|
|
|
|
|
IP Centrex- צעד קטן לתקשורת VOIP, צעד גדול לתקשורת העסקית
|
|
|
לפני שנסביר מה זה IP Centrex, יש קודם כל לפענח את המרכיבים של המונח:
IP (Internet Protocol) + Centrex (Central Exchange) = IP Centrex
סנטריקס - Centrex הינה מרכזיה הממוקמת אצל ספק השירות של הסנטריקס ולא בבית הלקוח. בדרך כלל, חברת התקשורת מחזיקה ומנהלת את כל ציוד התקשורת והתוכנה הדרושים כדי ליישם את השירות של סנטריקס Centrex. שום ציוד תקשורת, למעט ציוד הקצה כגון טלפונים, אינו שוכן בבית הלקוח מכיוון שהשירות מסופק ומנוהל ישירות על ידי חברת התקשורת. הסנטריקס Centrex מספק למעשה חיקוי של חומרת המרכזיה,על ידי שימוש בתוכנות מיוחדות. תוכנות אלה יכולות להיות מותאמות אישית לצרכי הלקוח. אולם בשונה ממרכזיה קונבנציונאלית, ניתן ליישם בסנטריקס שלוחות מרוחקות המומוקמות במיקומים גאוגרפיים שונים ועדיין לאפשר להן לתפקד כאילו הן נימצאות באותו מיקום כמו שאר השלוחות. תכונות כגון חיוג ישיר פנימה (DID), שבו שלוחות פרטניות מקבלות מספר טלפון ישיר וייחודי עבור שיחות נכנסות, הן תכונות סטנדרטיות בסביבת סנטריקס Centrex. בנוסף, שלוחות יכולו להיות גם חלק מקבוצת hunting, המאפשרת הפצה אוטומטית של שיחות נכנסות בין שתי שלוחות או יותר.
בטלפוניית IP, שיחות קוליות יכולות לעבור דיגיטליזציה ולהידחס לחבילות המשודרות ברשת. IP Centrex מתייחס למספר פתרונות עבור טלפוניית IP שבו שירות סנטריקס מוצע ללקוח. IP Centrex מתבסס על היתרונות המסורתיים של הסנטריקס על ידי שילובם עם יתרונות של טלפוניית IP. אחד היתרונות הללו הוא גודל ניצול של של פס הרוחב. ב IP Centrex, כאשר השיחות אינן פעילות, יותר רוחב פס זמין עבור מהירות נתונים גבוהה דרך רשת התקשורת המקומית, כגון גישה לאינטרנט. זהו שימוש יעיל יותר מאשר בסנטריקס המסורתי שבו זוג אחד של חוטי נחושת צריך לשרת שלוחה אנלוגית אחת, גם אם בטלפון יש שיחה פעילה או לא, קיבולת רוחב הפס של החוטים האלה עדיין בשימוש.
יתרונות יחודיים לשירות IP Centrex:
- איחוד- IP Centrex מאפשר ללקוח לשלב את הפתרונות הקיימים של רשת התקשורת עם שירותי הטלפון לרשת אחת מאוחדת.
- ריבוי אתרים- היכולת להפוך שני מיקומים או יותר כחלק מאותה קבוצת סנטריקס. עם IP Centrex, המיקום הגיאוגרפי אינו גורם בעת הגדרת קבוצת סנטריקס. סניפים, אנשי מכירות ואנשי שטח יכולים להשתלב בקבוצת הסנטריקס של המשרד הראשי. היתרונות בריבוי אתרים הינם: (1) קל יותר למנהל התקשורת של האירגון לנהל קבוצת סנטריקס אחת גדולה מאשר כמה קבוצות סנטריקס קטנות (2) שירותים אחידים עבור כל המשתמשים, ללא קשר למיקומם (3) תוכנית חיוג אחידה ברחבי החברה. חיוג מקוצר שניתן להשתמש בו כדי לחייג למשרד הסמוך או כדי לחייג למשרד השוכן בעיר אחרת (4) אין חיוב עבור שיחות המתבצעות בין השלוחות השונות (5) ניצול טוב יותר של ציוד סנטריקס נספח ופתרונות אחרים כמו מערכות מענה קולי IVR.
