו מילה.
כאמור קופירייטינג הוא לא רק ססמאות. למעשה כל טקסט שמייצג את החברה באיזושהי צורה צריך לעבור קופירייטינג. החל מפרופיל החברה, שצריך להיות כתוב בצורה מתומצתת, שיווקית, תדמיתית ועניינית. קופירייטינג מוצלח של חברה יכלול את כל היתרונות שיש לחברה להציע, תחומי פעילות יחודיים וכדומה כל זאת בצורה מתומצתת ועניינית. מאחר והטקסט קצר קופירייטינג הוא בעל חשיבות רבה במקרה כזה.
כל ברושור של חברה, כל מידע על מוצר עובר דרך קופירייטינג כדי שיתאים לתדמית החברה, למיצוב שלה ויהיה שירותי או מכירתי לפי הנדרש. כל מילה חשובה ומשמעותית. לפעמים נדמה לאנשים שהם יכולים לכתוב את הטקסטים באופן עצמאי אבל למעשה קופירייטינג היא התמחות ומומחיות וצריך כשרון ונסיון כדי שהחברה או המוצר יוכלו להיתרם בצורה אפקטיבית מהכתיבה.
מחפשים קופירייטר או שירותי כתיבת תוכן לאתר שלכם? יש כמה וכמה אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם. כותבי תכנים יש היום בשפע - כותבים מנוסים של כתיבה שיווקית , כתיבה אינפורמטיבית, כתיבה לקידום אתרים ועוד.כתיבת תוכן לאתר בכלל וכן כתיבת תוכן שיווקי לאתר היא כתיבה שדורשת ידע קודם או ניסיון מתחום השיווק. גם משרת קופירייטר באתר אינטרנט דורשת מהעובד להפגין יצירתיות וכמובן לעבוד במקצועיות. אם אתם מחפשים אנשי מקצוע כאלו - כדאי לכם לבדוק את הידע והניסיון שלהם לפני שאתם מעסיקים אותם.