כתיבה שיווקית הוא מושג חדש יחסית והוא לכסות תחום נרחב של כתיבה ועריכת תכנים שיווקיים כגון: תוכן בעמודי הבית של חברות באינטרנט, חוברות הסברה, פלאיירים, ברושורים מקצועיים, מצגות, ניוזלטרים ועוד. כל החומרים המגיעים בסופו של דבר אל הלקוח, בין אם הם ניתנים לו באופן ישיר מידי החברה או שהוא נחשף אליהם באופן עקיף דרך האינטרנט או דרך מגזין מקצועי.... כתיבה שיווקית היא הטקסט המייצג את החברה בעיני אותו לקוח.
כתיבה שיווקית היא כתיבה טכנית מצד אחד אך בעיקר כתיבה פרסומית אשר נועדה ליצור עניין, צורך ואף הזדהות בקרב קהל היעד. כתיבה שיווקית הוא כלי שמייצג סוגים שונים ומגוונים של חברות וארגונים כגון: תנועות פוליטיות, חברות מסחריות, ארגונים חברתיים ועוד.
כתיבה שיווקית ותרומתה לחברות מסחריות:
חברות מסחריות שואפות להגיע לקהל יעד כמה שיותר רחב וכמה שיותר מהר בכדי להפיץ מוצר או שירות. חברות מסחריות עובדות בתנאים של לחץ ותחרות כי הן פועלות בשוק רווי מתחרים בעיקר כאשר מדובר על חברות המשווקות עצמן גם בחו"ל ולכן עליהן להשקיע מאמצים מוגברים בכל אמצעי השיווק העומדים לרשותן וזה כולל כמובן כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית מאפשרת לחברה מסחרית להציג את עיקרי פעילותה של החברה תוך הדגשת היתרונות, הייחוד והכדאיות לפנות אליה דווקא עכשיו.
כתיבה שיווקית ותרומתה לארגונים חברתיים:
כתיבה שיווקית אמנם משרתת נאמנה חברות מסחריות אבל היא בראש ובראשונה מתאימה לארגונים אשר לא עומד לרשותם תקציב פרסום ענק. ארגונים אשר אינם יכולים לקנות זמן שידור יקר ברדיו או לחילופין בטלויזיה ובעיתונות ולהפיק פרסומות עם דוגמניות מפורסמות באלפי שקלים. כתיבה שיווקית עונה על הצורך שלהם בפנייה מעניינת, אטרקטיבית ורלוונטית אל קהל יעד רחב בעלויות נמוכות יחסית ובפרק זמן קצר. כתיבה שיווקית מאפשרת לגופים חברתיים מלכ"רים (הפועלים שלא למען מטרות רווח) לחדור אל תודעת הציבור בכדי לגייס תמיכה, משאבים (תרומות, מתנדבים, הכרה תקשורתית ועוד). כתיבה שיווקית היא ערוץ הכרחי כיום במגזר השלישי.
כתיבה שיווקית ותרומתה לגופים פוליטיים:
גם כאשר לתנועה פוליטית או למועמד לרשות מוניציפלית יש תקציב פרסום עצום והוא יכול לפרסם פוסטרים בכל רחבי העיר, על כל לוח מודעות ועל כל גשר, כתיבה שיווקית מסייעת בהעברת התכנים / המסרים / הערכים אשרהם בבסיסם של המפלגה או המועמד. כתיבה שיווקית מאפשרת לכם את הפלטפורמה המתאימה לכתיבה המפרטת עקרונות, ערכים, תוכניות לטווח הארוך ועוד כשלצד הידע הרב, יש השקעה בכתיבה אטרקטיבית אשר סוחפת את ציבור הקוראים ומעודדת אותו להזדהות. כתיבה שיווקית הופכת לפיתרון יותר ויותר אפקטיבי בקרב גופים ואישים פוליטיים כשהם משכילים לנצל את הכלי בעיקר באינטרנט בכדי להגיע באמצעות כתיבה שיווקית לציבור רחב בפרק זמן קצר.
כתיבת תוכן שיווקי הוא לא השירות היחידי שאפשר להשיג היום בעולם התוכן האינטרנטי. כתיבת תוכן היא כתיבה מגוונת ובאמתחתה מבחר של סגנונות, וכותבים מוכשרים. קחו לשם המחשה אנשי קופירייטינג מנוסים שמשתלבים במערכות תוכן של אתרי אינטרנט שונים. לעתים בעלי אתרים מחפשים רעננות ייחודית לאתר, ולכן שוכרים קופירייטר בשביל לעשות את העבודה. קופירייטר הוא איש מקצוע שמביא עמו ידע מתחום השיווק. גיוסו למערכת תוכן הוא גיוס שתוצאותיו ניכרים תוך זמן קצר - האתר מעלה את רמת השיווקיות העצמית שלו, והרווחים מגיעים בקלות. כתיבת תוכן לאתר בשילוב עם כשרונותיו של קופירייטר הוא השילוב המנצח לכל אתר אינטרנט - אמצו את זה גם אתם לאתר שלכם!