כולם אומרים במצגות של חברות שיווק רשתי ששיווק מפה לאוזן (המלצה מחבר) היא שיטת השיווק החזקה ביותר בעולם ובגלל שבשיווק רשתי אנו ממליצים לאנשים על מוצרים של החברה שלנו או על ההזדמנות שלנו - זה הופך את השיווק הרשתי לעסק הכי טוב שיש.
אך האמת היא שאני לא ממש חושב ככה, לדעתי שיווק רשתי הוא לא ממש שיווק מפה לאוזן מכיוון שלנו יש אינטרס ברור להרוויח כסף מתי שאנו ממליצים. לכן כאשר אנו ממליצים לחבר על העסק או על מוצר אנו בעצם מנסים למכור לו או לחשוף אותו לעסק שלנו מבלי שהוא הביע עניין קודם.
בשיווק מפה לאוזן אנו ממליצים לאנשים על עסק מסויים ולא ממש איכפת לנו אם הם יקשיבו לעצה או לא. הדוגמה הקלאסית לנושא הזה היא המלצה על מסעדה טובה. כאשר אני ממליץ לחבר שלי על מסעדה טובה, זה ממש לא משנה אם הוא ילך ויקנה בה אוכל, אני ממליץ על המסעדה משום שכנראה שאני נהניתי בה.
אבל אם אני הייתי מקבל כסף על ההמלצות שלי מהמסעדה הכול היה נראה אחרת.
בשיווק רשתי, לא רק שאנו מקבלים עמלות מהקניות של אחרים אנו גם מצרפים אותך אלינו ועובדים איתם כדי לבנות עסק, זה ממש לא שיווק מפה לאוזן. יש לנו אינטרס ברור כדי שהם יקנו מאיתנו כאשר הם רוכשים את המוצר.
אם הם סתם היו קונים מהחברה לא היינו מרוויחים כסף, רק כאשר שהם נרשמים לחברה או רוכשים מוצרים מהלינק שלנו אנו מרווחים עמלות ולכן אני חושב ששיווק רשתי הוא אינו שיווק מפה לאוזן וצריך לשבור את הדעה הזו שרובצת בתעשייה וסתם גורמת נזק למפיצים.
יכול להיות שאתה לא ממש מסכים עם מה שאני אומר כאן אבל זו באמת המציאות בתעשייה שלנו, שיווק רשתי הוא לא העסק המשולם אבל הוא עסק מעולה כאשר אתה באמת יודע כיצד לנהל אותו ומה הן הפעולות שמכניסות כסף.( זה לא שיווק מפה לאוזן)
אם אתה רוצה לקבל ממני עוד הדרכות וטיפים על שיווק רשתי אתה מוזמן לגשת לאתר שלי שמפוצץ בתכנים על שיווק רשתי ועוד...
http://www.7greatliesofmlm.howmlmwork.net
איתמר בן חור
יזם ומאמן בשיווק רשתי