שיווק באינטרנט הוא ערוץ שיווקי ראשי אשר מתבקש כיום כמעט בכל מודל של חברה, ארגון ציבורי, עמותה, תנועה פוליטית או אמן מפורסם בתחומו. החל מאתרי בית, דרך פרסום בבלוגים ופורומים, כולל מודעות יח"צ באינטרנט ובאזזז באמצעות שיתופי פעולה - שיווק באינטרנט הוא המכנה הכללי של כל מי שרוצה לפנות אל הקהל הרחב.
שיווק באינטרנט הפך אם כן לכלי עבודה מרכזי בידיים של בעלי מקצוע רבים ומגוונים ובאמר זה נציין רק כמה מבעלי המקצוע אשר עובדים על בסיס יומי לקדם את היעדים והמטרות שלהם באמצעות שיווק באינטרנט:
שיווק באינטרנט ככלי עבודה לסוכני אמנים:
סוכני אמנים (זמרים, שחקנים, דוגמנים, מנחים ועוד) נעזרים רבות בערוץ של שיווק באינטרנט ככלי לקדם את הטאלנטים שלהם בכדי לחזק את מעמדם בקרב הקהל. בין אם מדוברעל מנחים בערוץ הילדים, דוגמניות, שחקני קולנוע או זמרי פופ, ככל שהם זוכים ליותר חשיפה עם הקהל כך הם נהנים מביקוש בקרב התעשייה (כי כולם רוצים לעבוד עם סלבס!). אז אם חברת אופנה מחפשת פרזנטורית, ברור שהיא תעדיף להעסיק מישהי מפורסת על פני מישהי שהיא עדיןן לא כל כך וברור שהבחורה המפורסמת יותר תזכה בחוזה שמן יותר... לכן שיווק באינטרנט הוא ערוץ כל כך הכרחי עבור מנהלי אמנים אשר רוצים לאפשר להם להצליח ולהרוויח בשוק.
שיווק באינטרנט ככלי עבודה ליועצי תקשורת של אנשי ציבור:
כאשר מדובר על אנשי ציבור ובעיקר על נבחרי ציבור (מועמדים לרשות המדינה, ראשי עיר וראשי מועצות וכיו"ב), התדמית הציבורית שלהם היא קריטית להצלחתם המקצועית ולכן כל מי שלוקח על עצמו להיות הדובר שלהם / יועץ התקשורת שלהם יודע שעליו לנצל את כלי התקשורת בכדי להפנות אליו תשומת לב חיובית עד כמה שניתן. שיווק באינטרנט אם כן הוא ערוץ מתבקש בעיקר לקראת מועדים קריטיים כגון בחירות אז יש לטפטף מסרים ואפילו לפרסם בצורה אגרסיבית, במירוץ כנגד כיוון השעון עד למועד הבחירות.
שיווק באינטרנט ככלי עבודה למנהלי שיווק ומכירות בחברות מסחריות:
חברות מסחריות תמיד מחפשות אחר ערוצי שיווק חדשים לפנות אל קהל הצרכנים אשר אינם נשארים נאמנים למוצר אחד ותמיד מחפשים אחר גירויים חדשים (מותגים חדשים, הנחות, מבצעים ועוד). שיווק באינטרנט מאפשר למנהלים השיווק בחברות מסחריות לפנות אל קהל הצרכנים באמצעות: טקסטים, קטעי וידיאו, תמודות, מודעות פרסומיות וכמובן באמצעות פרסום סמוי בעיקר ברשתות החברתיות.
שיווק באינטרנט ככלי עבודה ראשי של מנהלי יצוא:
שיווק באמצעות האינטרנט הוא אולי הדרך היחידה כיום לחדור לשווקים חדשים במדינות זרות מבלי להוציא מיליוני שקלים עבור שיווק מקומי. באמצעות העלאת טקסטים שיווקיים, כתבות יח"צ, מודעות פרסומיות וכמובן תכנים ברשתות חברתיות ובעיקר בבלוגים, ניתןלהגיע לקהלי יעד חדשים לגמרי בפרק זמן קצר ובעלויות נמוכות יחסית לשאר האופציות. לא ניתן למצוא כיום מנהלי יצוא אשראינם נעזרים באינטרנט, אם לא ככלי שיווק מרכזי אז ככלי שיווק נוסף בכדי לסייע להם לממש את האסטרטגיה השיווקית הבינלאומית.
אתרי אינטרנט מנסים לחסוך כמה שיותר - וזוהי מדיניות מוכרת בקרב בעלי אתרים. אין כאן קמצנות יתר, אלא פשוט חשיבה כלכלית נכונה ובריאה. יש אתרים אשר בונים את האתר בתשלום אך רוכשים שירות אחסון אתרים בחינם, ולהפך - שירותי בניית אתרים ללא תשלום ואחסון בתשלום. אך ישנם כמה שירותים שלא תוכלו "לחסוך" עליהם, ואלו הם שירותי פרסום באינטרנט . אין כל כך מה לעשות מכדי להתחמק מתשלום עבור שירותי קידום אתרים או קנייה של תכני כתיבה שיווקית מהוקצעים ומדוייקים. חשבו על כך שמדובר בהוצאות חד פעמיות שיכולות להחזיר לכם תשואה גבוהה פי כמה מההשקעה, זה משתלם בהחלט!