"ניקיון" פסח יכול להתבצע לא רק בבתינו, אלא גם בעסק שלנו. אך עם זאת, ניהול עסק אינו תמיד משאיר זמן לביצוע הניקיון...הגשת דו"חות המיסים למדינה, שלא לדבר על הפעלת העסק באופן שוטף ויומיומי. אני כל הזמן משכנעת את עצמי שלאחר שכל זה יגמר אוכל לנשום עמוק, להירגע קצת ולהשלים את רשימת "ניקיון" העסק שלי.
אני מקווה שכמה מכן תמצאנה ברשימה זו סיוע בסידור היבטים שונים של העסק שלכן, לחדש את היצירתיות שלכן, לעשות מספר שינויים רבי עוצמה שיכולים לשפר את הנתיב העסקי בו אתן צועדות:
1. תייקו או זרקו מסמכים, קבצים או דואר שכבר אינם רלוונטים, מכיוון שהם נערמים, וכמובן מחזרו אותם.
2. נקו וארגנו את המחשב. תייקו בקבצים או מחקו מסמכים/ קבצים שונים בשולחן העבודה.
3. הפעילו תוכנות הגנה ועדכוני וירוסים, וכן גיבוי נתונים על בסיס קבוע.
4. נקו את תיבות הדואר הנכנס, וצרו כללים למיון וסינון הודעות.
5. שנו את הסיסמאות במחשב.
6. רעננו ועדכנו טפסי שאלונים.
7. העריכו מחדש את המטרות העסקיות וודאו שהן על המסלול. הגדרת המטרה חשובה להצלחת כל עסק קטן. משמעות הדבר היא להסתכל לטווח הקצר ולטווח הארוך. קבעו עדכון כל חודש, ושלושה חודשים. האם המטרות העסקיות שלכן עומדות במבחן של חמשת השלבים איתם ניתן להעריך את היעדים העסקיים:
היו ספציפיים - קביעת המטרה, למה זה מועיל, מי יהיה מעורב, היכן זה יקרה ואילו דרישות ואילוצים מעורבים.
דעו כמה - מטרה צריכה להימדד באמצעות מענה על השאלה הכמותית.
היו ריאליים - היעד חייב להיות מציאותי ולא מעבר להישג יד.
היו חכמים - היעדים העסקיים רלוונטיים לתנאי השוק הנוכחיים.
מגבלת הזמן - היעדים יושגו בתוך מסגרת זמן מסוימת.
דוגמה ספציפית למטרת 5 השלבים תהיה - להשיג גידול חודשי במתן שירותי איפור קבוע עד סוף שנת הכספים הנוכחית באמצעות פעילויות שיווק ברשת.
8. לבצע שיפורים באתר - עדכון הדפים, העלאת תמונות או סרטי וידאו, הוספת עמוד חדש המתאר את השירותים והמוצרים.
9. לרענן כרטיסי ביקור ומוצרי שיווק.
10. השקת מוצרים וטיפולים חדשים.
11. בקשו המלצות מהלקוחות.
12. רוב הפניות כיום מגיעות מאתרי דירוג עסקים וזה הזמן לפתח אסטרטגיה על מנת להגביר את ההשפעה. משמעות הדבר היא צלילה אל עולם של מדיה חברתית. לפני שתתחייבו בזמן ובמשאבים, הצעד הראשון יהיה ביצוע מחקר הוגן כדי לקבוע איזו מדיה תתאים ביותר לעסק, ללקוחותינו וליצירת מוביל חדש.
13. לסקור ולעדכן פרופילים ברשתות חברתיות.
14. הגדרת תהליך של בקרת נזקים מקוון בכדי להגן על התדמית העסקית והמוניטין (גוף חיצוני - רואה חשבון, כלכלן, איש שיווק ועוד...)
15. בדיקת הוצאות עסקיות מיותרות.
16. לשלם את דמי החברות לארגונים מקצועיים ולהתעדכן בנעשה בנוגע לשינויי חוק, יש לעודד קולגות לעשות כמוכן.
17. קבעו פגישה עם עמיתה, או אפילו מתחרה, כדי לחקור מאמץ משותף.
שיהיה לכן חג שמח, אבל קודם לכן סיימו את הניקיון שלכן כדי לשמור על מוטיבציה ומרץ.