אופנה היום שולטת ביד רמה בכל תחומי העיצוב, מכתיבה כללי יופי ואסתטיקה עדכניים, החל מהבגדים אותם אנחנו לובשים, נעליים, אביזרים, איפור - ועד ארכיטקטורה, עיצוב פנים ומכוניות חדשות. גם עיצוב אתרים מושפע מטרנדים וממגמות אופנתיות. אנשים העובדים בתחום עיצוב אתרים יודעים היטב כי הם צריכים להיות מעודכנים בצו האופנה האחרון. האתר שהם מוציאים תחת ידיהם צריך להיות עשוי ללא רבב, להראות חדיש, מודרני ונכון. כמובן, יש אופנה עולמית ויש אופנה מקומית, ומעצב צריך להיות מעודכן לגבי שתיהן. איך הוא עושה זאת? הוא גולש, מסתכל, "פותח עיניים".
מראה מיושן הוא האויב מספר אחד של כל מעצב אינטרנט – ואחד המטרות העיקריות של אנשי עיצוב אתרים היא לא רק שהאתר יראה נכון להיום – אלא גם שמחר, מחרתיים ובעוד חצי שנה הוא יראה אופנתי.
אז כיצד מתבטאת האופנה בתחום עיצוב אתרים? ובכן, היא מתגלמת באלמנטים שהרבה אנשים (לא מתחום עיצוב אתרים) לא תמיד שמים לב אליהם, אלמנטים כמו:
רוחב האתר – רוחב האתר הוא חלק בלתי נפרד מהאופנה. שימו לב שפעם עיצוב אתרי אינטרנט הכתיב אתרים צרים יותר. היום האתרים הולכים מתרחבים, פשוט בגלל שמסכי LCD משתלטים על השוק וקובעים עקרונות ויזואליים חדשים. עיצוב אתרי אינטרנט מכתיב רוחב "שמנמן" יותר מפעם. אתרים מתפרשים היום על חלק גדול יותר מהמסך. אתרים ברוחב צר נחשבים היום למאוד מאוד מיושנים, יפים ככל שיהיו.
כפתורים: כפתורים הם כבר ממזמן לא אותם ריבועים פשוטים שהיו בעבר. הצורה שלהם נקבעת לפי המילה האחרונה של עיצוב אתרים. היום, למשל, הכפתורים "הנכונים" הם א-סימטריים. סביר להניח שבעוד חצי שנה או פחות, צורתם תשתנה שוב.
טקסטים מיניאטוריים: לצערם של כבדי הראייה, השימוש בטקסטים קטנים הולך ומתרחב בתחום עיצוב אתרי אינטרנט. כן, הטקסטים הולכים ונהיים קטנים וקטנים יותר – במיוחד הטקסטים על הכפתורים.
הצללה: אם אתם מתעניינים ב"דיטיילז" של עיצוב אתרי אינטרנט, כנסו לאתרים של חברות מצליחות, חברות אופנה, בנקים – לא משנה מה – שימו לב להצללה של אלמנטים, הצללה של כפתורים, למשל. ההצללה היא עדינה, מתוחכמת ומבליטה אלמנטים באלגנטיות. אם פעם הצללה גסה ופשוטה יותר הייתה מקובלת, הרי שהיום הכול מעודן מאוד.
לוגואים – בעלי עסק מקדישים זמן רב ומאות (אם לא אלפי) שקלים על עיצוב לוגו איכותי שישרת אותם במשך שנים רבות. הלוגו של העסק הוא חלק בלתי נפרד בתחום של עיצוב אתרי אינטרנט היום, והוא דומיננטי ביותר עבור יצירת קונספט מכירתי ובשידור המסר הנכון.