אתה בעל חברת היטק צומחת, כחלק מחבילת ההטבות למפתחים שלך אתה מספק להם רכב. לזוטרים שבינם אתה מספק רכב מקבוצה שתיים זו יכול רכב מדגם מזדה שלוש, פורד פוקוס או פיג'ו שלוש מאות שבע. ליותר בכירים שגם מוכנים לשלם על תוספת התשלום של מס ההכנסה, אתה מספק רכבים מקבוצה שלוש או ארבע. זה יכול להיות פורד מונדאו, מזדה חמש או מזדה שש מפנקת ואיכותית גם הג'יפים החדשים של יונדאי או קיה באים בחשבון. העיקר שהעובדים שהם המשאב העיקרי של הארגון יהנו. עכשיו נשאלת השאלה באיזו דרך אתה מספק להם את הרכבים. מן הסתם אנחנו מדברים על ליסינגעד לא מזמן זה היה ברור לחלוטין. אבל מאז השינויים הרגולטורים שאלת הליסינג צפה מחדש. פתאום אתם קוראים בעיתונים שארגונים גדולים כגון בזק עוברים או שבעצם חוזרים לרכישה ישירה של רכבים מהיבואנים עצמם. גם צה"ל פתאום מגלה שעצם הרכישה בליסינג היתה בעצם בזבוז עצום עבורו. אז מה קורה פה? האם גם אתם צריכים לרכוש רכב מהיבואנים עצמם או שבעצם להמשיך ולהנות משרותי ליסינג תפעולי
סביר להניח שכל עוד רכב יחשב להטבה ויהיו בחברה שלכם נניח כמה עשרות רכבים מכמה סוגים ומקבוצות שווי שונות גם אתם תמשיכו להשתמש בשרותיה הטובים של אחת מחברות הליסינג הפועלות במדינת ישראל של אלפיים ואחת עשרה. אתם קודם כל לא צה"ל, בזק או כל ארגון ענק אחר. לכל הארגונים האלו ציי רכב הכוללים אלפים ועשרות אלפים של רכבים. מה שאומר יתרון לגודל. שלכם אין. תארו לעצמכם אתם באים לאחד היבואנים ואומרים לו תן לי אלפיים וחמש מאות מזדה שלוש ועד אלף וחמש מאות מזדה שש ושמונה מאות מזדה חמש. השטיח האדום שהוא יפרוס לפניכם ארוך מאוד כולל מחיר לפחות טוב כמו שמקבלות חברות הליסינג עצמן. ובכך יחסכו דמי תיווך. גם בענייני שירות סביר להניח שיבואו לקראתכם. אז נחזור לקרקע המציאות שלכם וכשעומדים לרכוש רכבים עבור חברת היטק קטנה עד בינונית המבוססת על מפתחים טלנטים עם שגעון לרכבים מסוימים. אין באמת יתרון בכל הקשור לרכישה ישירה מיבואני רכב כאלו או אחרים. בעצם אין יתרון נקודה.
הנקודה השנייה קשורה לעצם ניהול צי המכוניות. כל עוד העובדים שלכם ימשיכו להיות מפונקים, סביר להניח שתהנו מליסינג תפעולי. ביננו הם יכולים לרכוש רכב לבד בתכנית של ליסינג מימוני ומאידך אתם תגלמו את הטבת הרכב במשכורת בצורה של שכר יותר גבוה. כמו שאמרנו כבר יותר מפעם אחת עובדי ההיטק מפונקים ורגילים לא להתעסק עם הרכבים שלהם, העובדים שלכם לא יודעים מה זה טסט, מה זה לעמוד בתור למוסך, הם לא רוצים להתעסק עם השוואות ביטוחים. הם בעצם לא רוצים להתעסק בכלל עם הרכב. הליסינג התפעולי פותר את זה עבורם. ומה איתכם בתור חברה? אם הייתם קונים רכבים ישירות מהיבואנים, היה עליכם להתעסק עם ניהול צי רכב. סוג של כאב ראש לא קטן. בתור מנכלי"ם שמטיילים כל הזמן בחו"ל אתם בטח לא זקוקים לעוד עניין. לכן כנראה גם לכם ליסינג תפעולי יהיה הפתרון הנכון.