כון שעד לפני מעט יותר מעשור, כאשר שאלו אנשים במה הם עוסקים או ממה הם מתפרנסים הם תמיד ציינו תחומי עבודה קונקרטיים כמו: מהנדס בניין, מורה, סנדלר וכיו"ב אבל כיום כמעט שאי אפשר לשמוע אנשים צעירים, מתחת לגיל שלושים, עונים תשובה פשוטה כזו. כיום, אם שואלים אנשים ממה הם מתפרנסים הם עונים תשובות מורכבות כגון: מפתח אתרי סחר, מנהל פיתוח עסקי במזרח אירופה, אחראי כתיבת תוכן לאתר בחברה מסחרית וכיו"ב.
כתיבת תוכן לאתר הפכה להיות תחום / נישה בעולם השיווק בעידן האינטרנט למרות שתמיד עסקו במידה זו או אחרת גם בתחום של כתיבת תוכן לאתר (כתיבת הודעות לעיתונות, כתיבת חוברות ופלאיירים שיווקיים וכיו"ב). כתיבת תוכן לאתר הוא תחום עיסוק שקיבל גושפנקא עם התפתחות האינטרנט וזיהוי הפוטנציאל המסחרי העצום הגלום בו .
כאשר מדברים כיום על כתיבת תוכן לאתר שיווקי לקידום עסק מסחרי, אירגון חברתי, תנועה פוליטית או גוף ציבורי, באופציות העומדות בפני מחלקות השיווק והיח"צ השונות הן מגוונות. הביקוש למומחים ולפתרונות של כתיבת תוכן לאתר שיווקי הולידו תעשייה שלימה שכוללת - מכללות המלמדות את התחום של כתיבת תוכן לאתר, חברות המתמחות במיתוג ופרסום המציעות, בין היתר, שירותי כתיבת תוכן לאתר, חברות לקידום אתרים המציעות, בין היתר, כתיבת תוכן לאתר לאתרי בית וכמובן - יש שורה ארוכה של בעלי מקצוע שמעניקים לכם שירותי כתיבת תוכן לאתר שיווקי, מסחרי וטכני לפי הצורך.
כמובן שעבור גופים גדולים או גופים אשר מנהלים פעילות שיווקית רחבת היקפים, הפיתרון הזול והפשוט ביותר הינו לגייס כתב תוכן שיווקי ו/או להקים מחלקת מרקום (תקשורת שיווקית) אשר תקדם את הנושא של כתיבת תוכן לאתר שיווקי / מסחרי על ביסיס קבוע. זהו פיתרון פרקטי, זול ובסופו של דבר- הגיוני.
אם אתם מחפשים פתרונות שיווק לאתר שלכם, כתיבת תוכן שיווקי יכולה לסייע לכם מאוד. כתיבה שיווקית רווחת בעיקר בעיתונות הכתובה, ולאט לאט חולשת על עולם התוכן באינטרנט. היום תוכלו למצוא הרבה אתרים ברשת שנעזרים בשירותי כתיבה שיווקית - ולא פלא, כי מדובר בתכנים שיווקיים קולחים ומדויקים שמספקים את הסחורה. במחלקת התוכן של אתר אינטרנט, תוכלו למצוא גם קופירייטר שמביא עמו ניחוח שיווקי אחר. קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא גם תחום לא פחות מבוקש, ומביא עמו ידע מקצועי של שיווק ויראלי באינטרנט.