לצבעים יש השפעה בלתי מודעת עלינו ועל מצב רוחנו. הם יכולים לתרום לתחושת שלווה - והם יכולים להכניס אותנו לסטרס. אולי בגלל סיבה זו, הצבע הלבן הניטראלי והסטרילי הוא הצבע השכיח והפופולארי ביותר לקירות של בתים ודירות. גם בתחום עיצוב אתרים יש השפעה רבה לכל צבע וצבע.
עיצוב אתרים נשען על קונספט, על העברת מסר לגולשים. אתר שלא מעביר שום מסר הוא אתר עקר וסתמי. לצבעים יש משקל רב ביצירת האווירה הרצויה עבור הגולש המגיע לאתר. אז איזה מסר אינטואיטיבי מעביר לנו כל צבע וצבע, ואיך נוכל לדעת מהם הצבעים המושלמים לאתר שלנו?
לבן ניטראלי: הלבן הוא צבע שכיח בתחום עיצוב אתרים, והוא עממי ואקסקלוסיבי כאחד. הוא מתאים את עצמו כמעט לכל צבע וצבע, ולכן הוא משתלב נהדר כצבע רקע באתר. שימו לב שהוא אוורירי למדיי, ולכן אם אין לכם כמעט טקסטים, תמונות ואלמנטים באתר – הצבע הלבן עלול להדגיש ולהעצים את תחושת ה"מעט מידיי".
שחור טוטאלי: צבע זה איבד מהפופולאריות שלו במרוצת השנים. בשנות ה-90 כמעט כל אתר שני התאפיין בצבע רקע שחור. ענף עיצוב אתרים השתנה מאוד בעשור האחרון, והיום הצבע השחור נדחק לשוליים. היתרונות של צבע זה הם שהוא "מקפיץ" את האלמנטים שבאתר החוצה. כך, תמונות יפות ומרשימות מקבלות עוד יותר במה ותשומת לב מצד הגולש, כשהן עטופות ברקע שחור. צבעים עזים וזרחניים נראים מצוינים על גבי רקע שחור, והקונטרס הוא מעניין וחי במיוחד. הצבע השחור מחמיא במיוחד לעיצוב אתרים של מועדוני לילה, גני אירועים, אולמות ועוד מקומות הפועלים בלילה.
אפור בהיר: צבע זה פופולארי במיוחד לעיצוב אתרים מתוחכמים, אתרים טכנולוגיים. הוא נראה נפלא בשילוב צבע שובב כפוקסיה, או צבע תכלת, לדוגמא. הוא משדר עתידנות וקדמה, ומצוין עבור אתרים שמציעים גאדג'טים שונים לפלאפון, למחשב ועוד.
חום ושמנת: שילוב צבעים אלו מחמיאבמיוחד עבור עיצוב אתרים שמציעים מוצרי וינטאג' למיניהם, בגדי יד שנייה, מוצרים לילדים – כל מה שמשדר נוסטלגיה וקסם מתקתק. עיצוב אתרים בצבעים אלו יוצר אווירה מרגיעה ב"טעם של פעם", לכל אלו שמתגעגעים לתקופות שחלפו ונעלמו מהעולם ללא שוב.
כחול: עיצוב אתרים בגווני כחול למיניהם מעביר לגולשים מסר רגוע, פסטורלי ונעים, ויוצר אסוציאציות של שמיים, מים ועוד. הוא יוצר אווירה מאוזנת משהו. כמובן, בחירת הגוון הכחול המושלם היא קריטית.
צבעים זרחניים – ירוק זוהר, פוקסיה ועוד: אנשי עיצוב אתרים בוחרים בצבעים עזים אלה במודע, כדי לשדר אווירה צעירה ובועטת, העברת מסר של "אנחנו לא כמו כולם".