בעבר שיווק ופירסום היו תחומי עיסוק מקצועיים. רקמי שהגיע מהתחום, למד והתנשא, לקח חלק בפעילות השיווקית. כיום, שיווק בופן עצמאי הופך יותר ויותר נפוץ ובו זמנית הוא הופך יותר ויותר נגיש. כמובן שהאינטרנט תרם את חלקו בכך שאפשר לכל בעל עסק, לקטנים ולחדשים ביניהם, לקדם את העסק שלו באמצעות כתיבה שיווקית באינטרנט. לא צריך להיות גאון הדור ולא צריכים שני תארים בכדי לעסוק במלאכת כתיבה שיווקית באינטרנט כל מה שצריך זה מעט חזון, מעט מוטיבציה וכמובן - חיבור לרשת האינטרנט.
כתיבת תוכן שיווקי היא הדרך שלכםלהעביר מסרים לציבור הגולשים הרחב, בין אם מדובר על כתיבת תוכן שיווקי שיווקית באתר הבית שלכם, כתיבת תוכן שיווקי באתרי תוכן וחדשות ו/או כתיבת תוכן שיווקי במדיות החברתיות. כתיבת תוכן שיווקי נועדה לאפשר לכם לצבור אוהדים בכך שהם נחשפים לשם החברה, לשם המוצר או השירות, ללוגו (לסימנים המסחריים) ובעיקר - לערכים שאתם מעבירים להם. כתיבת תוכן שיווקי נכונה היא כתיבה אשר מעוררת את החשק של הגולש לחפש את האתר שלכם או אם הם כבר נמצאים באתר אז לחפש את עמוד ההרשמה ואף את העמוד בו ניתן לרכוש את המוצר או השירות אונליין.כתיבת תוכן שיווקי נכונה היא כתיבה שמניע את קהל הגולשים לפעלה מידית שכן האינטרנט הוא מדיה מאוד מאוד תזזיתית ומהירה, אם הגולש לא מגיב מידית למסרים שהועברו אליו באמצעות כתיבה שיווקית - זו החמצה של הזדמנות שלא תחזור יותר. לכן חשוב מאוד להקפיד על שני דברים עיקריים: קישור ישיר לעמוד הבית של החברה או מסירת פרטי הסניפף/סניפים וכן קישור לעמוד נחיתה בו הם יכולים להשאיר את הפרטים שלהם בכדי שאתם תוכלו לחזור אליהם ולסיים את משימת המכירה.כתיבת תוכן לאתר היא אינה משימה כה פשוטה אך אפשרית. על מנת לצלוח את המשימה בצורה הטובה ביותר, יש כאלו שמעדיפים לשכור שירותי קופירייטר איכותיים בשביל להפוך את השיווק של האתר למקורי יותר. תכנים באינטרנט נוטים היום יותר לתחום קופירייטינג - גם שיווקי וגם ייחודי. היתרון של תכני קופירייטינג הם ברורים מאוד - קופירייטינג מביא גם פאן שיווקי וגם פאן תוכני לאתר. הגולשים לא רק שנהנים מהתוכן הייחודי, אלא גם מקבלים מסרים שיווקיים קליטים ונחמדים. בעלי האתר יכולים ליהנות מיתרון גדול זה שלא היה יכול להתקבל אלמלא היו נעזרים בכותבי תכנים סטנדרטיים.