- צימצום פעולות MAC - עם IP Centrex פעולות הזזה, הוספה, ושינויים (MAC) מסויימים ניתן לבטל לגמריי כאשר משתמש של טלפון IP עובר משרד. תכונותיו של טלפון IP הינן הינרנטיות ועוקבות אחר הטלפון גם בעת מעבר בתוך הרשת, ללא צורך של הגדרה מחדש.
- טכנולוגיה מעורבת- IP Centrex מותאם באופן מלא עם הטכנולוגיות הקודמות של שירותי סנטריקס. קווים אנלוגיים, קווי ISDN, קווי IP Centrex כולם יכולים להיות חלק מאותה קבוצת סנטריקס.
תכונות סנטריקס כלליות:
- השקעה כספית נמוכה- מאחר וספק שירות הסנטריקס הינו הבעלים של ציוד התקשורת, עלויות התקנת שירותי סנטריקס הינם נמוכים יותר מאשר רכישת פתרון CPE מבוסס, כמו מערכות מפתח, מרכזיה מסורתית או מרכזית IP.
- הדרגתיות- עם שירות סנטריקס, הלקוח יכול לרכוש מספר מסויים של קווים, ובעת הצורך הוא יכול להוסיף או להסיר קווים. לעומת זאת, כאשר מסירים שלוחות במרכזיה מסורתית, אין חיסכון בעלויות, מכיוון שציוד הקצה כבר נרכש מראש. כמו כן, בעת הוספת שלוחות במרכזיה מסורתית, לעיתים יהיה צורך ברכישת כרטיסים נוספים עבור המרכזיה או ציוד אחר.
- פשטות- עם שירות הסנטריקס, ספק השירות אחראי על התקנה והגדרה של שירות. עם מרכזיה מסורתית, הלקוח, או יועץ של הלקוח, לוקח על עצמו אחריות זו.
- תפעול ותחזוקה- ספק השירות אחראי על תפעול ותחזוקה יומי של הסנטריקס, לרבות הוספת קווים והחלפת רכיבים פגומים. עם מרכזיה מסורתית, הלקוח אחראי על פונקציות אלה.
- שדרוגים- אחד העקרונות המנחים של הסנטריקס הוא המשך השידרוג של השירות על ידי ספק השירות. השידרוג כולל הן שידרוגים עיקריים כמו שינוי מאנלוגי ל IP, והן שידרוגים שגרתיים יותר כמו התקנת מתג חדש המציע תכונות נוספות.
- אמינות- ספק שירות הסנטריקס עוקב אחר פעילות הרשת 24 שעות ביממה ויודע להגיב במיידי על תקלות וכשלים במערכת.
- שימוש בציוד סטנדרטי- שירות סנטריקס משתמש בפרוטוקולים סטנדרטיים עבור הציוד שלו, ועל כן ישנו היצע רב וזול של ציוד קצה לשירות סנטריקס. לעומת זאת, במרכזייה מסורתית ישנם הגבלות רבות לגביי ציוד קצה שיכול לעבוד עם מרכזיות מסויימות והלקוח מוגבל בציוד ולעיתים אף משלם עלויות גבוהות על מנת להתאים את הציוד למרכזיה.
- חיסכון בשטח ודרישות סביבתיות- עם שירות סנטריקס, הציוד ממוקם אצל ספק השירות, בעוד שמרכזיות מסורתיות ממוקמות בבית הלקוח ודורשות שטח עבור הציוד, כמו כן, על הלקוח לדאוג שהציוד נימצא במיקום העונה על הדרישות הסביבתיות כמו מיזוג אויר, לחות וכו.
ה- IP Centrex הינו פיתוח מהפכני בתחום התקשורת העסקית ותקשורת VOIP בפרט. השירות אידאלי עבור עסקים קטנים ובינוניים שלא מעוניינים בהוצאה כספית גדולה עבור ציוד התקשורת אך יחד עם זאת מעוניינים לקבל את מלוא היתרונות שתקשורת VOIP מציעה לעולם העסקי של היום. כמו כן, השירות מתאים לעסקים בעלי מספר סניפים ועובדים הפזורים במיקומים גאוגרפיים שונים.
