יש כמה דברים בעיתיים שיכולים לעכב משמעותית תהליך של בנייה ועיצוב אתר. במאמר זה נסקור את הדברים האלה, בתקווה שהם יעזרו לך, הלקוח, להבין קצת יותר טוב את עולם עיצוב אתרים, לייעל ולזרז את כל תהליך העבודה.
שינוי לוגו בדקה ה-90 - אחרי שאתה, הלקוח, ישבת עם איש עיצוב אתרים, גיבשתם קונספט, צבעים, סגנון, אווירה, המעצב סיים להכין את הסקיצה והיא כבר עברה לתכנות – אתה אומר "פאוס!". אתה מחליט שאתה רוצה לשנות את הלוגו, לעשות אותו טרנדי ועדכני יותר. המשמעות של ההחלטה הזו היא אולי שינוי תדמיתי מרענן, אבל מצד שני, עכשיו צריכים לחזור אחורה.
בואו נפרט קצת, לטובת מי שלא בקי בעניין ולא מבין למה זה "כזה סיפור" לשנות לוגו אחרי כשהאתר כבר באמצע הדרך: מומחי עיצוב אתרים עובדים בדרך כלל עם חומר הגלם שניתן להם ובוניו עליו את חומר ההשראה שלהם. עיצוב אתרים הוא תהליך של הנחת אבן על אבן. לוגו הם למעשה אחד מאבני הבסיס הראשונות עליו בונים את שלד האתר. שנו את הלוגו ויש סיכוי שכל האתר יצטרך להשתנות בעקבותיו. לוגו חדש משמעו קונספט אחר, צבעים אחרים - בחזרה למשבצת מספר אחד. לכן, לפני שמתחילים עם עיצוב אתרים, כדאי שתהיה סגור על הלוגו.
חשוב להגיע אל אותו אדם שמופקד על מלאכת עיצוב אתרי אינטרנט כשאתה מגובש ויודע אם אתה רוצה להמשיך עם הלוגו הנוכחי, או אולי לעצב לוגו חדש. עדיפה קצת מחשבה עכשיו ולא הרבה כאבי לב אחר כך...
כפתור אנגלית – כשאתה מבקש הצעת מחיר לבניית אתר מחברת עיצוב אתרי אינטרנט, חשוב לזכור שאתר באנגלית, בנוסף לאתר בעברית, מייקר את ההוצאה. לא, לא מדובר ב"עוד כפתור שעובר ממצב של עברית לאנגלית", אלא באתר נוסף נפרד.
שינוי החלוקה של האתר – עיצוב אתרי אינטרנט מורכב מאלמנטים שונים, כפתורים, תמונות וכו'...לאחר שהאתר כבר בוצע ברובו בתכנות, החלטת שהחלק של החדשות הרצות יהיה בעצם מימין והכפתורים יהיו בצד ולא מלמעלה. שינוי האלמנטים הויזואליים באתר הוא למעשה שינוי האתר כולו, מה שיכול לייקר את תהליך העבודה של עיצוב אתרי אינטרנט...
צבעים – לאחר שהאתר שהכין לכם איש עיצוב אתרי אינטרנט כבר נבנה ועוצב,יתכן שתחליטו פתאום שאתם רוצים להכניס גם שלושה צבעים נוספים. עיצוב אתרים ובחירת צבעים מצריכים הרבה מאוד מחשבה, אז חשבו היטב על סקאלת הצבעים המבוקשת, כי המשמעות של לשנות צבעים אומרת לשנות את האתר כולו....