התפתחות עולם הליסינג בישראל
ניתן להשתמש בשרותי ליסינג למה חברות משתמשות בפתרון שנקרא בליסינג תפעולי
החברות שרכשו פתרונות ליסינג תפעולי מצאו את עצמן עם מגרש חניה מלא במכוניות. סטרט אפ שיש בו ארבעים עובדים, מצא את עצמו עם מכוניות מדגמים שונים. החל ממזדה שתיים קטנה דרך מזדה שלוש ועד למזה שש או פורד מונדיאו. ליסינג תפעולי
השינוי בתשלום בעבור ליסינג תפעולי
התשלום בעבור הרכבים במסגרת של ליסינג תפעולי הוא בגובה של כמה אלפי שקלים בחודש מעין דמי שימוש או שכירות. בשנה האחרונה חל שינוי מהותי בשוק הליסינג. אחרי מחקר מעמיק החליט משרד האוצר לעלות את מס ההכנסה עבור דמי השימוש החודשיים, זה בא לידי ביטוי בגובה התשלום החודשי מצידו של העובד שנאלץ לשלם עוד מאות שקלים ויותר כל חודש עבור השימוש ברכבו.
האם כדאי לעובדים להמשיך להשתמש במכוניות במסגרת של ליסינג תפעולי
מכונית היא כלי תחבורה אבל גם פינוק לא קטן, עובדי חברות ההיטק התרגלו במהלך השנים לנצל את רכבי הליסינג, כמות הקילומטרים אותם מנצל עובד שנוסע ברכב ליסינג גבוהה לאין ערוך מכמות הקילומטרים שנוסע נהג פרטי ממוצע, כל זה מהסיבה שמעבר לדמי השימוש, הדלק עצמו הוא על חשבון החברה. עכשיו נשאלת השאלה אם ניתן לוותר על הפינוק הזה? יש לא מעט עובדים שהחליטו לקבל רכב יותר קטן וזול מבחינת דמי השימוש העיקר לא לוותר על הפינוק שבמכונית ליסינג, עובדים אחרים בעיקר כאלו שגרים בעיר הגדולה ויתרו לגמרי על המכונית לטובת אופניים או קורקינט חשמלי. עובדים אחרים עברו למימון בשיטה של ליסינג מימוני עצמי.
מהו ליסינג מימוני
ליסינג מימוני הוא פתרון מימוני, מעין הלוואה שתפורה בדיוק עבור שוק הרכב. מאחורי הליסינג מימוני עומד הרעיון שבעל הרכב מגיע לרכישת הרכב עם כמה עשרות אלפי שקלים אותם הוא השיג בדרך כלל ממכירה של רכב קודם שהיה בבעלותו. בנוסף ישנם תשלומים חודשים קבועים אותם הלקוחות משלמים. בראייה של חברת הליסינג היא מקווה למשוך את הקונה לעסקה הבאה. מבנה העסקה הוא כזה: תשלום ראשון בן כמה עשרות אלפי שקלים (תלוי בסוג הרכב) תשלום חודשי של כמה מאות שקלים עד אלף ₪ וקצת יותר למשך שלוש שנים, המשך לעסקה הבאה או תשלום של כמה עשרות אלפי שקלים והתנתקות מחברת הליסינג.