כולנו יודעים בדיוק מהי כתיבה שיווקית. כולם נעזרים בערוץ של כתיבה שיווקית כחלק מערוצי השיווק של החברה בין אםמדובר על חוברות הסברה ללקוחות, ברושורים מקצועיים לחלוקה בתערוכות, ניוזלטרים ללקוחות ולקהל מתעניינים, דיווק ישיר, תכנים באתר הבית ועוד. כולם יודעים כי כתיבה שיווקית נועדה למתג את החברה, למצב אותה גבוהה, להגיע אל קהלי יעד שונים וביניהם: משקיעים, פרטנרים פוטנציאליים ולקוחות קצה. כתיבה שיווקית נועדה להציג את המוצר, השירות או החברה כולה בצורה המהימנה ביותר תוך הדגש על תחומי העניין, הייחוד, הייתרונות היחסיים ועוד.
לכל חברה יש ייחוד על פני האחרים לדוגמה: יש הרבה יצרניות קפה אבל חברת X מתמחה בייבוא קפה משובח מאיטליה כשהוא ארוז בעטיפת ואקום ייחודית ששומרת על הטריות והאיכות. או למשל חברות רבות מייצרות מטהר אוויר אשר מפיץ ריח טוב בחדר אולם חבר Y מייצרת מטהר אוויר שמחיז מעמד 24 שעות ברציפות! וכיו"ב. כתיבה שיווקית שמה את מלא הדגש על המותג כלומר על היתרונות של החברה המייצרת ולא על המוצר עצמו (שכן לכל מוצר יש כמה יצרניות ויש תחרות אגרסיבית ביניהן).
אולם מעבר ליתרונות של כתיבה שיווקית כעוד ערוץ מיתוגי / הסברתי המסייע לכם להגיע אל קהלי יעד רלוונטיים ולטפטף להם, טיפין טיפין, מסרים חיוביים על החברה שלכם, ברור שאתם רוצים להפוך את הערוץ הזה לעוד ערוץ מכירתי כלומר - אתם באמת רוצים לגזור קופונים ולהרוויח (לא רק לכסות את ההשקעה) מערוץ כתיבה שיווקית ולכן במאמר זה תלמדו בדיוק איך מחדירים מסרים מכירתיים לתוכן שיווקי.
כתיבה שיווקית - הנעה לפעולה:
כתיבה שיווקית חייבת לכלול מרכיב מאוד בסיסי ופשוטשל עולם הפרסום שנקרא - הנעה לפעולה או כפי שהוא מוכר יותר בברנז'ה - DRIVE. זה מהשלוקח את הלקוחות צעד אחד קדימה משלב של קריאה, הנאה, התרשמות, יצירת הזדהות ובכלל מהמחשבה של "טוב, אני אנסה את המוצר הזה בהזדמנות" למקום של "איך מזמינים את זה כמה שיותר מהר?!". הנעה לפעולה יכולה להיות מורכבת מכל מיני גורמים הקשורים לטיימינג - רק עכשיו, רק עד סוף החודש, עד גמר המלאי.... אך הנעה לפעולה יכולה לבוא גם ממקורות אחרים כגון הפחדה: אם לא תשתמש בתרופה המחסנת, אתה תסתכן בהידבקות ויראלית או אם לא תעבור למזרן אורתופדי מדגם X אתהתמשיך להסב לגב שלך נזק בלתי הפיך וכיו"ב. פרסום הוא פסיכולוגיה וכל מי שעוסק בתחום צריך להיות מסוגל להכיר את המוצר ואת קהל היעד ולבחון את הטקטיקות השיווקיות העומדות בפניון בכדי ליצור הנעה לפעולה במיידיות האפשרית.
כתיבה שיווקית צריכה להיות מגובה בהזדמנות לקדם את העסקה כמה שיותר מהר ובכמה שיותר אופנים כלומר כל טקסט חייב להסתיים ב: ליצירת קשר, לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות, לקבלת מידע נוסף ודוגמיות וכו' וכאשר מדובר על כתיבה שיווקית לאינטרנט - חייבים ליצור קישור לעמוד נחיתה ובו מספרי הטלפון, מייל לפניות, אופציה לרכוש מוצר או להרשם לשירות און-ליים ועוד.
שירותי כתיבת תוכן הם שירותים נחוצים בכל אתר אינטרנט. כתיבת תוכן שיווקי לאתר היא אחת מסגנונות הכתיבה הנפוצים באתרים. חברות וארגונים משתמשים בכוחה של כתיבה שיווקית על מנת לקדם את היעדים השיווקיים שלהם. כתיבת תוכן לאתר לא כוללת רק את הטקסטים עצמם, אלא גם קצת קופירייטינג מאחורי זה. קופירייטינג יכול לתבל את איכות השיווק של האתר - קופירייטר הוא איש מקצוע נהדר לביצוע העבודה.