כתיבה שיווקית נועדה לגרום לקורא לשנות את דעתו או לגבש דעה בנושא חברה, ארגון, תנועה פוליטית, ניבחר ציבור או מוצר כלשהו על המדף. יותר ויותר חברות מיותר ויותר תחומים מתחילות להבין את הכוח הרבה הטמון בכתיבה שיווקית ובפרט כאשר מדובר על כתיבה שיווקית באינטרנט. לכן חברות רבות מגייסות עובדים לתפקידים קבועים ומסודרים של כתיבה שיווקית וכן יש ביקוש תמידי לפתרונות של כתיבה שיווקית בקרב חברות מסחריות, מנהלי אתרים, יועצי תקשורת ועוד.
אם יש לכם ניסיון באחד מהתחומים הבאים: עיתונאות, קופירייטינג, יחסי ציבור, ניהול תכנים באתר ועוד, ואם אתם שולטים בעברית ואף באנגלית ברמה גבוהה, ובעיקר באם יש לכם ידע בשפות נוספות, אולי גם אתם יכולים להתחיל להציע את עצמכם ככתבים שיווקיים ולהצטרף לטרנד הכללי של כתיבה שיווקית. במאמר זה תלמדו בקצרה את כל מה שאתם צריכים לדעת על כתיבה שיווקית (איך כדאי לעבוד, על מה לשים דגש והכי חשוב - ממה להזהר כאשר עוסקים במלאכת כתיבה שיווקית).
כתיבה שיווקית - היו מדוייקים:
כתיבה שיווקית נועדה להעביר לקוראים מסר חד וחלק - שכדאי להם לבחור במוצר זה על פני המתחרים ושכדאי להם לבחור במוצר זה כעת כי ממש עכשיו יוצא לשוק הדגם החדש או שכדאי להם לבחור במוצר זה כעת כי יש מבצעים מטורפים! כתיבה שיווקית בעיקר בעידן האינטרנט היא קצרה וישירה והיא מתרכזת במסרים פשוטים ואף קונקרטיים. אין לכם זמן להתחיל לספר סיפורים, להכנס להיסטוריה של החברה, למנות את כל היתרונות וכו'... יש לבחור את היתרונות המרכזיים ואף מומלץ להתמקד במסר ראשי וסביבו לבנות את הטקסט השיווקי. כתיבה שיווקית צריכה להיות קצרה, זורמת, זכירה ומובנת ולכן צריך לשמור על דיוק, על הקצב ועל שפה ברורה.
כתיבה שיווקית - היו יצירתיים:
כתיבה שיווקית שונה מכתיבה עיתונאית, טכנית וכן מכתיבה מדעית שכן כתיבה שיווקית נועדה להיות אסתטית בהגדרתה. גם אם מדובר על קהל יעד צעיר ואפילו על ילדים ונוער, אמנם חשוב לשמור על שפה קלילה וצעירה אבל עדיין חשוב לשמור על רמה גבוהה ובעיקר חשוב להעביר את החומר בצורה מעניינת ויצירתית. בין מילות המפתח הבסיסיות של עולם הפרסום ניתן למצוא: יצירתיות, חידוש, מקוריות ועוד ולכן כתיבה שיווקית צריכה להכיל את האלמנטים הללו בכדי לצלוח.
כתיבה שיווקית - שמרו על אמינות ואיכות:
כמו בעולם הפרסום בעידן של ערנות הציבור, חשוב מאוד מאוד לשמור על רמה גבוהה של אמינות כלומר לא לשקר ולא לתת לצרכנים מידע מטעה או לא מדויק וכמו כן חשוב לא להשמיץ את המתחים בשום צורה שהיא. בעבר היה נהוג "לעבוד על הציבור" באמצעות פרסומות משכנעות וכן לנצל את המדיה הפרסומית (במקרה הזה של כתיבה שיווקית) לצורך התנגחות עם המתחרים אולם זה רק יחשוף אתכם לתביעות משפטיות וליחסי ציבור שליליים.
האם אתם מתלבטים בין קופירייטר לשירותי כתיבת תוכן לאתר שלכם? למה בעצם שלא תקחו את שניהם? ההיצע בשוק כל כך רחב, וישנם כותבי תכנים אשר משלבים גם שירותי קופירייטינג איכותיים . כתיבת תוכן לאתר בימינו היא לא רק כתיבה - היא מתאימה את עצמה לאופי האתר ומטרותיו - כתיבת תוכן שיווקי , כתיבת תוכן מקצועי , כתיבת תוכן פרסומי ועוד ועוד.