אם פעם אפשרות כמעט יחידה לפרסום הייתה מדריך העסקים של דפי זהב, אז היום, האפשרויות הן רבות ומגוונות גם תחת הכותרת פרסום באינטרנט.
היתרון הגדול שיש לפרסום באינטרנט עבור בעלי מקצוע הוא שניתן בפרסום חכםולא יקר להגיע לקהל היעד כמעט במדויק ויותר מכך, ניתן היום למדוד אתהתוצאות, להסיק מסקנות ולשפר כל הזמן את מערך הפרסום.
גם את הפרסום באינטרנט נחלק למספר ערוצים כאשר ישנם ערוצי פרסום בתשלום וערוצי פרסום חינמיים (טוב, לא ממש חינמיים).
בעלי מקצוע – תסכימו או לא, אתר אינטרנט לעסק שלכם הוא לב ליבו של הפצת העסק שלכם עלגבי רשת האינטרנט רחבת ההיקף. לא חייב להיות אתר מעוצב באלפי שקלים אבלחייב להיות אתר שנראה טוב, נעים, מקצועי, שיציג את העסק שלכם, את העבודותשלכם, שיהיה נגיש לגוגל ושהגולש המגיע לכל דף באתר יידע בדיוק מה עליולעשות: להתקשר אליכם, לשלוח פרטים (ליד) או לקנות. מומלץ לכל עסק לא להתבססעל אתר חינמי אלא לרכוש דומיין ולבנות אתר משלכם.
אתר אינטרנט הוא רק ההתחלה, אליו נרצה להביא גולשים שצריכים את השירותיםשלנו ואותם נרצה להפוך ללקוחות. איך נביא גולשים לאתר ואיך נהפוך אתהגולשים ללקוחות?
כמו שנכתב למעלה, האינטרנט הביא איתו מגוון רחב של אפשרויות פרסום, על שניים מהן נדבר כאן:
פרסום בתשלום לפי הקלקה: יש מספר לא קטן של אפשרויות ובראשן גוגל אדוורדס.זוהי פלטפורמה, בה המפרסם משלם רק עבור הקלקה על המודעה שלו והוא קובע אתהמחיר. המפרסם בונה מודעה טקסטואלית שמופעלת בדפים בעלי תוכן שנקבע על ידיהמפרסם או על ידי מילים שהגולש חיפש במנוע החיפוש (גוגל לדוגמא).
במערכת מסוג זה, ניתן כמעט בקלות לבצע מדידה של הביצועים. כמה גולשיםהקליקו? כמה פניות (לידים) הגיעו בעקבות הפרסום? כמה לקוחות גייסנו? כמהעלה לנו לקוח חדש והאם זה השתלם לנו?
פרסום לפי ליד באתר ושירות השוואת בעלי מקצוע.פרסום במודל של תשלום לפי ליד חוסך לנו חלק מהדרך (את כאב הראש) אותהנצטרך לעשות במודל קליק: מישהו אחר מפרסם בשבילנו ואנחנו משלמים רק על פרטיהלקוח (ליד) שהתעניין במוצר שלנו. היתרון הגדול הוא שקל יותר למדוד, קליותר לפרסם (מישהו אחר עושה זאת בשבילנו) אך כאן עלינו להיות עם היד עלהדופק ולהתקשר עם אתר אמין ואיכותי הבודק את המבקשים שירות, דוגם את בעליהמקצוע ונותן שירות כמו שצריך. לא חסרים חאפרים שמוכרים את השירות הזה.מוטב להתבסס על אתר מוכר, ותיק שיש לו אבא ואמא ויש עם מי לדבר גם מבחינהמקצועית וגם מבחינה אישית. בסופו של דבר אתם משלמים לפי פניות ותדאגו שהןתהיינה איכותיות ולא פניות סרק, כאלה שמבזבזות לכם את זמנכם היקר. אפשרלקרוא לזה פירסום בחינם או פירסום לפי הצלחה.