כתיבת תוכן שיווקי - מה זה בעצם?
כתיבת תוכן שיווקי היא דרך לפנות אל קהלי יעד פוטנציאליים ולתאר להם את החברה / האירגון / העמותה / המפלגה וכו' אותה אתם מייצגים. כתיבת תוכן שיווקי הוא כלי שמשרת את שלושת המגזרים במשק: מגזר ציבורי, מגזר עסקי וכן המגזר השלישי (עמותות ואירגונים הפועלים שלא למטרות רווח). כתיבת תוכן שיווקי משמשת צינור להעברת מסרים ולשכנוע לקוחות פוטנציאליים לרכוש מוצרים ו/או להצטרף לשירותים שאתם מציעים מבלי שהם ירגישו שמנסים למכור להם בצורה 'אגרסיבית'.
כתיבת תוכן שיווקי - את מי היא משרתת?
כתיבת תוכן שיווקי משרתת כאמור את כל שלושת המגזרים ולכן מחלקות יחסי ציבור, פרסום, שיווק וקידום מכירות - כולם נעזרים בשיטה זו בין אם מדובר על כתיבת תוכן שיווקי
באינטרנט (באתר הבית של החברה, באתרי תוכן בתחום או במדיות החברתיות), חוברות, פלאיירים, מצגות, גלויות ועוד. כל פלטפורמה בה ניתן להעביר מסרים באמצעות הטקסט הכתוב היא פלטפורמה רלוונטית לצורך כתיבת תוכן שיווקי.
כתיבת תוכן שיווקי - דגשים עיקריים:
תוכן שיווקי חייב להיות אינפורמטיבי ולכן הוא חייב להיות ברור, קריא, זכיר, הגיוני וזורם! לפני שמתחילים להיות יצירתיים ומעניינים וכמובן - לפני שהופכים יצירתיים מידי, יש לזכור כי כתיבת תוכן שיווקי במקרים רבים משמש כלי להחדרת מוצר והוא לעתים קרובות המפגש הראשון עם הלקוח שעוד לא נתקל בשם החברה או האירגון ולכן חשוב להיות ראשית כל ברורים ומובנים. שנית, כתיבת תוכן שיווקי חייבת להיעשות בצורה מתוחכמת ומעט סמויה גם כאשר ברור לכןלם כי הטקסט הוא מטעמכם ואף נכתב בעמוד הבית שלכם או על גבי אריזת המוצר. בכדי להעניק לטקסט את החיזוק הניאטרלי / האובייקטיבי חשוב להשתמש במקור חיצוני כגון - רופא שיניים שממליץ על המוצר הדנטלי וכיו"ב.
כתיבה שיווקית יכולה לענות על כל הציפיות השיווקיות של האתר שלכם. כתיבה שיווקית בדרך כלל משתלבת לא רע עם תכני קופירייטינג קליטים וקצרצרים. קופירייטר בדרך כלל משכלל את איכות השיווק של האתר שלכם. על סמך הידע והניסיון שלו בעולם השיווק, הוא יכול ליצור עבורכם מן יצור כלאיים כזה אשר משלב יכולות שיווק גבוהות שמתורגמות "לשפת אינטרנט", שמדברת בגובה העיניים של הגולשים ממש. כתיבת תוכן לאתר במקביל יכולה להעצים את אפקט הקופירייטינג, כאמור כל עוד היא מכוונת לשיווק.