מה הבעיה? כל אחד יכול לעצב מצגת פאור פוינט!
למצגתיש תפקיד חשוב, ישנם אנשים התופסים את עיצוב המצגת כדבר שניתןלהתמודדעימו ללא עזרה מקצועית, או הכשרה.זוהי מחשבה מוטעית. מכיוון שמעברלבנייתהמצגת בפאור פוינט כפי שכולנו יודעים, ישנם חוקים ודרכים לבנייהועיצוב מצגתשאנשים שלא קיבלו הכשרה לעיצוב - לא יודעים. אף אם מדוברבמצגת פאור פוינטלכאורה בלבד, רצוי שתשקיעו ותקדישו: זמן,מחשבהויצירתיות.
אני מאמינה ומנסיוני גם יודעת, כי על פרזנטציה באמצעות אחת מן המצגותהבאות:מצגתשיווקית, מצגת מכירתית, מצגת אינפורמטיבית או מצגת לכל מטרהשהיא, כלאלומלבד שימושן החשוב כמצגות יפות הן צריכות להיות: אמצעיחווייתי ואינטראקטיבי, הרי מדובר בכלי עזר חשוב למנחה שבאמצעותו הוא יכול להעביר את מסריו בצורה החדה, הברורה, העניינית והרהוטה ביותר וכל זאת בצורהמאתגרת ומעניינת.
מצגת עמוסה בכל טוב
מצגת עמוסה בכל טוב זה לא דבר בהכרחטוב, למעשה לרוב מדובר במקרה שלמרצה שבמקום לשנן ולסמוך על עצמו שהוא יודעאת החומר. ואתה יודע!!! המרצה'שופך'את הכתוב או את התמונות, בלי הבחנה ויוצר עומס על שקופית שבעברהייתה לבנה וטהורה והופך אותה לעמוסה בתכנים מצויינים אך בניראות ומידע המעייף כל צופה שיצפה במצגת. מה שיגרום לכך: שתוך 5 דקות של מסה כזו עדיף כבר מראש(בתחילת) הפרזנטציה לתת לצופה שלך כרית...
עצותיי לך הם: כרית יש בבית לכל אחד מהצופים שלך - הם לא צריכים אותה,מה שהם צריכים זה: ריגוש, עניין, סיפוק סקרנות והם ממש צמאים למה שאתה רוצהלספרלהם אזהשקע במצגת ופנה אלינו: grafficted@gmail.com
מצגת היא פרוייקט עיצובי לכל דבר
מצגת לעיתים לא נתפסת כמוצר עיצובי לכל דבר וחבל שכך משום שההפך הוא הנכון.
מצגת היא לפני הכל פרוייקט מעוצב וכך יש להתייחס אליו.
8 שלבים לבניית מצגת :
1. ניצור מחקר על הנושא המועבר - לרוב באמצעות כתיבהשיווקית מקצועית או מאידך כאשר הלקוח בונה את המחקר ואיסוף המידע לבדו (ונעזר בכותב מקצועי לשכתוב) מה שבעיניי זהו ה-צעד הכי נכון לעשות היות ואין עוררין על הידע המקצועי של בעל העסק אשר מכיר את עשייתו היטיב ושבאמתחתו הידע וניסיון רב שנים.
2. ניקח רעיון קריאטיבי איתו ניצור סיסטמטיות ועקביות שתוביל אותנו לאורך כל המצגת.
3. ניצור הירראכיה של מסרים.
4. ניצור תנועה וזרימה של העין אחר המסרים החשובים ביותר לאלו שהדגשתם פחות מהותית.
5. נתייחס לשקופית כמו כל פורמט עיצובי אחר, עלינו לבחון ולשאול את עצמינו:
א. היכן הפרזנטציה תועבר: האם בכנס? בתערוכה? בהרצאה? בחדר ישיבות?
מול לקוח פוטנציאלי?מול משקיעים?
ב. על גבי מה המצגת המעוצבת תוצג? על גבי: מקרן באולם? מה גודל המקרן? על מסך פלזמה?
על מסך מחשב? האם המצגת מתוכננת להישלח באי-מייל?
כל אחת מן השאלות הללו מהותיות ויש להתחשב בכל אפשרות, מכיוון שמצגת המיועדת להיות מוקרנת במסך פלזמה\מקרן שונה ממצגת שתוצג במחשב, עליכם לדעת שכל אחד מהנ"ל דורש יצירת מצגת בפורמט שונה ורזולוציית מסך שונה. אני מאמינה שלא הייתם רוצים להגיע עם מצגת מושקעת ולמצוא שלאחר כל ההשקעה היא תיראה מעוותת לחלוטין.
6. על גבי השקופית ניצור מערך של אלמנטים מעוצבים לכל דבר, ניצור קומפוזיציה שבה תהיה התייחסות של האלמנטים בשקופית אחד לשני נראה כיצד האלמנטים מונחים וליד מי הם מונחים, מה הגודל שלהם, האם הם מסובבים? חותכים את השוליים?בתוך הפריים? מחוץ לפריים? וכדומה...
7. צבעוניות -הייתי לאחרונה נוכחת בהרצאה מעולה עם תוכן מרתק אך במקרן המצגת שהוקרנה לא הייתה מעוצבת כלל והרקע של רוב המצגת מלבד הבאנר העליון היה צבוע אדום!!! זה יצר תחושה נוראית של אי נוחות,תזתיתיות של אי קריאות ובעיקר של חוסר מקצועיות בעיצוב המצגת. כל מעצב יודע ולומד בראשונה על תורת הצבע, על המשמעות של כל צבע, הצבע הוא שחקן מרכזי בעיצוב,ובעיצוב מצגות בעיקר -יש לדעת אלו תחושות והקשרים כל צבע יוצר ואפשר להשתמש בכל צבע אך במינון ובצורה שמשרתת הכי טוב את המסרים שלנו! לפעמים בצבע אפשר לאמר המון גם במעט...
8. יצירת שפה עיצובית נקייה ולא עמוסה כך שהמסר יועבר בצורה חדה וברורה. יצירת שפה עיצובית היא סך המכלולים שצויינו עד כה ומספר דרכי גיבוש שפה שלא צויינו עד כה כמו:
* יצירת גריד שעל פיו נמקם וניישר את האלמנטים והטקסטים השונים, נדאג ליצור גריד מעניין, נדאג גם לשבור אותו ולחרוג ממנו מעט כדי ליצור הפתעה,קצביות,הרמוניה ועוד.
*טיפוגרפיה- נבחר את סוג הפונט הנכון, ההדגשות הנכונות, הצבעוניות של הפונט, עיצוב הפיסקאות.
לסיכום ישנם פקטורים שונים לבניית מצגת מעוצבת במידה ואתה רוצה ליצור עניין מכוון, פוקוס ענייני, עיצוב מרהיב עיצוב מצגות הוא המומחיות שלי פנהאליי ואדאג לכל השאר: grafficted@gmail.com