בכדי להבין את סוד ההצלחה של שיווק באינטרנט ככלי אפקטיבי מרכזי בידי חברות וארגונים צריך להבין מה היה כאן קודם. הצעירים שביניכם אולי יתקשו להאמין אבל האינטרנט לא עמד לרשותנו מאז ומעולם והוא משמש אותנו למעשה רק משנות התשעים כאשר בעשור האחרון הוא הפך ללהיט היסטרי. בכדי לשווק היה צריך לקנות שטחי פרסום יקרים בטלוויזיה, דקות פרסום יקרות ברדיו, מודעות פרסום בעיתונים או שלטי חוצות. כמו כן, בכדי להנות קצת משיווק חינם, חברות היו מעסיקות אנשי יחסי ציבור אשר היו עובדים לילות כימים על הכנסת הודעות לעיתונות. מדובר על פרויקטים מורכבים, ארוכי טווח ופרויקטים שנשענו על תקציבים שמנים ודרשו מומחיות ושעות עבודה מרובות.
שיווק באינטרנט הוא המצאה חדשה אשר נמצאת בביקוש שיא בעשור האחרון מאחר וערוץ זה הכניס את המשק כולו לעידן חדש בכל הנוגע לשיווק חברות, ארגונים, תנועות פוליטיות, גופים ציבוריים ועמותות. היכולת להפיץ מסר בתוך כמה דקות, הנגישות של האינטרנט לכל מנהל שיווק צעיר, היכולת של המשתמש (וכמובן של המפרסם) להכניס תכנים, ליצור שיתופי פעולה ולפרסם בתשלום באתרים אשר פועלים למען מטרות רווח ישירות מפרסום - כל אלו הופכים שיווק באינטרנט לפיתרון מידי, המספק תוצאות מידיות, פיתרון ישים, קל ונוח וחשוב לא פחות - שיווק באינטרנט הוא אף זול יותר משאר ערוצי השיווק.
שיווק באינטרנט - אז מה הפלא שכולם בוחרים בערוץ זה כפתרון?
חברות מסחריות, ארגונים בינלאומיים, תנועות פוליטיות ואמנים למיניהם, כולם בוחרים בערוץ של שיווק באינטרנט כקוו שיווקי ראשי או כחלק ממערך השיווק הכולל. שיווק באינטרנט זוכה להצלחה בעיקר במקרים בהם הפנייה היא אל קהל יעד צעיר (סטודנטים, חיילים משוחררים, נוער וילדים) אשר מרבים לגלוש באינטרנט שעות ארוכות ולהחשף לתכנים חדשים אותם הם מיד מאמצים. כמו כן, שיווק באינטרנט עובד כאשר מדובר על ניסיון לשיווק מוצר, שיטה, שירות חדש, מועמדות לתפקיד ציבורי ועוד בפרק זמן קצר. האינטרנט הוא כלי ויראלי ומסרים עוברים בצורה מהירה / מתפשטים כמו וירוסים ולכן אם רוצים לעבוד בצורה מהירה - שיווק באינטרנט היא האופציה הראשית והראשונה.
שיווק באינטרנט - אז מה הפלא שכל העוסקים בשיווק לומדים את השיטה כערבון להצלחה בתפקיד?
שיווק באינטרנט הוא נושא אותו ניתן ללמוד כיום בכל מסגרת מסודרת בה מלמדים שיווק, פרסום, קידום באינטרנט וכו'. הצורך של השוק במנהלי שיווק הבקיאים בתחום של שיווק באינטרנט מכתיב את התכנים הן באקדמיה והן במוסדות ללימודים והכשרה מקצועית. שיווק באינטרנט הוא תחום עליו שמים דגש בעיקר במסלולים של מנהל עסקים עם מיקוד בשיווק, קופירייטינג, פרסום באינטרנט (אינטראקטיב), כתיבה שיווקית ועוד. נדיר למצוא תכנית עדכנית של לימודי פרסום ושיווק אשר איננה כוללת לימודי שיווק באינטרנט.
חיפוש זריז בגוגל על הביטויים המובילים כמו אחסון אתרים או בניית אתרים - מביא לכם תוצאות רבות של חברות שונות המתמחות בשירותים אלו ושירותים נוספים כמו קידום אתרים , שיווק ברשתות חברתיות ועוד. השוק היום מוצף עד אפס מקום. הרבה חברות מציעות שירותים כאלו ואחרים, ואתם צריכים למצוא את החברה שתוכל לספק לכם בדיוק מה שהאתר שלכם צריך. מדובר ברכישה לא פשוטה, חשוב לערוך סקר שוק מקיף לפני שסוגרים עסקה בחברת בניית אתרים כלשהי. שיהיה בהצלחה.