הדרך להשאיר את הגולשים באתר שלך הוא לעניין אותם. כדי ליצור עניין יש צורך בכתיבת תוכן שיווקי. לא משנה אם יש לך אתר מדוגם ויפיפה. אם האתר שלך לא מעניין, אם התכנים לא מעודכנים ואם לא תפסת את הגולש תוך שלוש שניות בערך, איבדת אותו. כתיבת תוכן שיווקי נועדה לגרום לכך שהגולשים ימצאו את האתר מהר, שיגלשו אל האתר, שישארו באתר, שיבצעו פעולות באתר ושיחזרו לאתר.
כתיבת תוכן שיווקי מתחילה בכתיבה נכונה של התכנים באתר. קודם כל כתיבת תוכן שיווקי צריכה להתחיל בהגדרת והבנת קהל היעד. כתיבת תוכן שיווקי צריכה להיות ברורה ומובנת למי שקורא אותו כך כתיבת תוכן שיווקי לצעירים לא תהיה דומה לכתיבת תוכן שיווקי לקהל מבוגר. כתיבת תוכן שיווקי צריכה לא רק להתאים את הסגנון לקהל היעד אלא גם את התוכן. חשוב בעת כתיבת תוכן שיווקי להתמקד בתחום העניין בו עוסקת החברה ולא להתפזר לתחומים רבים ושונים.
כתיבת תוכן שיווקי היא כתיבה עניינית, תמציתית וכפי שניתן לראות באתרים רבים, המידע מחולק לפסקאות קצרות וממוקדות שכל פסקה כוללת כותרת ברורה. כך שמי שמחפש מידע יכול למצוא אותו בקלות ובמהירות באתר. הדבר נובע מכך שגולשים שאינם מוצאים מיד את המידע שהם מחפשים נוטים לצאת מהאתר בכלל. כתיבת תוכן שיווקי נועדה למקסם את השהות של הגולש באתר גם מבחינת זמן וגם מבחינת הפעולות שמבצע הגולש באותו אתר.
הרבה פעמים משתמשת כתיבת תוכן שיווקי לשם קידום אתרים. הסיבה לכך היא שאם לא מוצאים את האתר במנגנוני חיפוש לא יגיעו בכלל לאתר שלך ואז ממש לא משנה אם זה האתר הכי מתקדם ומרתק שיש. אם לא נכנסים אליו הוא פשוט לא קיים. אבל לא מספיק לפתות את הגולש להכנס לאתר שלך. אם הוא מרגיש שהטקסט של כתיבת תוכן שיווקי לא קשור לתוכן השיווקי שבאתר הוא יצא מיד מהאתר וגם לא יחזור אליו. כתיבת תוכן שיווקי צריכה להתאים לנושא האתר. אם האתר עוסק בחיות מחמד כתיבת תוכן שיווקי צריכה להיות בנושאים הקשורים בחיות מחמד וכך הלאה. לא מספיק שתוכן שיווקי יהיה מעולה. הוא צריך להתאים לאתר.
עולם התוכן האינטרנטי מלמד אותנו שגם כשאבדה כל תקווה - יש עוד מה לעשות. אתרים רבים נקלעים למצוקת תוכן כלשהי שמרחיקה גולשים רבים מלבקר באתר שלהם. כתיבת תוכן לאתר היא באמת הפתרון לכל הסיפור. עסקי כתיבה שיווקית מוכיחים לא פעם את כוחה של מילה בעולם הוירטואלי ויכולתה לשווק, למכור ולהגדיל כנסות של אתר. אך מה קורה כאשר תכנים אלו גם לא מצליחים להחזיר לאתר את הפופולאריות ואת העטרה ליושנה? יש כאלו שמעדיפים ללכת לליגת הגדולים - קופירייטינג . קופירייטינג מביא יתרונות תוכן איכותיים יותר - כאלו שכותב תוכן מן השורה לא יכול לספק. קופירייטר הוא איש מקצוע שיכול לחולל נסים שיווקיים באתר שלכם - וגם להשיב את כל הגולשים האבודים שלכם, ששקעו אי שם, בתכנים של האתר המתחרה.