מקס לבקובסקי, מי שעסק בהקמת שיטת המנויים לעיתונים, הן במעריב והן בידיעות אחרונות, נותן לעיתון מעריב מספר עצות, כיצד להתאים את עצמו אל שוק העיתונים היומיים התחרותי, הכולל את ידיעות אחרונות הנחשבת למונפול, ואליו הצטרפה מתחרה חדשה ובולטת בשנים האחרונות – ישראל היום.
מובא ע"י: מקס שפקס לבקובסקי
הורדת מחירים ושיתוף פעולה עם עמותה ידועה ורגישה לציבור
כיום, בעקבות התפוצה הרחבה של ישראל היום, יהיה בעייתי עבור מעריב להתחרות בשוק עם מחיר עיתון רגיל, בעוד ידיעות אחרונות עדיין מונפול.
לפיכך, ביכולתו של העיתון מעריב, להשתמש בתפיסה המוצלחת של ישראל היום, בקיוסקים, בהם ישראל היום איננו מופץ, ולהוריד את מחירו.
על המחיר להיות סמלי ולנוע בין חצי שקל לשקל, וילך לבעל הקיוסק. כמו כן, מומלץ שחלק ממנו ילך לטובת עמותה כלשהי, באופן כזה שבעל הקיוסק יבצע הוראת קבע על חלק יחסי מהרווח על העיתון.
כך יתלבט הלקוח בין ידיעות היקר, למעריב בעל המחיר הסמלי, שחלק מרווחיו מתועלים למטרה טובה.
גם בכל הנוגע למחירים המנויים, יש להורידם באופן משמעותי בכדי לנגוס בפלח השוק של ידיעות אחרונות ולהגדיל את תקציב הפרסום בהתאם.
הפצה חינמית של העיתון במקומות מרכזיים
לא פחות חשוב מהוזלת המחירים בקיוסקים, חשובה התחרות מול ישראל היום, בזירות בהן מופץ העיתון חינם, ואומר – רכבות, צמתים ומקומות אחרים מרכזיים, שם יש לחלק ולהפיץ בחינם גם את מעריב.
צמצום גודל העיתון
כמו ידיעות, גם מעריב מסורבל, עבה ומכיל תוכן רב. העיתון חייב להיות יותר תמציתי, מהנה לקריאה, קצר ולעניין. זוהי סיבה נוספת להצלחתו של העיתון ישראל היום.
למרכז פוליטית את העיתון
עיתון הנוטה יותר מדיי לקיצונות כזו או אחרת, חייב להתמרכז, בכדי שידבר לכל העם.
מהדורת סופ"ש – שילוב כל המגזינים המבוקשים בחבילה אחת
אנשים אוהבים לקרוא בסופ"ש ואנשים אוהבים גם מגזינים.
מומלץ להכניס את מגוון המגזינים מבית מעריב, במהדורת הסופ"ש – את, רייטינג, מעריב לנוער, מעריב לילדים וכו'. כך, כאשר הקורא ירכוש את העיתון, הוא למעשה יבצע עסקת חבילה המתאימה לכל המשפחה, ולכן במקרה זה, אפשר אף לדרוש מחיר מלא, שכן התמורה בהתאם.
לסיכום מקס שפקס לבקובסקי כותב:
התפוצה של העיתון תהפוך לעצומה, על ידי חלוקתו בצמתים ואזורים מרכזיים ואף תהווה תחרות הולמת לישראל היום. הורדת מחיריו לסמליים בקיוסקים ודוכנים, תהווה תחרות רצינית לידיעות אחרונות. וכאשר התפוצה תגדל, הגיוני יהיה אף להגדיל את תקציב הפרסום.
בנוסף קישורו של העיתון לפעילותה של עמותה ידועה ושינוי פני מהדורת הסופ"ש שלו, גם הם, יסייעו למתגו מחדש.