מתי התחיל שוק הליסינג
המושג ליסינג הפך להיות נפוץ מאוד בשנים האחרונות וליתר דיוק עם צמיחת ענף ההיטק, יחד עם זאת אם תבדקו, תגלו שחברות ליסינג קיימות עשרות שנים. רק שקראו לזה שכר מכר ומעט חברות מסחריות היו משתמשות בפתרון הזה לצורך רכישת רכבים חדשים עבור העסק שלהם. הסיבות לכך די ברורות, עובדים שכירים בחברות לא קבלו רכבים פרטים מהחברה, הסיבות הכי נפוצות שבגללן השתמשו בשכר מכר היה לצורך רכישה של רכבים מסחריים ומעט מאוד עבור רכבים פרטיים
הצמיחה הגדולה של שוק הליסינג
באמצע שנות התשעים קרה משהו לשוק הליסינג, ממצב של שוק יחסית מנומנם ודי שולי, השוק הזה פתח מבערים והתחיל להתרומם פתאום כל תכנת בחברת סטרט אפ קטנה התחיל לנסוע במכונית חברה כחלק מסל ההטבות שאותו הוא מקבל נוצרה סיטואציה שבה רכב ליסינג הוא סוג של סטנדרט בכל חברות ההיטק, משם הזליגה לחברות אחרות כולל משרדי רואי חשבון וגם עורכי דין הייתה יחסית קצרה. ככל שענף ההי טק צמח כך גם צמח ענף הליסינג, מאידך שהגיעה הנפילה של שנת 2000 גם ענף הליסינג חטף.
המילה ליסינג היא יותר מפתרון אחד
כשמדברים על ליסינג בחברות מדובר בדרך כלל על מכוניות שמתופעלות במסגרת של ליסינג תפעולי הרכב הוא בבעלות של חברת הליסינג והיא מנהלת את ציי הרכבים של החברות, כולל תשלום עבור ביטוחים וטסטים, וביצוע טיפולים שוטפים וחילוצים אם נדרש
הענף גדל וכך גם כמות החברות שמציעות פתרונות ליסינג.
השוק גדל כך גם התיאבון של אנשי העסקים ובעיקר יבואני הרכב. הפיתוי הוא גדול מדובר על שוק יחסית גדול, ישנם יבואני רכב שהוסיפו לעצמם יחידה שעסקה בליסינג לחברות מסחריות כמו ליסינג לאנשים פרטיים. אם כבר מזכירים את הליסינג הפרטי הוא צמח מאוד בשנים האחרונות ותפס את מקומו הראוי בדומה לקורה במדינות כמו ארצות הברית שבה זוהי הדרך העיקרית לרכוש רכבים.
פתרונות מימון לשוק הפרטי
כחלק מהגדלת סל השרותים שלהם התרחבו חברות הליסינג גם לשוק הפרטי. הן מאפשרות לאנשים פרטים לרכוש רכב במסלול של ליסינג מימוני בשונה מליסינג תפעולי, החברה בעצם מלווה כסף ללקוחות בדומה לבנק. בשונה מהבנק שלכם היא מספקת פתרון התפור בדיוק לאנשים שעומדים לקנות רכב. ההלוואה הכי ידועה, כוללת תשלום ראשוני של כמה עשרות אלפי שקלים ולאחריו תשלומים חודשיים, בסוף תקופה בת שלוש שנים משלם הקונה תשלום נוסף או שהוא ממשיך עם רכב חדש באמצעות חברת הליסינג ומתחיל הסדר תשלומים חדש.
השינוי איתו הביאו עימם חברות הליסינג
חברות הליסינג שינו ללא הכר את שוק הרכבים הפרטים. אחת הטענות הגדולות היא שלקוחות פרטים בעצם מסבסדים אותן ע"י תשלום מלא ליבואני הרכב בשעה שחברות הליסינג עצמן משלמות מחיר מופחת עבור הרכבים אותם הן רוכשות. אין ספק שיש לחברות הליסינג השפעה עצומה על השוק וחלק ממנה אפילו חיובי, עצם העובדה שיותר ישראלים נוסעים ברכבים חדשים היא לא מעט בזכות האפשרויות שנפתחו בפניהם בזכות הסכמי ליסינג נוחים. בתחילת השנה האזרחית הנוכחית נוספו גזרות כלכליות חדשות שהופכות את הליסינג לפחות כדאי בראיית הצרכן הסופי. ימים יגידו כמה.