עיצוב אתרים – מה הציפיות שלנו מהאתר שאנחנו רוצים לבנות ברשת, האתר שאמור לייצג את העסק שלנו?
הדבר הראשון הוא שהאתר יביא לקוחות. תפקיד הקידום הוא להביא את הגולשים מגוגל אל האתר עצמו, על ידי כך שהאתר יתנוסס בראש תוצאות החיפוש. תפקיד עיצוב אתרים הוא לגרום לגולש להישאר באתר, לא לשעמם או לדחות אותו מבחינה וויזואלית.
התוכן המילולי אמור בסופו של דבר לדחוף את הגולש להשאיר את הפרטים, אבל לתוכן מושקע צריך להתלוות עיצוב אתרים קונספטואלי עם "גב" – כלומר, שעומד משהו מאחוריו. זו הדרך הטובה ביותר למכור – לדבר הישר אל הלקוח, למכור אווירה מסוימת...למשל, אם מדובר על עיצוב אתרים של בית מלון, האתר צריך להעביר לגולש תחושה של שלווה, רוגע, התחדשות ורעננות.
למרבה הצער, אתרים היום מאוד דומים זה לזה, אולי בגלל שהגולשים כבר כל כך רגילים לקבל תבנית מסוימת, שאין כמעט עיצוב אתרים ששובר את הקונספט המקובל ואף הבנאלי.
לכל אתר יש כפתורים למעלה, כפתורים בצד, לוגו בראש האתר ומצגת תמונות מתחת. עיצוב אתרי אינטרנט משמעו גם לדעת לשחק בכלים הנדושים האלה וליצור מהם פאזל ייחודי ומעניין לעין. בקיצור – הנה החומרים. טחנו אותם כבר עשרות פעמים. נסו להרכיב מהם משהו חדש!
בניית אתרים היא משימה מעניינת ומרתקת, רק שהרבה פעמים היא צריכה לעמוד בלחץ של זמן. לקוח ישראלי טיפוסי הוא לא ממש בעל עצבי ברזל, הוא רוצה את האתר כמה שיותר מהר. עיצוב אתרי אינטרנט היום מושפע מזמן בגלל שהיום, בניגוד לעבר, לוקח כחודש לאתר להסתנכרן במנוע החיפוש של גוגל. תהליך הקידום שנמשך זמן מה תובע מאיתנו, אנשי עיצוב אתרי אינטרנט, לעבוד מהר יותר, לסיים להכין את האתר כמה שיותר מהר.
עיצוב אתרי אינטרנט היום אומר לא לקלוע לטעמם של אדם אחד או שניים, אלא לכמה שיותר אנשים. זו משימה לא קלה, לא. זה מביא אותנו לדרישה נוספת מתחום עיצוב אתרי אינטרנט – והיא לענות על שני צרכים, מנוגדים לחלוטין. האחד – הוא שכמה שיותר אנשים יחבבו את האתר, מכל מיני אוכלוסיות, מכל מיני פלחים אקונומיים, מכל שכבות גילאים. הדבר השני הוא שהאתר יענה על צורך של אקסקלוסיביות כלשהיא, ייחודיות ומקוריות. איש עיצוב אתרים מומחה צריך לזגזג בין שני הצרכים האלו בחוכמה. הוא צריך גם לפשט את האתר, מבחינת ניווט ומבנה (האתר צריך להיות ברור וקל להבנה) וגם להעביר מסר ייחודי שיבדל אותו ממתחרים אחרים בענף.