איניטל אפולו בע"מ משווקת IP Centerx ומתמחה בפתרונות תקשורת לעסקים. איניטל בעלת ידע ונסיון רב בהתאמת מערכות תקשורת מגוונות לצרכים השונים של לקוחותיה.
|
|
תגיות המאמר: מרכזייה, מרכזיות, מרכזית IP, VOIP, מרכזיה IP, ip centrex, תקשורת עסקים, סנטריקס, מרכזיה בענן, מרכזיה וירטואלית, איי פי סנטריקס, סנטרקס
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת איניטל אפולו בע"מ
לא רק ששיחות SIP זולות יותר, מרכזיות הטלפון תומכות SIP הינן בין המשוכללות והגמישות ביותר שלשוק התקשורת העסקית יש להציע. בתי עסק קטנים יכולים לקבל את כל היישומים שמשתמשים בהם אירגונים גדולים בקנה מידה עולמי, וכל זה בעלות של מחשב שולחני.
|
ישנם שני אלמנטים שכל מוקד טלפוני צריך: מרכזיה ותוכנת ניהול לקוחות CRM. מטרתה של תוכנת ניהול לקוחות היא לנהל את קהל הלקוחות שלנו ולהפוך את הלקוח מאנונימי לייחודי ובעל ערך לאירגון בעוד שמטרתה של המרכזיה היא לקשר בין הלקוחות לארגון. כל אחד מהאלמנטים האלה תורם בצורה ממשית לאופטימיזציה של המוקד הטלפוני / הקול סנטר. אך כמו גלידה טובה, לפעמים שילוב בין כמה טעמים מביא לטעם חדש אך כל כך טבעי שקשה להבין איך לא עשינו את זה קודם.
|
כל עסק רוצה למקסם את תפוקתו. המיקסום פועל בשתי זירות, הזירה הראשונה הינה זירת השיווק- מכירת מוצרים ושירותים לקהל לקוחות גדל. הזירה השנייה הינה זירת השימור- שמירה על מערך הלקוחות הקיים, ועל כן, על מנת למקסם את שתי הזירות הללו, יש צורך להפריד בינהן.
|
רוב בתי עסק מנהלים בדרך זו או אחרת תקשורת עם קהל לקוחותיהם, אם זה דרך מחלקת שירות, מחלקת תמיכה, מחלקת מכירות או מחלקת חשבונות.
אולם לשים קבוצת אנשים בחדר ולהנחות אותם לענות לטלפון לא הופך אותם למוקד טלפוני – קול סנטר. אז מה בכל זאת מבדיל מוקד טלפוני?
|
שוק המרכזיות בישראל הינו תחרותי ביותר, ולקוח שמחפש לרכוש מרכזיה יכול לאבד את דרכו בין כל האפשרויות המוצעות בפניו. ישנן בשוק שלושה סוגים של מרכזיות: המרכזיה האנלוגית הפשוטה שבהדרגה נעלמת מהשוק, המרכזיה הדיגיטלית שהינה בשימוש עד היום ברוב העסקים בישראל ומרכזית ה- IP שניכנסה לשוק בחמש השנים האחרונות.
|
שלוחות ה-SIP שלכם הינן מטרות עבור האקרים אולם אבטחת המחשב אינה שמורה אך ורק לאנשי מקצוע ותאגידים גדולים. גם אתם יכולים לשפר את רמת האבטחה שלכם ולחסום את רוב ההתקפות הנפוצות ביותר תוך יישום כמה כללים בסיסיים. מאמר זה יסקור, באמצעות סט שאלות ותשובות, את ההגנות השונות שניתן ליישם במרכזית IP ובמיוחד במרכזית Asterisk.
|
מרכזית ה- IP אינה בוחרת לעבוד רק עם הציוד והתשתית הייעודיים לה, כגון טלפוני IP ותשתית אינטרנט. למעשה, היכולות המתקדמות של מרכזית ה- IP מאפשרות לה לשתף פעולה עם התשתית והציוד האנלוגי של בית העסק. מרכזית ה- IP איננה מקור להפסדים אלא מקור לחיסכון אדיר מצד הלקוח.
|
מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה.
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג
מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה
יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
1. מהו תכנון?
בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.
|
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה
ולתכניות בנין עיר.
נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם
מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה.
הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה
התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי
בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.
|
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן…
עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים.
מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה.
אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.
|
|
|
|
|