מהי מטרת חנות וירטואלית?
במילה אחת - למכור!
מבקר באתר המעוניין לרכוש מוצר, לקבל מידע אודות מוצר או להשוות מחירים בין ספקים שונים, יחפש מיד עם כניסתו לחנות הוירטואלית את המוצר המסוים שלשמו טרח להיכנס אל האתר. המבקר, הקצר בזמן, יחפש אחר מידע רב ככל שניתן אודות המוצר, נתונים ומחירים. חיפוש ממושך כתוצאה מניווט כושל באתר או עומס תוכני רב מידי עלולים לעייף את המבקר. מכאן - דרכו לאתרים מתחרים תהיה קצרה.
שני דברים, אם כן, הכרחיים לעמידה במטרה שלשמה אנו עמלים כל כך:
- התמצאות מיידית במרחב האתר ודף הבית בפרט.
- ניווט קל ומהיר אל המוצר. חנות וירטואלית חייבת להיות השימושית ביותר שיכולה להיות.
אל לנו להלאות את הקונה הפוטנציאלי בתכנים מיותרים עם כניסתו לחנות. המבקר מעוניין כעת להגיע אל המוצר בדרך המהירה ביותר ותפקידנו להנחות אותו להגיע בדיוק לשם. כאשר אתם חושבים על התדמית שלכם, אתם כנראה תהיו צריכים לבנות אתר תדמית, אבל כאשר אתם רוצים להרוויח כסף, אתם בונים חנות באינטרנט. זאת הדרך היחידה שיש להרוויח כסף באינטרנט.
מאפייני חנות וירטואלית והשוואה לאתר תדמיתי או אינפורמטיבי
אתר תדמיתי נועד בראש ובראשונה ליצור רושם מיידי על המבקר ולגרום לו לבקש מידע נוסף אודות העסק, או במילים אחרות, להניע את המבקר לידי פעולה, בין אם בדרך של יצירת קשר באמצעות טופס באתר ובין אם בדרך אחרת. אתר תדמיתי יציג, בדרך כלל, מידע בסיסי על פעילות העסק וכל מטרתו מסתכמת בלהניע את המבקר לידי פעולה ממוקדת.
אתר אינפורמטיבי דומה מאוד במטרותיו לאתר תדמיתי אולם מכיל מידע יותר עמוק ומפורט על פעילות העסק.
לא מעט בעלי עסקים מבקשים לגבש לעצמם אתר המשלב, הן מאפיינים תדמיתיים/אינפורמטיביים והן מאפיינים מכירתיים ומסחריים. חשוב להבין ששילוב זה לא תמיד מוצלח.
מהם, אם כן, הקווים הדומים והשונים שבין חנות וירטואלית לאתרים תדמיתיים או אינפורמטיביים?
קל מאוד להבחין שהן באתרים תדמיתיים/אינפורמטיביים והן באתרי מסחר אלקטרוני, מטרתנו כבעלי האתר היא להניע את המבקר לידי פעולה - בעוד שבאתר תדמיתי נרצה שהלקוח הפוטנציאלי ייצור עמנו קשר באמצעי זה או אחר או יתעניין בפרטים נוספים, בחנות וירטואלית נצפה לביצוע הזמנה באתר.
מסתבר כי הדרך להגיע למטרה שהצבנו לעצמנו באתר תדמיתי שונה מזו שבחנות וירטואלית או קטלוג מוצרים. שונות זו טמונה למעשה בדבר אחד ויחיד - ציפיית הלקוח ומבוקשו, טרם כניסתו לאתר.
מבקר הנכנס לאתר תדמיתי או אינפורמטיבי ינסה, באופן טבעי, לדלות מידע רב ככל שניתן לפני שיבחר לקיים מגע כלשהו עם העסק או החברה. הרושם המתקבל מהאתר, במקרה זה, מאוד משפיע על קבלת ההחלטות של המבקר, כמו גם המידע שהוא מפנים במהלך שיטוטו באתר.
לעומת זאת, המבקר בחנות וירטואלית יתעניין תחילה בפרטים אודות המוצר אותו הוא מבקש ולא בהכרח במידע תדמיתי או אינפורמטיבי אודות ספק המוצר או משווקו. המבקר בחנות וירטואלית הרבה יותר ממוקד