חושבים על קריירה בתחום של כתיבה שיווקית? לעבוד ישירות באיזשהי חברת הייטק, חברת קוסמטיקה או אולי במשרד פרסום או חברה לשיווק בינלאומי? כתיבה שיווקית היא דווקא תוכנית די טובה לעתיד כי הצורך בכתבים שיווקיים רק עולה עם השנים. אז ראשית כל, לפני שאתם הולכים להפיק לעצמכם כרטיסי ביקור עם התואר שלמה זוכניר כתב שיווקי - כדאי שתכירו לעומק את תחום העיסוק לעומקו.
כתיבה שיווקית - מה זה אומר?
כתיבה שיווקית בעצם מגבה את כל הפעילות השיווקית של חברות, ארגונים, תנועות פוליטיות וחברתיות ועוד. החל מחוברות המחולקות לעוברים ושבים בתערוכה, דרך קטלוגים וחומרי הסברה הנשלחים לבתים של לקוח, כולל עמודים באתרהבית, מצגות הנשלחות ללקוחות, ניוזלטרים ועוד, כתיבה שיווקית מסייעת לארגונים להגיע אל משקיעים, פרטנרים עסקיים וכמובן לקוחות קצה. כתיבה שיווקית מאפשרת עבודה מול קהלים גדולים ומגוונים כשביניהם כמובן נמצאים קהלים בינלאומיים, בפרק זמן קצר ובעלויות נמוכות יחסית. כתיבה שיווקית בעצם סוגרת שתי פינות חשובות ביותר בתחום של שיווק ומיתוג חברות מצד אחד כתיבה שיווקית סוגרת את הפינה של הצד ההסברתי ואפילו הכמעט טכני כי באמצעותה ניתן להסביר על החברה, על ההיסטוריה של החברה, על השירות או המוצר, אופן הפעולה, הייחוד, המחירים, ההטבות ועוד ועוד ומצד שני,כתיבה שיווקית היא פלטפורמה מצויינת לפרסום - להנעה לפעולה תוך כדי הפצת מסרים אטרקטיביים אשר נועדו לשדל את קהל היעד לפעולה מיידית.
כתיבה שיווקית - למי מתאים לעסוק בתחום?
כתיבה שיווקית הוא תחום עיסוק המיועד עבור אנשים בעלי גישה לשפות ובעיקר לאנגלית וכמובן כמובן - לעברית. אנשים העוסקים במלאכת כתיבה שיווקית צריכים להיות אנשים בעלי זיקה לשפה, לתרבות, למילים... אנשים אשר יודעים לשלב עניין ואסתטיקה. מאחר והתחום של כתיבה שיווקית הוא תחום חדש יחסית ואין מסגרות רבות בהן ניתן ללמוד את התחום, אנשים מגיעים אליו מרקע של קופירייטינג , עיתונאות, יחסי ציבור, ניהול אתרי אינטרנט וכמובן - כתבים ועיתונאים. כתיבה שיווקית מהווה עבורם אתגר מקצועי חדש עם הזדמנויות קידום והזדמנות חד פעמית להשתכרות מכובדת.
כתיבה שיווקית - טיפים ועצות למתחילים:
יש כיום ביקוש רב לאנשים בעלי יכולות כתיבה שיווקית וניהול תכנים פרסומיים כמעט בכל מגזר ובכל ארגון אולם מי שרוצה לבנות לעצמו קריירה לאורך זמן, מומלץ שיתמקד בתחום מסויים (מגזר מסויים או תחום עיסוק מסויים). לדוגמה: כתיבה שיווקית באנגלית עבור הקהל הבריטי לכתבים אשר יודעים אנגלית בריטית על בורייה או כתיבה שיווקית לצעירים, לערביי ישראל,לחרדים וכו' (כמובן שחייבים רקע או זיקה אל קהלי יעד). ומצד שני, יש לכם אופציה להתמקצע בנישות ייחודיות בתוך העולם של כתיבה שיוקית כגון: כתיבה שיווקית בתחום הרפואה, כתיבה שיווקית בתחום הטכנולוגיה או כתיבה שיווקית בתחום מוצרי צריכה ועוד.
אם האתר שלכם ניצב בפני משימת תוכן - הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה. האם אתם מסוגלים לעסוק בזה - כתיבת תוכן עצמאית לאתר שלכם? מרבית בבעלי האתרים לא מצליחים להפיק בכוחות עצמם תכנים לאתר שלכם, פשוט כי אין להם די מיומנות של כתיבת תוכן לאתר וחוסר גדול בזמן. הפתרון הזמין הוא כמובן לשכור שירותי כתיבת תוכן שיווקי לאתר שלכם. השוק מוצף היום בכותבי תכנים מנוסים. אך אפשר גם לפנות אל קופירייטר מנוסה על מנת לבצע את המשימה.נהדר!