יחס של המוכר עושה לי את זה בכל אספקט של חווית הקנייה. כן, ההצהרה הזו נראית אולי מפוצצת, אבל היא האמת לאמיתה.
כמובן שמאחורי היחס אמור לעמוד מוצר איכותי דיו כדי שאסכים בכלל להוציא עליו את הכסף, אך יחס טוב של מוכר המגובה באסמכתא איכותית יכול בקלות לגרום לי לרכוש אותו.
אתן כאן שתי דוגמאות, רק באחת מהן אציין את שם החברה שמצאה חן בעיניי (רהיטי קיבוץ השלושה) כדי להימנע מלשון הרע בהקשר חווית הקנייה השנייה.
נפתח בהצגת הרע. ובכן, היה זה יום סגריר והקבוצה הפסידה. אני לא זוכרת איזו קבוצה זו הייתה, רק שהחצי השני שלי היה קצת מבואס.. בכל מקרה, זה היה בדיוק הזמן להתחדש באיזו שמלה או מגפון, ולאור כניסת המשכורת שמתי פעמי למרכז קניות כלשהו. שמלת סריג קרצה לי דרך חלון הראווה וממש ראיתי את ההשתקפות שלי מתמזגת בשלה. נכנסתי לחנות וביקשתי כמובן למדוד את השמלה. המוכרת שנראתה כאילו קצה בחיים, הציעה בהינף יד (לא ממש הינף, הרי לא היו לה אנרגיות..) שאבדוק בעצמי את המידות מבין הקולב העמוס לעייפה. בסדר, חשבתי לעצמי, אמנם אין לקוחות אבל אולי יש לה סיבה אישית לחוסר השירותיות הזו. ניסיתי לחפש את המידה שלי ולא כל כך מצאתי.. שאלתי אותה האם יש במחסן או בארגז מידות נוספות, שמלות שעדיין לא פרקה. היא לא יודעת. היא יכולה לבדוק? זה מה שיש.
בשלב זה כמעט ורציתי לוותר, אבל השמלה הייתה כל כך יפה שניסיתי לאחרונה ואמרתי שאקנה את השמלה, אבל שתוזמן לי שמלה במידתי שאוכל להחליף. ברגע התשלום הסתבר לי ש"אני טועה". ושהמחיר שרשום בחלון הראווה לא נכון.. הנחתי (כן כן, הנחתי) את השמלה מול המוכרת ויצאתי מהחנות בסערה.
התנסות מעודדת יותר הייתה לי עם חברת רהיטים גדולה ורצינית. רהיטי קיבוץ השלושה הציעו לי שירות ברמה הכי גבוהה ולא היססו לסייע לי לבחור או להזמין רהיט שלא היה במלאי. איזה מבחר, איזה יחס, תענוג. כל מה שלא זכיתי לו במפגש הבודד באותה חנות בגדים בא על פיצויו ברהיטי קיבוץ השלושה. כמובן שללא רהיטים יפים (גם איכותיים!) לא הייתה כלל משמעות ליחס ולכן רהיטי קיבוץ השלושה מצליחים כל כך בתחומם ועונים על הציפיות שלי.