אם אתם שואלים את עצמכם איך זה שהפטנט של כתיבה שיווקית עובדבמקומות בהם פרסומות ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות איננו מצליח ובכן הסיבה היא פשוטה - בגלל שחומר שיווקי אשר נכתב בצורה מקצועית ונכונה לא נראה כמו עוד פרסומת שמנסה למכור ולמכור - הקהל מגיב אחרת.
אנשים כבר עייפים מפרסומות בוטות, וולגריות, אשר עושות שימוש ציני ברגשות של הציבור, מעליבות את האינטלגנציה שלו ומנסות לשכנע אותו לקנות כל מוצר קיים באמצעות הצגת אישה יפה (כגון בר רפאלי). כתיבה שיווקית מצליחה לחדור את מעטפת המגננות של הצרכנים בבית כי הם לא מזהים אותה באופן מובהק עם שאר הפרסומות.
סוד ההצלחה של כתיבה שיווקית אם כך טמון ביכולת של הטקסט לשדר דבר מה אחר וחדש ביחס למדיות האחרות והיופי של כתיבה שיווקית הוא בכך שכאשר הצרכנים נתקלים בחומר שיוקי הם לא מבחינים במסר פרסומי אגרסיבי מיידי הגורם להם להרתע אלא הם מתפתים לקרוא מאחר ומדובר על חומר מעניין, רלוונטי, כתוב בצורה אטרקטיבית וכמובן - מעוצב יפה לעין. אז מה הסודות של כתיבה שיווקית נכונה?
כתיבה שיווקית - פנייה לקהל יעד ספציפי:
כתיבה שיווקית עובדת בצורה אופטימלית כאשר מתאימים את הטקסט לקהל יעד ספציפי אשר לו סיכוי גדול להפוך ללקוח. אמנם כל כתיבה שיווקית חייבתלהתבצע על ידי אנשי מקצוע אשר בקיעים בחוקי האקדמיה או בעלי תעודות והכשרות בתרגום (אם לדוגמה מדובר על כתיבה שיווקית באנגלית וכו'). כמובן שיש להקפיד על שימוש נכון ונאות בשפה ולעבוד על פי כל חוקי הכתיבה, העריכה וההגהה אולם יש גם לשלב מילים, מונחים וביטויים הפונים ישירות אל קהל היעד (לכך קוראים שפה פרסומית).
כתיבה שיווקית - התמקדות במסרים מרכזיים העונים על צרכי הלקוח:
כתיבה שיווקית חודרת אל תודעת הלקוח רק כאשר מתבצעת ההתאמה המושלמת בין צרכי הלקוח לפונקציות המרכזיות של המוצר או השירות. עד היום, אנשים אשר אין להם ניסיון וידע רב בפרסום עושים טעות ומנצלים את הבמה שניתנה להם לצורך פרסום בכדי להלל ולשבח את החברה, את המוצר או את השירות ולכן ניתן לראות קמפיינים רבים היוצאים בהצהרות כגון - חברת X פועלת כבר למעלה מעשר שנים... חברת X שמה לה לדגש לייצר מוצרים ברמה הגבוהה ביותר וכו'. אולם כתיבה שיווקית נכונה לא מעמידה את המוצר במרכז הבמה אלא את הצרכן! כתיבה שיווקית נכונה מחברת בין הצרכן למוצר ואז הטקסט מקשר ביניהם כגון: מנסים כל דיאטה אפשרית וזה לא מתאים? אז בואו לנסות את הדיאטה החדשה מבית.... כאן טמון הסוד. הלקוח הוא מרכז העניינים, הוא יקרא, יגלה עניין וירכוש לא בגלל שהמוצר טוב ויפה אלא בגלל שהמוצר טוב ויפה עבורו!
כתיבה שיווקית - הנעה לפעולה מיידית:
כתיבה שיווקית נכונה היא כתיבה אשר יוצרת עניין מיידי כלומר הצרכן קורא את הטקסט, מבין את היתרונות, מפנים אותן, זוכר את המוצר או השירות ואף מוכן לבצע הרשמה או רכישה מיידית. כתיבה שיווקית באינטרנט היא לכן הפתרון המצויין להגדיל קהלי יעד כי האינטרנט מאפשר לכם ליצור התקשרות מידית בין החברה ללקוח באמצעות עמודי הרשמה / עמודי נחיתה - בהם הלקוח הפוטנציאלי יכול למלא פרטים כדי שיחזרו אליו, לשאול שאלות או לחילופין לבצע הזמנה און ליין.
אם אתם מחפשים אנשים טובים למשימת כתיבת תוכן כלשהי עבור האתר שלכם - אתם עושים את ההחלטה הנכונה. אתרים רבים מגייסים כותבים מנוסים בשלל סגנונות כתיבה כמו כתיבת תוכן שיווקי , כתיבת תוכן לקידום אתרים, כתיבת תוכן אינפורמטיבי ועוד ועוד. היתרונות הגלומים של כתיבת תוכן לאתר רבים - וכל אתר יכול להשיג תכנים מעניינים ואטרקטיביים לאתר שלו, כאלו שיהפכו אותו לאתר אחר ושונה מעל המתחרים. מאידך, ישנם אתרים אשר מחפשים אנשי תוכן בשילוב ניסיון עשיר של קופירייטינג לאתרי אינטרנט. זוהי עובדה מעניינית - קופירייטר הוא אחד מאנשי המקצוע המבוקשים בקרב חברות בניית אתרים, קטנות וגדולות כאחד. קופירייטר מביא יתרון תוכן ושיווקי גם יחד - הוא בעל אוריינטציה שיווקית וגם מכיר את רזי עולם התוכן הויראטולי.