כתיבת תוכן לאתר זה דבר שכולנו עושים או עשינו במהלך חיינו בעיקר מכיוון שכל כתיבה היא כתיבת תוכן לאתר כי בשביל לכתוב צריך שיהיה על מה לכתוב. אבל העניין האמיתי הוא התוכן, למרות שבתכלס סגנון הכתיבה הוא מאוד משנה.
כשמדברים על כתיבת תוכן לאתר צריך לחשוב מה המטרה של זה, האם המטרה היא לשמור את הטקסט לעצמנו או שהמטרה שמישהו אחר יקרא את זה ואחרי זה כשעושים כתיבת תוכן לאתר צריך לחשוב איזה סוג של תוכן ולפי זה לתכנן את כל כתיבת תוכן לאתר שאנחנו רוצים לעשות.
בכתיבת תוכן לאתר צריך להתאים כתיבת תוכן לאתר לסגנון מתאים, למשל אם אנחנו רוצים לכתוב הספד על משהו שמת אנחנו לא נוכל לכתוב את זה בסגנון הומוריסטי כי זה לא יתאים והקורא יראה איזושהי אי התאמה, זה גם יראה מאוד לא נעים לעין לראות את זה.
מעבר לסגנון כתיבת תוכן לאתר צריך לדעת כמה לכתוב ומי הוא קהל היעד, למשל אם נרצה לכתוב משהו לאנשים צעירים נוריד את כל המליצות וכל המילים הגבוהות, גם בגלל שזה לא יעניין אותם בכלל לקרוא כזאת כתיבת תוכן לאתר אבל מצד שני אולי הם גם לא יבינו מה אנחנו רוצים מהם ואז גם כן זה לא שווה לנו הרבה.
אותו דבר לגבי כמות הכתיבה, יש קהלי יעד שדורשים כתיבת תוכן לאתר מרובה וחופרת שיש בה הרבה מאוד פרטים ויש כתיבת תוכן לאתר שדורשת תמצות גדול מאוד של מילים, שרק המילים הרלוונטיות יכתבו ולא רוצים לשמוע כל מיני סיפורי סבתא שבכלל לא קשורים לנושא.
לסיכום נאמר שבסך הכל מה שחשוב הוא להתאים את עצמנו לנושא של כתיבת תוכן לאתר ולהגדיר לעצמנו לפני שעושים כתיבת תוכן לאתר את כל הפרטים הטכניים.
אז כתיבת תוכן יכולה לשפר את האתר שלכם, ומה עוד? כתיבת תוכן שיווקי לדוגמא יכולה לשפר את רמת השיווקיות של האתר. כתיבה שיווקית במהותה נועדה לשווק ולקדם מכירות - החל ממכירת מוצרים, שירותים, ואפילו לקדם אומנים, מקומות בילוי ועוד. היא רווחה בעיקר בעיתונים ובעלוני מידע, אך כיום היא גם נמצאת ברשת. גם קופירייטינג מביא לכם פתרונות דומים. אתרים מחפשים קופירייטר בשביל לחזק את השיווק העצמי של האתר ולהפוך אותו למדויק יותר מאשר תכנים שיווקיים ארוכים. סלוגן קצר וקליט עושה עבודת שיווק איכותית לא פחות מאשר תכנים שיווקיים בעלי מאתיים וחמישים מילה ואולי יותר.