פליירים מאז ועד היום
ניתן לראות שינוי גדול שהתרחש בעולם הפירסום במהלך ההיסטוריה שבא לידי ביטוי במוצרי דפוס שונים. התבוננות בכרזות פירסום ישנות משנות החמישים והשישים מול שלטי חוצות ופליירים שמודפסים היום לצורך פירסום מספרים את תהליך השינוי הגדול שעבר עולם העסקים ועולם הפירסום במשך השנים. בעבר ניתן היה לראות פירסום שמודפס בעיתונים, על גבי כרזות ועל גבי פליירים שמודפסים כל גבי נייר כרומו זול יחסית. אם נאחוז ביידנו פלייר פירסומי שהודפס לפני ארבעים שנה מול פלייר פירסומי שמודפס כיום נוכל לחוש בהבדלי הטקסטורות שקיימים בין הדפים. ניירות ההדפסה היון של מוצרי הפירסום הם אייכותיים הרבה יותר.
גם כאשר אנחנו מדברים על טכנולוגיות של הדפסה ניתן לראות שינוי עצום על גבי הניירות המודפסים. בעבר העיצוב האומנותי של הפלייר או הכרזה נעשה בעבודת יד על ידי עפרונות וצבעים. גם הכתב שהופיע על גבי הפליירים היה כתב יד שלאחר מכן הובא לדפוס והועתק למספר רב של יחידות. כיום אמצעי העיצוב הם שונים ומשוכללים.
כל פלייר פירסומי שמגיע להפקה של דפוס עובר תהליך של עיצוב על ידי תוכונות מחשב וגרפיקה מתקדמות ומשוכללות וכל הצבעים אשר אנחנו רואים על גבי הדפוס הם גוונים שמחשב יצר. מכונות ההדפסה בעבר היו מכונות איטיות בהרבה שעבדו על ידי טכניקות הדפסה מיושנות. היום בעולם הדיגיטלי פליירים פערסומיים מודפסים על גבי מכונות דפוס דיגיטלי מתקמות ומשוכללות ששומרות על אייכות הדפסה גבוהה דיוק מיירבי בגוונים ובצבעים והעתקה מושלמת. השינוי הטכנולוגי שעבר העולם השפיע על עולם הפירסום הצורה ישירה ואיתו על עולם הדפוס שמשמש כזרוע מבצעת של עולם הפירסום.
גם מבחינת התוכן של הפליירים והכרזות ניתן לראות שינוי גדול שהתחולל עם השנים. בעבר פליירים פירסומיים היו נושאים את שם המוצר אותו הם מפרסמים בתוספת של ציווי קצר ופשוט. כל חברה שמכרה שמן קראה לעצמה שמן והוסיפה על גבי נייר הפירסום צווי שקורא ללקוחות לקנות שמן. כיום ניתן לראות שחברות ועסקים נושאים שמות שונים שלקוחים מעולמות אחרים ולא מעולם המושגים של המוצר עצמו.
ניתן לראות שפליירים פירסומיים שיוצאים היום לדפוס מכילים בתוכם טקסטים שיווקיים ואסטרטגים שמטרתם ליצור תדמית ומיתוג למוצר אותם הם מוכרים. בעבר נושא ההנחות וקופונים שהיו מחולקים ללקוחות כאמצעי פירסום שיווק לא היה מפותח לעומת היום שניתן לראות על גבי פליירים ומוצרי דפוס אחרים בהם מוצעים ללקוחות הנחות ומבצעים על מנת למשוך אותם לקנות ולהחשף למוצר.
היום על מאחורי מוצרי דפוס מודפסים כמו פליירים וכרזות עומדים של רה של פירסומאים חדים ומריקים שמנסים לפצח את מוחם של הצרכנים ולהגיע באמצעות הרגש למצב בו הם בוחרים לרכוש את מוצריהם. בעבר כאשר בישראל היה ערץ טלויזיה אחד וכל עולם העסקים היה פחות תחרותי לא הייתה קיימת המלחמה על ליבו של הלקוח. היום כאשר אנחנו נמצאים במצב של קיים שוק חופשי עם תחרות ענקית תפקידם של הפליירים הפירסומיים והכרזות אותם אנחנו מדפיסים השתנה והפך להיות לכלי במאבק.
הוגש על ידי, המרכז לשיפור ביצועים, ייעוץ עסקי