שיווק באינטרנט הפך כבר מזמן לערוץ שיווק מבוקש בכל חברה וארגון בין אם מדובר על עסק קטן ונישתי או על תאגיד בינלאומי מוביל בתחומו. שיווק באינטרנט הוכיח את עצמו כערוץ בו ניתן לפעול באופן מידי, ניתן להשיג תוצאות באופן מידי, ערוץ זול יותר ביחס לפלטפורמות השיווקיות האחרות וכן שיווק באינטרנט הוכיח את עצמו ככלי מרכזי לשיווק לאוכלוסיות מגוונות במודל של שיווק לפי מגזרים. אולם גם כאשר מדובר על החדרת מוצר (וכאשר אנו מדברים על החדרה אנו מתכוונים לתהליך של החדרת שם חדש של חברה חדשה במשק, היינו החדרת מותג, החדרת מוצרים חדשים, החדרת שירותים חדשים, החדרת תנועות ציבוריות ופוליטיות חדשות וכו'). האינטרנט הוא המקום הראשון להתחיל בו את מסע ההחדרה ובמאמר זה תגלו בדיוק מדוע וחשוב מכך - איך ניתן לנצל את הערוץ של שיווק באינטרנט לטובת תהליך החדרה אפקטיבי.
שיווק באינטרנט - כלי להפצת מסרים מידיים:
החדרת מוצר, מותג, שירות, שם של אמן, שם של מועמד לתפקיד ציבורי או ארגון חברתי חדש הוא תהליך מאוד קשה כי הציבור כבר לא מסוגל להפנים ולזכור שמות חדשים. יש עומס של מסרים אליהם הציבור נחשף וככל שמדובר על שם חדש יותר כך קשה יותר ליצור תהליך של הזדהות. לכן, כאשר כבר מדובר על תהליך של החדרה, מנהלי השיווק, יועצי תקשורת, פרסומאים וסוכני ידוענים פונים מיד לערוץ של שיווק באינטרנט. הנגישות של האינטרנט מאפשרת להם להתחיל לפעול בערוץ של שיווק באינטרנט באופן מידי והויראליות המאפיינת את הרשת (מסרים מתפשטים במהרה כמו וירוסים ולכן השם ויראלי) משרתת אותם נאמנה במקרים של קמפיין החדרה.
שיווק באינטרנט - כלי להפצת מסרים באופן חווייתי:
שיווק באינטרנט מאפשר לכם להפיץ מסרים באופן יחודי. בין אם מדובר על שיווק באינטרנט באמצעות אתר הבית של החברה או באמצעות באנרים באתרים שונים, שיווק באינטרנט מעמיד לרשותכם את הכלים הוירטואליים החדישים ביותר הכוללים: גרפיקה מתקדמת, שימוש בקבצי וידיאו, שימוש בקבצי שמע, אימג'ים, פלאשים, אייקונים ואנימציה... כל אלו מאפשרים לכם להעביר הרבה יותר ממסר - הם מאפשרים לכם להעביר חוויה מוחשית וחושנית.
שיווק באינטרנט - כלי אינטראקטיבי בו ניתן לא רק לשווק אלא לקבל ריקושטים מהשטח בזמן אמת:
שיווק באינטרנט משרתאתכם נאמנה תמיד אך בעיקר כאשר מדובר על החדרת מוצר ניסיוני וחדש כי אתם יכולים לבחון את התגובות של הגולשים בזמן אמת (אם ישנן בכלל תגובות אם הן נלהבות....). היכולת של הגולשים להגיב בזמן אמת (כתיבת טוקבקים, כתיבה בבלוגים, כתיבת פורומים וכמובן - הדרך הראשית לבחון הענות למסע שיווק באינטרנט - ספירת עמודי הרשמה של הגולשים מידי יום). שיווק באינטרנט מאפשר לכם לעצבאת הקמפיין, לעלות או להוריד מינון ובעיקר לשפר ולדשרג אותו תוך כדי תנועה.
אז נניח ועברתם את שלבי בניית אתרים ואת אחסון אתרים - מה הלאה? התחלתם לחשוב על פרסום באינטרנט אך לא מצאתם פתרון פרקטי שמתאים לתקציב שלכם. הרבה בעלי אתרים מגיעים למשבר כזה משום שהם הוציאו סכומים גדולים עבור שירותי בנייה ואחסון ולא נשאר כל כך עבור שירותי קידום אתרים מקצועיים או קנייה של תכנים שיווקיים מכותבים מקצועיים של כתיבה שיווקית . לכן מומלץ לערוך סקר שוק מקיף אשר ימפה את החברות הזולות ביותר עבורכם, ואולי גם לפעמים עדיף להוסיף עוד כמה מאות שקלים אם מדובר בשירות איכותי במיוחד.