כתיבת תוכן היא כלי שמשתמשים בו הרבה אנשים על מנת להביע בכתב את הדעות שלהם, את הרגשות שלהם או עובדות כל שהן (שבדרך כלל משמשות כדי לבסס את הדעות או הרגשות שלהם).
באמצעות כתיבת תוכן אנחנו יכולים לפנות אל ציבור קוראים מסוים ולהביע דרך הטקסט משהו.
בדרך כלל ישנו אינטרס עבור כתיבת תוכן, בין אם זה להביע בצורה שיווקית מוצר מסוים או לקדם ספקים מסוימים אל מול לקוחות פוטנציאליים.
כדי שיהיה ניתן לכתוב תוכן בצורקה איכותית צריך קודם כל זיקה גבוהה לתחום של המילה הכתובה בפרט והמילים בכלל. היכולת להשתמש במילים בצורה מספיק טובה על מנת להביע את עצמך אל מול אנשים אחרים היא מיומנות שלא כולם מחזיקים בה ולא כולם יכולים להשתמש בה בצורה מספיק מיומנת כ'די להפוך זאת למקצוע.
כתיבת תוכן, על מנת שתהיה מספיק איכותית, צריכה לעקוב אחרי מספר כללים- הכללים הבסיסיים ביותר הם כללים של דקדוק, תחביר, פיסוק ואיות נכונים של המילים שיוצרים טקסט שמספיק קריא. אחר כך מגיע שלב מתקדם יותר שהוא שימוש במילים כדי לא רק להביע בצורה פשוטה רעיון מסוים אלא להשתמש במילים בצורה שתתן משהו מוסף- להסתיר איזה שהוא רעיון מאחורי המילים, לתת איזו שהיא תחושה של סקרנות, ליצור רעב לעוד מידע וכן הלאה.
מיומנות מוכרת בתחום של כתיבת תוכן הוא לכתוב הרבה על כלום- באמצעות השימוש במילים ניתן להביע מספיק על נושא מסוים בלי להגיד עליו שום דבר, זאת כדי לגרום לבנאדם לרצות להמשיך לקרוא עוד. אז, הוא ממשיך לחפש מידע, בדרך כלל באותו מקור, וכך ישנו אינטרס של בעל העניין- הוא מקבל את ההתחייבות של הקורא.
כתיבת תוכן לאתר מביאה לאתר שלכם את מה שסרטונים ותמונות מהוקצעות לא יוכלו לספק. כתיבת תוכן משלל סוגים, כתיבת תוכן שיווקי , כתיבה שיווקית מקצועית, או כתיבת תוכן מקצועי, מדריכי צרכנות, תכני קופירייטינג ועוד - הם תכנים שהגולשים פשוט צמאים להם! גולשים לא מחפשים תוכן איכותי וחדש, ובכל יום אתם בתור בעלי אתרים צריכים להפתיע את הגולשים שלכם. אפקט ההפתעה לא תמיד אפשרי, לעתים קופירייטר יכול לסייע לכם בשביל להגדיל את האפקט ולתת לגולשים שלכם את מה שהם מחפשים. קופירייטר מביא עמו ידע וניסיון מתחום הקופירייטינג, ויחד עם זה - אינטיליגנציה שיווקית גבוהה מאוד.