מדינת ישראל בכל מה שקשור להתפתחות תחבורתית נעה יחסית לאט, רק בשנות השבעים היו לחלק גדול מהמשפחות בישראל מכוניות וגם אז היה בדרך כלל מדובר במכוניות מיד שנייה, חלקן מתוצרת ישראל, קונטסה וכרמל דוכס, אף אחד לא שמע את המילה ליסינג. ואם היו הלוואות לרכבים קראו להם שכר מכר, היו מעט מאוד חברות בארץ שעסקו בתחום המאוד אקזוטי הזה, אם אנחנו מדברים על שנות השבעים, חוץ מסובארו לא היו בארץ מכוניות יפניות בכלל, החרם הערבי היה חזק מידי והיצרנים היפנים פחדו להיכנס לשוק הישראלי. החדירה הראשונה היתה בתחילת שנות השמונים.
המהפכה שהביאו איתן המכוניות היפניות
הראשונה שנכנסה לארץ עוד בתחילת שנות ה70 הייתה סובארו, חברה יפנית יחסית קטנה לענקיות האחרות שהיססו להיכנס לשוק הישראלי, הבאים בתור היו מיצובישי וסוזוקי גם הם יצרנים יפנים יחסית קטנים, האחרונים שנכנסו לשוק היו יצרני הענק טויוטה וניסן, המהפכה היפנית הביאה איתה מגוון של מכוניות זולות ומאוד אמינות, כאלו שכל משפחה ממוצעת תבקש לעצמה. יחד עם בוא החברות היפניות, החלו להיווצר בארץ דרישות לפתרונות מימוניים, הפתרון הראשון במסגרת מהפכת הליסינג היה ליסינג תפעולי כמו שאמרנו בתחילת המאמר ליסינג עד אז נקרא שכר מכר והליסינג התפעולי היה המשכו הישיר תוך שכלולים והתאמה לשוק המתעורר והגדל בצורה מסיבית
ענף הליסינג עד לשנות -ה90
עד שנות התשעים היה הליסינג ענף יחסית זניח מכמה סיבות. חברות גדולות שהיה להם צי רכבים משל עצמם, החזיקו רכבים בבעלותם ומי שניהל אותם היה מנהל הרכב, תפקיד מבוקש ועתיר קשרים. כולם היו צריכים אותו. בנוסף המושג רכב לעובדים היה נדיר יחסית, רכבים שימשו בדרך כלל אנשי שטח או מאידך מנהלים מדרגי ביניים והלאה.
מהפכת הליסינג בעולם המוסדי ועסקי
מהפכת הליסינג הכי משמעותית החלה עם צמיחתו של ענף ההיטק, חברות גילו שאחד האמצעים לצ'פר עובדים היתה לתת להם מכונית כחלק מתנאי העבודה, בלי קשר אמיתי לצורך שלהם, מבחינת חברות ההיטק הפתרון של ליסינג תפעולי היה ממש מושלם, מצד אחד היה מדובר בתשלום חודשי לא מאוד גבוה, מצד שני הם לא ממש היו צריכים להתעסק עם הרכבים והשאירו הכול לטובת חברת הליסינג שלקחה על עצמה את הטיפול השוטף, העבירה את הרכבים טסטים, פעם בשלוש שנים העובד היה מפקיד את הרכב בחברת הליסינג ועובר לרכב חדש. חברות הליסינג הציעו מגוון יחסית קטן של רכבים במספר רמות, בעיקר רכבים יפנים מאוד סחירים, פתאום הארץ הוצפה במזדות, טויוטות, ויחסית מעט מכוניות אירופאיות.
מהפכת הליסינג בעולם של הצרכנים הפרטיים
החלק האחרון במהפכת הליסינג קשור בעולם של הצרכנים הפרטיים, בעולם מקובל לרכוש רכבים פרטיים באמצעות פתרונות של ליסינג פרטי או בעגה המקצועית כפי שהוא נקרא - ליסינג מימוני . מדובר בעצם בהלוואה בתנאים יחסית נוחים, כזאת שמתאימה בדיוק לעולם הרכב, הרבה פעמים מדובר בהלוואה שבה הצרכן משלם מקדמה, סכום לא גבוה יחסית במהלך 3 שנים וחלק אחרון בתום ה 3 שנים. בסוף התקופה הוא בדרך כלל משדרג למכונית חדשה.