קופירייטר הוא בעל מקצוע שיותר ויותר דורשים בשירותיו, זאת על מנת לקדם את עצמכם, את המוצרים שהם מוכרים והשירותים שהם מספקים.
אז מה צריך לדעת לגבי קופירייטר כדי לבצע את הבחירה הנכונה כאשר אנחנו באים להזמין את שירותיו של אחד?
קופירייטר הוא בנאדם שאמור להמציא מחדש את כל מה שאי פעם הכרנו לגבי נושא מסוים. באמצעות יצירתיות אין סופית הוא מחדש כל פעם מחדש בעולם הפרסום.
המטרה היא ברורה- ליצור פרסום מספיק בולט ומספיק ברור שיעביר את המסר- אתם רוצים את מה שיש לנו להציע לכם.
הבעיה מתחילה כשהשוק מוצף בפרסומים שכאלה והאדם הממוצע הפך להיות אדיש לרובם אם לא לכולם. מה שנותר לאותו קופירייטר הוא להלחם בבנאליות שמאיימת להשתלט על העולם (או שכבר השתלטה) וליצור פרסום שיהיה מספיק מושך ומספיק בולט שיבלוט מעל כל שאר הפרסומים.
כאשר אנחנו באים לבחור לעצמנו שירות של קופירייטר אנחנו צריכים לקחת בחשבון כמה דברים-
ראשית, חשוב לזכור שעבודה של קופירייטר עשויה להיות יקרה. יקרה, כמובן, במונחים של קמצנות ארץ ישראלית ממוצעת. מהבחינה הזאת, אם מצאתם "מציאה"- תחשדו. לפעמים עדיף לשלם קצת יותר על מנת להבטיח לעצמכם מוצר איכותי.
שנית, רצוי לבקש תיק עבודות של אותו קופירייטר כדי לראות את הסגנון שבו הוא מבצע עבודות כמו גם את ההצלחות והכישלונות שלו. ניתן להגיד שאין קופירייטר "רע", אלא כזה שפשוט לא מתאים לסגנון העבודה והציפיות שלנו.
שלישית, ישיבת ציפיות עם קופירייטר צריכה להתבצע כמה שיותר מוקדם במהלך העבודה- כדי ליישר קו לגבי גודל העבודה, משך העבודה וכמובן מחיר העבודה, לתאם ציפיות לגבי מה רוצים או לא רוצים וכל שאר הפרטים הקטנים שיש לסגור לפני שמתחילים.
אם אתם חושבים ששירותי קופירייטינג הם הפתרון לאתר שלכם - אז קדימה. אך אל תמהרו לשלם את מיטב כספכם לקופירייטר הראשון שיקרה בדרככם, ישנם שירותי תוכן שיווקי זולים יותר ואפקטיבים לא פחות. קחו לדוגמא את כתיבה שיווקית המוכרת לנו מעולם השיווק והפרסום במדיה ובתקשורת (להוציא את האינטרנט - כמובן). עם השנים, מגלים אתרי אינטרנט רבים עניין בשירותי כתיבת תוכן שיווקי פשוט משום שיש בזה הרבה קסם. כתיבת תוכן שיווקי נועדה לשווק לגולשים את המוצרים או השירותים, או פשוט להגדיל את רמת הפופולאריות של אתר כלשהו על מנת שייגרוף צפיות רבות ברשת. כתיבת תוכן לאתר יכולה לעתים להחליף את השירותים של הקופירייטר, ולא בכדי הם נמצאים בשפע ברשת.