טוב, אז לא פעם ולא פעמיים בוודאי נתקלתם במושגים: לוגו, תדמית, מיתוג.
אלוהם מושגים המשוייכים לעולם העיצוב והעסקים, כיום כל חברה או עסק קטןכגדול, צריך בראשונה סמל שיגרום לקהל הרחב לזהות את החברה, התהליך מתחילבין השאר מבחירת השם לחברה/עסק וממשיך בהעברת השם למעצב שייעצב את השםוייצור זיהוי ויזואלי לחברה במוצרים שונים ומגוונים.
לכל התהליך הזה יש שמות שונים כמו: עיצוב לוגו, עיצוב תדמית, עיצוב מותג אז מה זה לוגו? מה תדמית? ומה זה מיתוג? החלטתילעשות סדר בבלאגן, ולהבהיר אחת ולתמיד מי זה מי ומה זה מה...לאחר הסדרבמושגים הללו אצייד אתכם במחסן של עצות כיצד להגיע מוכנים למעצב הלוגושלכם. אבל נתחיל נקודה נקודה.
אז מאיפה הכול מתחיל?
הכול מתחיל עוד מהמושג סימן - ציון האלמנט אליו הוא קשור, קיצורים, ראשי תיבות ותיאורים חסרי משמעותבפני עצמם שעל ידי שימוש נפוץ מקבלים משמעות. לדוגמא: או"ם, מע"מ וכו'.
חשוב להבין מהו מושג : סמל לפני שניגשים להסביר על מהות הלוגו.
ביוונית סימבול=סימן,סימבול= סמל, תיאור מושג, רגש או רעיון מופשט ע"י חוש, ע"י מילים, צליל, או ציור.
אני תמיד נזכרת בדוגמא שבה אנשי המערות עוד לפני שהיה ברשותם כלי השפהוהדיבור, תקשרו ע"י ציור סמלים על קירות המערות, הם ציירו סמלים של פריון,צייד ועוד, אלו ייצגו רגשות, תחושות ורצונות כדרך להביע מה שלא ידעו להביעדרך מילים.
מהו סמל?
סמל הוא שם או תמונה של מושג או רעיון,בעלי משמעות ברורה ומיידית. חלק מן הרעיונות נחבאים בסמל ומתגלים לנובצורה של רמזים, או קונטציות המורכבות ומתגבשות בין השאר בהקשר תרבותי,הסמל עוזר לייצג את מה שלא ניתן לתפוס בחושים שלנו.
ממה הסמל מורכב?
הסמל מורכב מ: צורה, תוכן וצבע.
תוכן -בעיניי התוכן משמעותו הרעיון- בסמל הרעיון הוא כמעט הכול, מכיוון שהסמלבראשונה פונה לקהל וכשהקהל מסתכל בסמל עליו ישר להבין ולזכור את שראה, ככלשהרעיון יהיה החלטי, מחודד ומתומצת כך הוא יעבוד טוב יותר.
ולכאן סוגיית הצורה נכנסתלפעולה- בכדי שסמל יעבוד בצורה טובה עליו להיות: בולט, מזוקק, לא מקושקש,ייחודי, מלוטש ומסונן מעודף: דימויים, מלל, מידע. עליו להיות מעוצב בקונקי.
הצבע- גם הוא צלע חשובה בשלישייההמרכיבה את הסמל, על הצבע בסמל להיות מכוון מטרה לרעיון, עליו להביע אתהרעיון של הסמל, יש לזכור כי לצבע יש משמעויות שונות בהקשר של תרבויותובהקשר של סמליות כל צבע מייצג תחושות ורגשות שונים שמועברים על ידי הצבעויש להכיר את חלקן.
מהו לוגו?
ייצוג חברה/עסק ע"י סמל
עם השימוש בסמל, נוצר תהליך זיהוי בו הקהל מפענח את המסר בסמל ואילו זה משוייך לחברה/עסק אצל הצופה.
מהי תדמית?
מעטפה עיצובית זהה וייחודית
המאופיינתע"י הלוגו וערכיו (ערכי: צבעוניות,הירראכיה, קומפוזיציה, טיפוגרפיה וכו'),התדמית היא כל החלקים הוויזואליים השונים ביניהם השיווקיים והפרסומיים אשרמעוצבים בעקביות בשפה גראפית זהה.
מהו מיתוג?
החלק השלם
המכלול העיצובי שמעורר אצל הצרכן תפיסה ייחודית, תחושות ורגשות בנוגע למוצר או לחברה.
אם כך בכמה מילים פשוטות ניתן להבין שהתהליך לעיצוב ומיתוג החברה שלךמתחיל בעיצוב לוגו, שהוא המשימה הראשונה שלך כאשר אתה מקים עסק או חברה,לאחר מכן עליך לתת למעצב הגרפי שלך לבנות עבורך מערכת מוצרים עיצובייםשמדברים באותה שפה גרפית כמו הלוגו, כזו היודעת ליצור מעטפה אחידה וזההויחד עם זאת מקורית, עקבית ומפתיעה, בעיצוב תדמית החשיבות העיקרית היאיישום והכלת התדמית על *מדיומים שונים תוך שימוש בנראות אחידה.
*מדיומים שונים :
לוגו, ניירת (ניירת משרדית, כרטיס ביקור, מעטפה, חשבונית, חתימה אלקטרונית) ,
מוצרי הפצה ושיווק (פליירים, פולדרים, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות),
מוצרים ואריזות,
עיצוב סביבה ופנים,
תקשורת שיווקית (רדיו, וידאו, טלויזיה)
הצעד הבא בתהליך הוא: פעילויות שיווק וקידום התדמית, הכוללת בטווח זמןכזה או אחר יצירת מיתוג, כשהמיתוג הוא בעצם אותה תפיסה ותחושה של הצרכןלמוצריך.
והצעד האחרון בתהליך עיצוב תדמית לעסק שלך הוא לפנות אלינו, במידה ואתה רוצה עיצוב לוגו ועיצוב תדמית למדיומים השונים אז הצץ בחבילות העיצוב השונות שאנו מציעים לעסקים קטנים/גדולים.